Over het afgelopen kwartaal heeft Hennes & Mauritz wederom een sterke stijging van haar cijfers waargemaakt. De winst steeg met 37 procent naar 220 miljoen dollar, mede dankzij de sterke perferformance op de Duitse en Amerikaanse markten. Het bedrijf wat verdeeld over 14 landen 800 winkels heeft […]

Het komt er echt van, de zomer is in aantocht. Afgelopen dagen konden we profiteren van werkelijk tropische dagen. Wat trek je dan aan? De badmode van dit jaar laat het toe om je in bijna alle omstandigheden lekker luchtig te kleden. O'Neill, Banana Moon, Speedo, Simmer, Tahchee, Brunotti en Y'rus hebben […]

De snel groeiende organisatie Inditex S.A. overweegt om naast haar succesvolle kledingformules ook een 'living' lijn te introduceren. Het bedrijf uit het Spaanse La Coruña is het meest bekend met haar Zara retail activiteiten. Een woordvoerder van Inditex bevestigde dat de 'living' formule een […]

De huurprijzen van winkelruimtes in de belangrijkste winkelstraten van Nederland zijn over een periode van zes jaar gemiddeld met zo'n 50% omhoog gegaan. Dat blijkt uit onderzoek van de Amsterdamse vestiging van Cushman & Wakefield Healy & Baker, een in 40 landen actieve internationale vastgoedadviseur. […]

Het Italiaanse luxe concern Gucci Group N.V. heeft in het eerste kwartaal een winst geboekt van 35,5 miljoen euro, tegen 61,4 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het luxe merk is duidelijk slachtoffer van de neergaande economie. Ondanks de uitbreiding van verkooppunten en producten kwam de omzet […]

Leek vijf jaar geleden een steeds van kleur wisselend kledingstuk onmogelijk, nu kan het. Ook worden steeds vaker electronische gadgets in kleding verwerkt. Met de samenwerkingsverbanden van partijen als Nike en Philps worden kledingstukken steeds electronischer en kan er vel meer. De computergestuurde […]

Het Instituut Fashion, Management en Design van de Hogeschool van Amsterdam heet voortaan AMFI (Amsterdam Fashion Institute). Tijdens een feestelijke middag werd het nieuwe logo van AMFI door Mathilde Santing onthuld. De middag werd gestart met een exclusief symposium 'Floating Brands' met als thema […]

In de VS is een 'electrische bh' geïntroduceerd die de borstmaat permanent met 1 cup kan vergroten. De computergestuurde bh werkt doordat in kleine secties van het kledingstuk een vacuum wordt gecreerd waardoor de huid uitgerekt wordt. De borst reageert hierop met het aanmaken van nieuw borstweefsel. […]

Sinds eind mei is FashionFastForward gestopt met haar activiteiten. De website is uit de lucht. FashionFastForward gaf aanzet om het modebeeld te vernieuwen met behulp van internet door de communicatie tussen ontwerper en consument te verstevigen en nieuwe technologie te implementeren. Het initiatief […]

In tegenstelling tot andere branches horen we in de modebranche, behalve in Duitsland, toch veel positieve resultaten. Zo zag het franse merk Naf Naf haar netto winst over 2001 stijgen met 64 procent tot 11 miljoen euro. De omzet steeg naar 240 miljoen euro. In februari van dit jaar werd Naf Naf in […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN