Hollywoodlieveling Scarlett Johansson gaat een lijn atletische kleding en schoenen ontwerpen voor sportgigant Reebok. De nieuwe lijn heet Scarlett "Hearts" Rbk. De actrice geeft toe van nature niet erg athletisch te zijn en deze samenwerking is ook voor Reebok geheel nieuw. "Dit is absoluut nieuw en anders voor ons," zei Reebok voorzitter Paul Harrington. Johansson heeft voor een onbekend bedrag een contract getekend voor drie jaar, dat mogelijk verlengd wordt, en zal bij het hele creatieve proces betrokken zijn. "Ik hou van yoga, dus we zullen waarschijnlijk daar wat mee doen", zei Johansson in een gesprek met Women's Wear Daily. "Ik hou van de combinatie sport en glamour: Olivia Newton John en vrouwen die met nepwimpers sporten." De actrice wil vooral de nadruk leggen op een vrouwelijke snit. "Er is zoveel aandacht voor dun zijn, en ik denk dat dat deels komt doordat kleding niet goed past tenzij je dun genoeg bent", zegt de voluptueuze ster. "Ik ontwerp kleding voor mijn vriendinnen. De meeste zijn normale meisjes met mooie rondingen en vrouwelijke figuren."

Harrington is van mening dat Johansson goed is voor Reebok, ondanks het feit dat ze geen atleet is, noch erg sportief. Hij vertelde WWD dat zij "relevant is voor onze consument - een veelzijdige vrouw met een druk leven, onafhankelijk en met een authentieke uitstraling." Hij wilde niets los laten over eventuele groeiverwachtingen. "Het gaat hier niet om volume. Het gaat erom hoe Scarlett zich aan het merk hecht. Dit zal effect hebben op haar lijn alleen." Het bedrijf zal de lijn uitleveren aan warenhuizen en winkels in het hoge segment in de VS, Europa en Azië. Hoewel de prijzen nog niet zijn vastgesteld, zei Harrington dat ze gelijk zouden zijn aan andere sportlijnen in soortgelijke winkels. De lijn is bestemd voor vrouwen tussen de 16 en 35 jaar en Johansson wil de prijzen redelijk houden. "Ik wil dingen kunnen kopen die betaalbaar zijn, vooral als het een T-shirt betreft", zei ze. "Bij Reebok kan dat."

Reebok, inmiddels onderdeel van sportgoederenconcern Adidas, heeft in het verleden campagnes gelanceerd met actrices en rappers, terwijl Adidas met rappers en internationale modeontwerpers Stella McCartney en Yohji Yamamoto heeft samengewerkt. Beide bedrijven werken ook met atleten samen. De twee bedrijven hebben een gezamenlijke omzet van $11 miljard.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN