Winkelscentra moeten multifunctioner worden, zo bericht het MKB deze week. Naast het standaard aanbod van retailers en een supermarkt zou een winkelcentrum idealiter bijvoorbeeld ook een bioscoop en sportcentrum moeten bevatten. Vanuit het gedachtegoed dat winkelen steeds meer als vrijetijdsbesteding […]

Intres Mode/Textiel, divisie van retail service organisatie INTRES B.V. te Hoevelaken, heeft onlangs een eigen inkoopkantoor in Hongkong geopend. De contacten met de Aziatische leveranciers kunnen op deze manier geoptimaliseerd worden. Meer grip op de markt Dankzij de nieuwe uitvalsbasis in Hongkong […]

Deze week vond in Nieuwegein de 46ste editie van de Bodyfashion Tradefair plaats, de grootste Nederlandse retailbeurs voor ondermode, badmode en nachtgoed. Met veertien nieuwe aanbieders is het aanbod deze keer gegroeid tot 120 deelnemers. Het aantal bezoekers week niet veel af van de aantallen van […]

Het Amerikaanse bedrijf Fossil Inc. heeft voor een onbekend bedrag de bedrijven No-Time en X-time overgenomen. No Time is sinds 1988 Fossil's distributeur in Zwitserland. No Time regelt ook de distributie van de horlogecollecties van Emperio Armani, DKNY en Diesel. X-Time bezit en exploiteert trendy […]

Bij het ontwerpen van een winkel maken designers van modezaken vaak de fout alle aandacht op het ontwerp van de ruimte te vestigen in plaats van op het kledingmerk. Beter is het de winkel als vier muren om het merk heen te bouwen. ”Een fraaie winkel lokt misschien veel klanten binnen, maar als […]

De droom van de Britse ontwerper Zandra Rhodes is gerealiseerd. Rhodes verkocht haar huis en fabriek in London om een oud warenhuis om te toveren in een museum. Dit is het eerst mode en textiel museum in de Engelse hoofdstad. Het gebouw, waarin dit nieuwe museum gevestigd is, is ontworpen door architect […]

De stiletto's met zwevende hielen die Karl Lagerfeld in de voorjaarsshow van Chanel bracht, zijn nu verkrijgbaar in de Franse Chanelboutiques. De extravagante accessoires in de coutureshows van Chanel werden voornamelijk als decoratief beschouwd. Maar deze zwarte schoenen zijn zo enthousiast ontvangen […]

Het twee jaar geleden opgerichte South African Footwear & Leather Export Council krijgt eindelijk officiele erkenning. Volgens de door SAFLEC getoonde statistieken, bestaat de productie van schoenen in Zuid-Afrika nu uit 20.5 miljoen paren per jaar. De thuismarkt gebruikt daarvan ongeveer 19 miljoen […]

Together van het internationale modehuis van Otto Versand, introduceert komende maand een nieuwe kledinglijn die Pure by Together gaat heten. Together is een van de grootste postorder retailers in de wereld. De nieuwe lijn (lentecollectie) is gericht op vrouwen van 35 jaar en ouder en wordt in september […]

Sigarettenfabrikanten proberen het adverteerverbod te ontwijken door lifestyle producten te verkopen die de consument onbewust herinnert aan het kopen van sigaretten, meldt de Engelse krant the Times. De tabakindustie verdient jaarlijks 10 miljoen dollar aan producten als Wild Weststyle Malboroclassics […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN