• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Topmerken onder druk

Topmerken onder druk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Als gevolg van de economische recessie komen luxemerken meer onder druk te staan, omdat ook rijkere mensen steeds minder te besteden hebben. Alleen de superrijken gaan onverminderd door met spenderen. In de zoektocht naar een oplossing geloven sommige merken heilig in de kracht van innovatie en het lanceren van nieuwe producten, anderen zoeken het meer in beperking van het aantal licenties en nemen de zeggenschap over hun producten weer volledig zelf in handen. In de mode-industrie verschuift de focus van de grote shows naar het aankleden van celebrity's, die als wandelende reclamezuilen kunnen dienen. Voor de rest is het een kwestie van hopen op betere tijden en van vertrouwen op de werking van het Pareto-principe: 80 procent van de inkomsten komt van de twintig procent rijkste klanten. En aangezien deze groep - net als de allerarmsten - altijd onder ons is, kan het nooit helemaal fout gaan met de luxemerken. (Marketing Online)

Luxe