• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Online kledingverkopen 161 procent hoger in 2001

Online kledingverkopen 161 procent hoger in 2001

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het aandeel van de online verkopen in de totale Nederlandse detailhandelomzet bedroeg 0,76 procent, flink hoger dan de 0,47 procent van een jaar eerder. Nederlandse consumenten hebben vorig jaar 554 miljoen euro uitgegeven op internet, een stijging van 72 procent. Dat beweert het onderzoeksbureau Blauw. Ruim de helft van de omzetgroei komt voor rekening van de online reisbureaus. De omzet in deze sector steeg met 131 procent naar 210 miljoen dollar, dat is opmerkelijk omdat de reissector als gevolg van de terreuraanslagen in de Verenigde Staten een slecht jaar had.

Ook het kopen van kleding raakt steeds verder uit de taboe sfeer, online kledingwinkels verkochten 161 procent meer en zetten vorig jaar 60 miljoen euro om. Het aantal mensen dat online koopt, steeg in het laatste halfjaar van 2001 naar 2 miljoen. In de eerste helft van vorig jaar winkelden 1,4 miljoen mensen op internet.

In dit onderzoek heeft Blauw samengewerkt met de brancheorganisatie Thuiswinkel.org en de belangrijkste internetwinkels. Daarnaast werden 1600 consumenten telefonisch en via internet ondervraagd.

Amazon