• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Textieluitgaven weer gestegen

Textieluitgaven weer gestegen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Nederlandse consument heeft in alle segmenten van de modemarkt in 2001 meer besteed dan in het jaar daarvoor. In totaal heeft de consument vorig jaar voor ongeveer 8,25 miljard euro aan kleding uitgegeven. Daarvan werd 1,5 miljard euro besteed aan bodyfashion en 0,5 miljard euro werd uitgegeven aan algemene textiel. Textielsupermarkten behoren vaak tot een commercieel samenwerkingsverband. Van de grootwinkel-filiaalbedrijven werkt 46,1% in een samenwerkingsverband. 43% van de textielsupers maakt onderdeel uit van franchise- en filiaalbedrijven, 4,4% werkt licht samen met een organisatie en 6,5% werkt helemaal niet samen. Zeeman, Wibra en Hans Textiel bepalen al jaren het beeld van de textielsupermarkten. In 2000 boekten de textielsupermarkten een gezamenlijke omzet van 526 miljoen dollar. Het gemiddelde beeld van de textielsupermarkten laat zien dat zij een brutowinstmarge hebben van 38%, exploitatiekosten van gemiddeld 32% en een bedrijfsresultaat voor belastingen van 5% van de netto omzet. Gemiddeld bedroeg het bedrijfsresultaat van textielsupermarkten in 2000 ruim 84.000 euro per onderneming.

MKB