Wie heeft het over een dreigende recessie, slechte beursberichten, een weifelende economie, het uitstellen van de aankoop van luxe goederen? In ieder geval niet de luxueuse nieuwe winkels die zich de afgelopen weken in Amsterdam's PC Hooftstraat hebben gevestigd - Louis Vuitton en binnenkort opent ook […]

Welk jong meisje heeft niet met glimmende orgen de Sissi-filmcyclus bekeken? Wegdromend bij de heuvellandschappen en paleizen en meelevend met de dappere prinses die vertolkt werd door actrice Romy Schneider. Genietend van het romantische verhaal en vooral van de dramatische japonnen die zij droeg. […]

Modehuis Donna Karan gaat zijn interieurafdeling verder uitbreiden. Daartoe heeft het bedrijf, dat volledig in eigendom is van het Franse LVMH, een licentieovereenkomst gesloten met CHF Industries. CHF Industries gaat de volledige productie en distributie van de Donna Karan Home en de DKNY Life collecties […]

Een vijftal leerlingen van de Fontys Hogeschool hebben in het kader van hun opleiding Small Business & Retail Management een onderneming opgericht die zich exclusief zal bezighouden met het in de markt zetten van een nieuw product: de Stringpocket. De wat? Een stringpocket is een string waar aan […]

Het aantal kledingaankopen via internet is in Europa flink gestegen. De stijging is zelfs zo groot dat Europeanen voor het eerst meer kopen via internet dan Noord-Amerikanen. Dat is gebleken uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau GartnerG2. Naar verwachting zullen Europeanen dit jaar […]

De Amerikaanse retailer Foot Locker, die gespecialiseerd is in de verkoop van sportschoenen, heeft veel profijt van haar verminderde concentratie op het sportmerk Nike. Dat blijkt wel uit de kwartaalcijfers die het bedrijf deze week presenteerde. Over het afgelopen kwartaal, dat op 3 november eindigde, […]

De Amerikaanse herenkleding en schoenproducent Phillips- Van Heusen heeft in het derde kwartaal een netto winststijging van 40% geboekt. De winst over het kwartaal, dat op 3 november eindigde, steeg naar 17,4 miljoen euro. Over de eerste negen maanden rapporteerde het bedrijf een netto winst van 24,4 […]

GUS, onder andere eigenaar van het Burberry-label en de Nederlandse thuiswinkel Wehkamp, kondigde deze week een winststijging van ruim 20 procent aan over de eerste helft van dit jaar. Tegelijkertijd liet het bedrijf weten het Engelse woningwarenhuis Homebase te hebben overgenomen voor ongeveer 900 […]

De opvallende reclamecampagne van het modieuze modemerk Diesel is genomineerd voor de Tijdschriftcampagne van het Jaar 2002. De Diesel printcampagne werd ontwikkeld door reclamebureau KesselsKramer. Diesel is één van vijf kanshebbers voor de prijs die vorig jaar ging naar CZ Zorgverzekeringen […]

De getalenteerde Amerikaanse modeontwerper John Bartlett heeft aangekondigd dat hij zijn zaak opdoekt. Bartlett liet weten dat het niet lukt om zijn bedrijf voldoende winstgevend te maken, ondanks dat zijn kleding wordt verkocht in een aantal toonaangevende Amerikaanse warenhuizen zoals Saks Fifth Av. […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN