• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Omzet Triumph weer gedaald

Omzet Triumph weer gedaald

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Zwitserse lingeriefabrikant Triumph International, bekend van merken als Triumph, Sloggi, Valisere en HOM, heeft deze week tegenvallende resultaten over 2002 gerapporteerd. Het bedrijf maakt bekend dat de omzet wereldwijd met 4,6 procent is afgenomen tot 1,6 miljard euro en dat dit vooral het gevolg is van de sterke positie van de franc. Als die invloed van de munteenheid niet wordt meegerekend dan zou de omzet van het concern met 1,3 procent zijn toegenomen.

Vorig jaar mei verwachtte Triumph over 2002 een "bescheiden groei" te kunnen boeken, nadat het concern over 2001 een verkoopdaling van vijf procent moest rapporteren. In dat jaar liep de verkoop terug tot CHF 2,49 miljard en ook dat zou een gevolg zijn van tegenvallende wisselkoersen. Triumph, dat ondergoed, nachtkleding en zwemkleding produceert, genereert meer dan vijftig procent van zijn totale omzet in Europa. In deze markt daalde de verkoop met twee procent en met maar liefst 6,7 procent wereldwijd.

Triumph