Het Franse luxe-artikelenconcern LVMH heeft haar netto winst over 2001 zien kelderen ten opzichte van 2000. Afgelopen jaar werd een winst behaald van 10 miljoen euro, waar dat in 2000 nog 722 miljoen was. Het bedrijf is hard getroffen door de reis en touristen depressie ten gevolge van de aanvallen […]

Het Britse Coats boekte over 2001 een winst voor belasting van 23 miljoen pond, na in 2000 nog een verlies te hebben geleden van 31 miljoen pond. De omzet daalde met 4 procent tot 1,213 miljoen pond. Eén en ander is mede het gevolg van een lopende reorganisatie van 50 miljoen pond. Als onderdeel […]

Polo heeft door de economische malaise en de aanslagen van 11 september een minder goed kwartaal gehad dan verwacht. Ook de verwachting op langere termijn is naar beneden bijgesteld. Zo zal de winst per aandeel zo'n 8 procent lager uitvallen dan eerder aangegeven. Het New Yorkse bedrijf heeft diverse […]

Polo Ralph Lauren uit New York zal stoppen met haar men's sportswear label "Lauren by Ralph Lauren" ingaande per zomer 2002. Het bedrijf had het merk in juni 2000 geïntroduceert om zo haar vertegenwoordiging in de Amerikaanse winkels op te krikken. Door de moordende concurrentie op retailniveau […]

Over 2002 is het Amerikaanse jeanswear en lifestyle bedrijf Guess voorzichting met haar prognoses, nadat de cijfers over 2001 bekend werden. Over 2001 daalde de omzet van 779 miljoen dollar in 2000, naar 677 miljoen. Met name de groothandels activiteiten stonden onder druk, de verkopen daalden daar […]

In lijn met de te volgen strategie die ontwikkeld werd naar aanleiding van de fusie tussen Carli Gry en InWear, is besloten om 100 procent van de aandelen van het Deense kledingmerk, Saint Tropez van 1993 A/S over te nemen. Saint Tropez, een populair merk voor jongere dames, heeft nu een basis voor […]

Textiel- en kunststofproducent Ten Cate heeft in 2001 een winst vòòr buitengewone lasten (operationele winst) behaald van €6,3 mln. Na aftrek van een last van €12 mln komt er een verlies van €5,7 mln in de boeken. Voor 2002 verwacht Ten Cate een forse verbetering van deze […]

Het populaire Amerikaanse merk GAP heeft een spectaculaire wereldwijde reclamecampagne ontwikkeld die totaal in tegenspraak is met de norm die op dit moment in Europa heerst. De nieuwe GAP-campagne, waarvoor alle beschikbare media wordt ingezet (televisie, print, abri's, internet, direct mail en natuurlijk […]

Het al twee jaar in moeilijkheden verekerende Gap Inc., heeft 2001 ervaren als het moeilijkste jaar uit haar geschiedenis. Ook haar merken Banana Republic en Old Navy zitten in een dalende lijn. Over 2001 leed het bedrijf een netto verlies van 8 miljoen dollar, en zette het 13,8 miljard dollar om. De […]

Op donderdag 28 maart opent Paul Roodfeld om 13.00 uur de deuren van The Gant Store in de visstraat in Dordrecht. Dordrecht plaatst zich daarmee tussen de steden New York, Londen, Parijs, Barcelona, Melbourne, Milaan en Amsterdam, als één van de steden waar Gant een exclusieve winkel heeft. […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN