• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • PoP-materiaal vaker centraal

PoP-materiaal vaker centraal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retailers zijn niet langer bereid merkfabrikanten veel ruimte te geven voor hun point-of-purchase (PoP) reclamematerialen. Uit onderzoek van het Britse Bezier blijkt dat 69 procent van de ketens hun marketing centraal regelen. In 2000 was dat nog 55 procent.

Er zijn verschillende redenen waarom retailers zeggenschap willen over PoP-materiaal in hun winkel. Ongelimiteerd gebruik door fabrikanten maakt de winkel rommelig, zorgt voor verwarring en onderbreekt de winkelroutine van klanten. Nog een reden voor centralisering van PoP is efficiëntie. 75 Procent van de aankoopbeslissingen vindt in de winkel plaats, maar fabrikanten besteden slechts 5 procent van hun marketingbudget aan instore reclame. Tenslotte zien retailers zichzelf steeds meer als merk. Zo exploiteert de Amerikaanse supermarktketen Wal-Mart in zijn winkels instore tv, wat wel de op drie na grootste televisiezender in de VS wordt genoemd, na de grote landelijke zenders. De Britse supermarktketen Asda hanteert strikte regels op het gebied van PoP. Het merendeel is afkomstig van Asda zelf. Het eigen designbureau beoordeelt de PoP-mogelijkheden van diverse merken en laat die vervolgens ook zelf maken. (Bron: Marketing Week)

Retail