• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Retailomzet Burberry stijgt

Retailomzet Burberry stijgt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Luxe modehuis Burberry heeft in het derde kwartaal een onderliggende omzetstijging van 11 procent gerealiseerd. De resultaten werden gestimuleerd door nieuwe en bestaande winkels. De totale omzet voor het kwartaal, dat op 31 december 2005 afliep, steeg met 1 procent op onderliggende basis. De retailomzet, die 68 procent van de totale omzet vertegenwoordigt, steeg met 11 procent naar £115 miljoen (€165 miljoen). De VS en Europa en ook Hong Kong genoten zeer goede resultaten. ”De omzet uit groothandelsactiviteiten daalde echter met 21 procent naar £36 miljoen. Oorzaak hiervoor was het verschil met verzendtijden in de vergelijkbare periode”, aldus Burberry. Minder vraag in Spanje en een aantal andere landen heeft ook effect gehad op de daling. Voorzitter Rose Marie Bravo zei; ”In dit door retail gedomineerde kwartaal zijn wij tevreden met de resultaten voor de kerstperiode. Onze jassen en vernieuwde klassiekers waren de voornaamste oorzaak voor het succes. Tegelijkertijd heeft de aanvankelijke positieve reactie op onze voorjaars producten een positief effect gehad op het begin van Burberry's 150ste jaar.” Het bedrijf verwacht in de tweede helft een daling van onder 10 procent in onderliggende groothandelomzet.

Burberry