(advertentie)
(advertentie)
Stuart Weitzman lanceert interactief digitaal platform

Het Amerikaanse schoenen- en accessoiremerk Stuart Weitzman heeft een digitaal e-commerceplatform genaamd ‘The Ultimate Boot Guide’, gelanceerd. Het omnichannel platform, dat beschikbaar is op de website van het label, dient als informatieve service en interactieve laarzen-stijlgids voor consumenten.

Het platform, beschikbaar op zowel desktop als mobiel, biedt het winkelend publiek van Stuart Weitzman de mogelijkheid de belangrijkste details van zeventig verschillende stijlen gebaseerd op onder andere kleur en hakhoogte, met elkaar te vergelijken en zo de juiste pasvorm te vinden. Daarnaast biedt het platform aanvullende informatie over de collectie en de geschiedenis achter een aantal iconische Stuart Weitzman-laarzen.

Consumenten kunnen per keer maximaal vier stijlen met elkaar vergelijken. Daarbij worden de laarzen naast elkaar getoond, met onder elke laars de tien bijbehorende kenmerken als hakhoogte, materiaal, aansluiting en de vorm van de neus. Vanuit de vergelijking kunnen consumenten direct hun voorkeuren en maat selecteren en deze toevoegen aan hun winkelmand.

De service is een aanvulling op Stuart Weitzman’s omnichannel-strategie, die in 77 fysieke winkels in de Verenigde Staten en Europa en andere verkooppunten in Canada en Hong Kong wordt toegepast.

Beeld: Stuart Weitzman website