Het Tilburgse modeconcern Vilenzo International N.V. heeft een overeenkomst getekend inzake de verkoop van haar productieatelier in Karachi, Pakistan. De levering zal per 1 juli 2002 geschieden. De verkoop vindt plaats in het kader van de geformuleerde strategie, waaronder een verdere afbouw van de […]

Jeans gigant Levi Strauss & Co zag het afgelopen kwartaal haar omzet verder teruglopen naar 924 miljoen dollar = euro. Dit is een daling van 12 procent ten opzicht van vorig jaar. Ook daalde de winst sterk wat volgens het concern is te wijten aan hoge reorganisatie kosten en een moeilijke markt […]

Spijkerkledingfabrikant Levi Strauss sluit zes van de acht fabrieken in Amerika. Daarbij vallen 3300 ontslagen, ongeveer 20 procent van het werknemersbestand, aldus een maandag bekend gemaakt bericht. In januari werd de sanering al aangekondigd, alleen de omvang was nog niet precies duidelijk. De zwakkere […]

Modehuis McGregor heeft een goed jaar achter de rug. Toch worden deze resultaten de laatste weken overschaduwd door een aandelenconstructie, onder de naam Waardevol CV, die McGregor nog altijd hanteert. Volgens algemeen directeur J. Schothorst is er geen vuiltje aan de lucht, maar voor de Autoriteit […]

Het aandeel van de online verkopen in de totale Nederlandse detailhandelomzet bedroeg 0,76 procent, flink hoger dan de 0,47 procent van een jaar eerder. Nederlandse consumenten hebben vorig jaar 554 miljoen euro uitgegeven op internet, een stijging van 72 procent. Dat beweert het onderzoeksbureau Blauw. […]

Vorige week werd definitief bekend dat Tony Gram voor de tweede keer eigenaar wordt van tassenproducent Kipling. Of het opnieuw voor 1 euro is, is niet bekend. Gram verkocht het bedrijf in 1999 aan het Zwitserse UBS, maar sindsdien ging het bergafwaarts met het 'aapjeslabel'. Na een langdurige ruzie […]

Mode biedt nieuwe uitdagingen met inspirerende toepassingen waarbij moderne technologie voorop staat voor alle betrokken partijen. FashionFastForward geeft hiervoor een aanzet om het modebeeld te vernieuwen door de communicatie tussen ontwerper en consument te verstevigen en nieuwe technologie te implementeren. […]

Noem het maar een sportieve comeback! Het nostalgische schoenenmerk Quick uit de jaren zeventig is succesvol bezig, en past wederom helemaal in de trends van vandaag. Ook nu heeft zij weer nieuws, Quick lanceert de original Quick Hurricane als casual soccer mid sneaker in juli 2002 bij de betere life […]

De kleding units van Benetton lieten over 2001 een omzetgroei zien van 9,5 procent, terwijl de totale groei van de organisatie met vier procent steeg tot 2,1 miljard euro. De netto winst daalde 6,5 procent naar 163 miljoen euro. Deze daling was voornamelijk het gevolg van de negatieve resultaten van […]

Hugo Boss AG uit Metzingen verwacht voor EUR 1,15 miljard te verkopen in dit lopende jaar, een plus van meer dan vijf procent ten opzichte van vorig jaar. Dit maakte Dr. Bruno Sälzer, voorzitter van de raad van bestuur, bekend tijdens de presentatie van de jaarcijfers van 2001. Dr. Sälzer […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN