Het moederbedrijf van Uniqlo, het Japanse Fast Retailing, versnelt het productieproces. Van ontwerp naar fysieke items die in de winkel liggen duurt nog maar 13 dagen. “We willen producten snel naar de klant krijgen, daarom heet het Fast Retailing”, aldus eigenaar Tadashi Yanai tegen Business of Fashion.

Fast Retailing heeft net een nieuw centrum geopend in Tokyo waar ontwerpers, marketing teams, een opslaghuis en vervoersmogelijkheden samen komen. Het nieuwe centrum moet de snelheid van het proces ook versnellen, aldus Yanai in het interview.

13 dagen is ongeveer dezelfde tijd die Inditex hanteert in het productieproces. Over de concurrentie bij Inditex heeft Yanai dit te zeggen: “Zara verkoopt mode in plaats van in te spelen op de vraag van de klant. Wij willen een product verkopen dat belangrijk is voor het dagelijks leven van de klant en dat doen we op basis van wat we horen van consumenten.”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN