• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Omzet nepartikelen rijst de pan uit

Omzet nepartikelen rijst de pan uit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De handel in nepartikelen kan over 20 jaar $2 triljoen bereiken, zo schrijft de Britse krant The Times. Volgens de Amerikaanse Kamer van Koophandel, die 3 miljoen Amerikaanse ondernemingen vertegenwoordigt, groeit de markt in nepartikelen met een noodvaart. Momenteel bedraagt deze markt ruim $500 miljard. Vervalsers worden steeds vakkundiger en kunnen alles van merktassen tot medicijnen zodanig kopieëren dat er bijna geen verschil meer te zien is.

"Er was een tijd toen de aankoop van een nepproduct inhield dat je een paar Nike schoenen met een Q geschreven in handen kreeg, maar dat is niet meer zo", zegt David Hirschmann, vice-voorzitter van de Amerikaanse Kamer van Koophandel. "Ik heb directieleden van grote merkbedrijven gezien die geen verschil zagen tussen een kopie en hun eigen product."

Vervalsers in landen als China en Brazilië hebben tienduizenden mensen in dienst en hebben grote fabrieken die de schaal van conglomeraten als Sony kunnen evenaren. Hun vertegenwoordigers bezoeken beurzen waar zij monsters verzamelen die meteen gekopiëerd worden. Soms bereiken de nepartikelen de winkels eerder de winkels dan het echte product, aldus The Tiems. "Voorzitter van Gilette, James Kilts zei ooit tegen mij dat als je je niet steeds zorgen hoefde te maken over vervalsers, dat je product dan waarschijnlijk niet erg goed was, zo erg is het", zei Hirschmann.

namaak