Het Amerikaanse surf- en sportkledingmerk Quiksilver heeft deze week uitstekende kwartaalresultaten gepresenteerd en verwacht dat de opgaande lijn in de toekomst nog verder zal stijgen.

Over het derde kwartaal, dat op 31 juli jl. eindigde, zag Quiksilver de verkoop met 44% stijgen tot $ 251.5m (€ 224.3m). De verkopen in Europa hebben hieraan flink bijgedragen. Hier stegen de inkomsten van het merk met maar liefst 41% tot $ 93.9m. In thuisland Amerika vertegenwoordigde de totale verkoop een waarde van $ 137.4m, een stijging van 28%. Mondiaal is de netto winst van het bedrijf met 35% tot $ 11.9m gestegen.

CEO Robert Knight liet in een persbericht weten dat het uitstekende resultaat "vooral te danken is aan een sterke stijging van de verkoop en een verbetering van de marges." Hij voegde daar nog aan toe dat de diversiteit aan merken en het brede internationale distributienetwerk Quiksilver een streepje voor geeft op andere merken. Naast het merk Quiksilver exploiteert het bedrijf ook kledingmerken als Roxy, Raisins en Radio Fiji en verkoopt het snowboards, sneeuwschoenen en bindingen onder de merken Lib Technologies, Gnu, Supernatural Mfg en Bent Metal.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN