Nike wil in het voorjaar van 2003 een nieuwe kledinglijn voor kinderen op de markt brengen. De lijn krijgt de naam Nike Technetics. Met de nieuwe lijn verplaatst Nike, van oorsprong fabrikant van sportkleding, zich nog meer in de richting van het reguliere kleding-segment. Deze trend is internationaal te signaleren. De cross-over tussen sport- en reguliere kleding zet sterk door.


Deze komt voort uit een verlangen naar comfort en groeiende acceptatie van casual wear. De kleding die Nike nu gaat produceren onder het Nike Technetics label moet de hele dag gedragen kunnen worden en zich bij wijze van spreken van het klaslokaal kunnen verplaatsen naar het sportveld. Voor de nieuwe lijn wordt gebruik gemaakt van productiemethodes die voor sportkleding zijn ontwikkeld waardoor de lijn even comfortabel moet worden. Bij de ontwikkeling van Nike Technetics wordt daarnaast meer rekening gehouden met modieuze aspecten. De hernieuwde focus van Nike op kinderkleding maakt deel uit van een strategie die het merk de afgelopen twee jaar heeft uitgewerkt. Steeds meer merken onderkennen het belang van kindermarketing wat daarom ook een van de snelst groeiende specialismen is.


Nike is twee jaar geleden van start gegaan met een totale herstructurering van de kledinglijn. Het merk heeft hiermee de tegenvallende kledingverkoop in de Verenigde Staten willen keren. Daartoe werden al eerder de kledinglijnen voor heren en voor dames opgefrist. In het kinderkledingsegment vindt Nike grote concurrenten tegenover zich zoals de populaire kindermerken Oshkosh en GAP, maar Nike verwacht dat de profilering van het merk als 'lifestyle' nog steeds veel aantrekkingskracht zal uitoefenen. Nike brengt al jaren sportschoenen voor kinderen op de markt en ging in het midden van de jaren tachtig van start met de verkoop van T-shirts voor jongens in de leeftijd van acht tot twaalf. Pas in de jaren negentig bracht het merk een kledinglijn voor meisjes op de markt.


 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN