• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Nieuwe merken in Parijs

Nieuwe merken in Parijs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Parijse modevakbeurs ondergaat deze zomer een ware metamorfose. Bezoekers die tussen 5 en 8 september afreizen naar de Franse hoofdstad kunnen rekenen op een groot aantal nieuwe merken die tijdens de Prêt-à-Porter hun collecties presenteert. De organisatie van deze, van oudsher toonaangevende, vakbeurs heeft zijn beste beentje voorgezet om het aanbod te verfrissen.

 

Het aantal merken dat zich in Parijs presenteert is van 1100 in september vorig jaar gegroeid tot 1200. Ongeveer 300 daarvan zijn nieuw op de beurs. De vakbeurs is verdeeld in segmenten met klinkende namen. De nieuwkomers zullen onder meer te vinden zijn in de "Casebo" en "Pick&Mix". Het merendeel staat in de "Fame" en "Fresh" segmenten van de beurs.

Schoenen en accessoires - de bekende "Première Classe" - hebben dit seizoen voor het laatst een eigen afdeling op de beursvloer. Vanaf januari zullen deze branches worden ondergebracht bij de street- en sportswear "Who's Next". Deze sector heeft verder het aantal damesmodelabels fors vergroot. Dat beslaat nu 45% van de in totaal 380 exposanten in dit segment.

Een aantal grote jeansmerken is dit jaar niet in Parijs te vinden. Onder de afzeggers bevinden zich merken als Pepe, Chipie en Chevignon, maar deze zullen waarschijnlijk in januari wel weer van de partij zijn. En de vakbeurs voor mannenmode "Le Dome" heeft de focus verlegd van urbanwear naar de meer creatieve merken.

Pret a porter