• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Teleurstellende resultaten voor Gap

Teleurstellende resultaten voor Gap

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Gap Inc. heeft afgelopen week zwakke resultaten voor het derde kwartaal bekend gemaakt. De oorzaak hiervoor waren de teleurstellende reacties op het najaarsassortiment en de verminderde winkelbezoeken.

De Amerikaanse retailgigant zei dat het winkelverkeer in de maand november sterk was gedaald, waardoor de jaarwinst beneden verwachtingen uitviel. In het derde kwartaal realiseerde Gap een winst van $212 miljoen (€179.4 miljoen), vergeleken met $265 miljoen een jaar geleden. De omzet daalde met 3 procent naar $3.86 miljard, terwijl de geconsolideerde same-store omzet met 7 procent daalde. Sinds het begin van het jaar heeft de groep winst zien stijgen naar $775 miljoen ten opzichte van een winst van $772 miljoen een jaar geleden. De omzet daalde zachtjes van $11.37 miljard naar $11.2 miljard.

Gap bleeft volhouden dat de problemen met de productstrategie “oplosbaar” zijn en dat het “agressieve” actie onderneemt om weer tot de verbeelding van klanten te spreken. De groep zei dat het zal concentreren op drie fundamentele elementen van retailen: het product, inclusief de productstrategie voor het in de markt zetten van een “frisse, casual, Amerikaanse stijl”; de winkelervaring, waaronder klantenservice en herinrichting, en marketing.

Topman Paul Pressler zei dat het bedrijf zich de afgelopen twee jaar heeft geconcentreerd op het bouwen van een belangrijke infrastructuur en efficiënte operationele activiteiten “ten koste van een fantastisch product en een boeiende winkelervaring”. Nu, zei hij, is “(het bedrijf) 100 procent gericht op de klant en de verbetering van het product en de winkelervaring”.

Gap