Jongeren prikken genadeloos door lifestyle-achtige marketing heen. Dat is de belangrijkste conclusie van het onderzoek 'Voorbij Label en Lifestyle' van SMO en Keesie. Uit het onderzoek wordt opgemaakt dat een organisatie maar beter eerlijk en open kan vertellen wie zij is en wat zij te bieden heeft, […]

Er zijn spelers in de eredivisie die op Quick-schoenen voetballen, maar het accent ligt op de sportfashion meldt de sneakerproducent. ,,Er is tegenwoordig weer ruimte voor merken met een mooie historie, kwaliteit en nostalgie. Vooral op de modische markt doet de Quick Nostal Sneakers met zijn design- […]

De bekende Adidas-strepen zijn niet zo exclusief als het sportmerk zelf zou willen. Het Europees Hof heeft namelijk deze week geoordeeld dat de drie streepjes ook als versiering kunnen worden gezien. Met deze beslissing dreigt voor Adidas een nederlaag in de zaak die het Duitse bedrijf heeft aangespannen […]

Hadden we net vernomen dat het in de kinderkledingbranche nog goed bleef gaan, want wie gaat er nou bezuinigen op zijn kleintjes? Krijgen we nu de teleurstellende resultaten van kinderlabel Oshkosh B'Gosh onder ogen. Het Amerikaanse bedrijf heeft over het derde kwartaal van het lopende boekjaar een […]

Euretco Fashion heeft haar Kick off the Season mode evenement voor 2004 afgelast. Binnen de huidige marktsituatie ziet de organisatie te weinig draagvlak om dit evenement te organiseren. Euretco Fashion verwacht dat de economische ontwikkelingen een grote impact zullen hebben op het bezoekersaantal […]

Het Deense kledingbedrijf Bestseller opent deze week een winkel voor haar label 'Phink'. De kledinglijn voor jonge meiden tussen 10 en 16 jaar werd in mei van dit jaar gelanceerd. Phink is een succesvolle aanvulling op het assortiment van Bestseller dat ook merken als Only, Jack&Jones, Veromoda, […]

"Als modemeisje word je geboren," antwoordt Joline Jolink op de vraag waarom zij kleren wil ontwerpen. "Als kind was ik al niet bij de verkleedkist weg te slaan en vond ik de oude kleding en schoenen van mijn oma fascinerend." Het is dan ook niet toevallig dat de kledingkast van diezelfde oma Joline […]

Chazia Mourali is benoemd tot Lingeriedraagster van het Jaar 2003. De tv presentatrice werd tijdens de 10e Nacht van de Lingerie in het zonnetje gezet door de verenigde bodyfashion branche. Zij treedt hiermee in de voetsporen van o.a. Marlies Dekkers, Sylvia Millecam, Inge de Bruijn en Pia Douwes. Mourali […]

Esprit is en internationale reclamecampagne gestart. Onder de naam 'Couple' komt de campagne voor de periode herfst/winter 2003 wereldwijd in Elle en op "de betere magazines." Een derde van het reclamebudget wordt uitgegeven voor de VS.

Hennes & Maurits heeft over september een verkoopstijging van 6% gerapporteerd. Dat betekent dat de Zweedse modegigant voor de achtste opeenvolgende maand een teleurstellend resultaat heeft geboekt. Analisten hadden een verkoopstijging van minimaal 12% verwacht. Vorig jaar stegen de inkomsten van […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN