• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Nike nieuwe groeistrategie

Nike nieuwe groeistrategie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sportconcern Nike Inc heeft een nieuwe wereldwijde groeistrategie bekendgemaakt. Hiermee moet het bedrijf tegen 2011 een omzet van €23 miljard kunnen genereren. Het in Oregon gevestigde bedrijf heeft in 2006 een omzet van €15 miljard gerealiseerd. De Amerikaanse sportgigant zei ook dat het verwacht dat het Nike merk verantwoordelijk zal zijn voor 75 procent van de totale omzetgroei. Het merk zal nieuwe producten in zes categoriën lanceren: rennen, basketball, voetbal, dames fitness, training voor mannen en sportkultuur. “Als marktleider hebben wij het vermogen en de verantwoordelijkheid de branche en onze partners naar een nieuw en hoger niveau te voeren,” zei voorzitter Mark Parker. De bedrijf verwacht dat zijn retail partners in 2011 meer dan 80 procent van de omzet zullen blijven genereren. Nike is van plan zijn direct-to-consumer activiteiten, waaronder winkels, outlets en e-commerce, uit te breiden. Tegen 2011 verwacht het dat de direct-to-consumer omzet 16 procent van de totale omzet zal vertegen-woordigen, vergeleken met de huidige 12 procent. Voorts gaat Nike ook wereldwijd 100 winkels openen. “Door een betere retailer te worden kunnen we ook een betere groothandelspartner worden,” zei Parker.

Nike