Het Italiaanse luxe concern Gucci Group N.V. heeft in het eerste kwartaal een winst geboekt van 35,5 miljoen euro, tegen 61,4 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het luxe merk is duidelijk slachtoffer van de neergaande economie. Ondanks de uitbreiding van verkooppunten en producten kwam de omzet […]

Leek vijf jaar geleden een steeds van kleur wisselend kledingstuk onmogelijk, nu kan het. Ook worden steeds vaker electronische gadgets in kleding verwerkt. Met de samenwerkingsverbanden van partijen als Nike en Philps worden kledingstukken steeds electronischer en kan er vel meer. De computergestuurde […]

Het Instituut Fashion, Management en Design van de Hogeschool van Amsterdam heet voortaan AMFI (Amsterdam Fashion Institute). Tijdens een feestelijke middag werd het nieuwe logo van AMFI door Mathilde Santing onthuld. De middag werd gestart met een exclusief symposium 'Floating Brands' met als thema […]

In de VS is een 'electrische bh' geïntroduceerd die de borstmaat permanent met 1 cup kan vergroten. De computergestuurde bh werkt doordat in kleine secties van het kledingstuk een vacuum wordt gecreerd waardoor de huid uitgerekt wordt. De borst reageert hierop met het aanmaken van nieuw borstweefsel. […]

Sinds eind mei is FashionFastForward gestopt met haar activiteiten. De website is uit de lucht. FashionFastForward gaf aanzet om het modebeeld te vernieuwen met behulp van internet door de communicatie tussen ontwerper en consument te verstevigen en nieuwe technologie te implementeren. Het initiatief […]

In tegenstelling tot andere branches horen we in de modebranche, behalve in Duitsland, toch veel positieve resultaten. Zo zag het franse merk Naf Naf haar netto winst over 2001 stijgen met 64 procent tot 11 miljoen euro. De omzet steeg naar 240 miljoen euro. In februari van dit jaar werd Naf Naf in […]

Van 15 juni tot 27 oktober is er een tentoonstelling van Aziz in de modegalerij Gemeentemuseum Den Haag. De nederlandse modevormgever Aziz(1969) is inmiddels internationaal bekend. Kleedgedrag, vernieuwing in materialen en de constructie van kleding zijn de uitgangspunten van zijn doordachte creaties, […]

Voor BeOne is 2002 een bijzonder jaar. Het modebedrijf bestaat niet alleen vijfentwintig jaar, maar het komt ook, na zorgvuldige voorbereiding, met een eigen label: 'BeOne Collection'. Met dit label, dat kwalitatief vergelijkbaar is met de andere merken die verkocht worden, wil BeOne beter kunnen inspelen […]

Het Italiaanse luxe modeconcern Prada heeft haar omzet over het afgelopen kwartaal met een vijfde zien teruglopen. Het EBITDA daalde zelfs met veertig procent. Medio juli wil Prada een beursgang realiseren, waarbij dit minder gunstige berichten zijn. Volgens het kwartaalverslag daalde de omzet omdat […]

Sinds het najaar 1999 voert het OOC-fonds het project uit "Samenwerken aan deskundigheid in en voor de kleding- en gordijn-confectiebranche" Bezoekprogramma's voor docenten MBO Mode & Kleding. Het is de bedoeling dit succesvolle project in het najaar 2002 en het voorjaar 2003 voor de vierde maal […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN