• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Valentino presenteert jeugd-lijn

Valentino presenteert jeugd-lijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In Milaan presenteert Valentino deze week zijn nieuwe lijn R.E.D. Valentino. "Als uitgangspunt voor dit nieuwe label hebben we meest beroemde outfits uit mijn collectie genomen", aldus de ontwerper. Valentino: "R.E.D. staat voor 'romantic', 'eccentric' en 'dressing' kan het best worden gepersonificeerd met topmodel Kate Moss." R.E.D. Valentino is ontwikkeld voor jonge vrouwen tussen 18 en 30 jaar die graag "klassiekers" (zoals de overjas met het V-logo) mixen met hedendaagse items. R.E.D. biedt een jong publiek een lijn die gebaseerd is op tijdloze Valentino klassiekers, maar dan tegen lagere prijzen. Productie en distributie van de nieuwe lijn komt in handen van Vicenza, dat ook samenwerkt met Jean Paul Gaultier, Moschino en DKNY. De nieuwe lijn moet de financiële teruggang van de Marzotto Groep, waarvan Valentino sinds vorig jaar deel uitmaakt, keren. Michele Norsa, directeur Marzotto: "Ik ben overtuigd van het succes dat R.E.D. Valentino zal boeken." Het nieuwe label wordt in juli in heel Europa gelanceert en in 2004 volgen de Verenigde Staten. Marzotto verwacht met R.E.D. Valentino binnen vijf jaar een omzet van 300 miljoen euro te generen en heeft 15 miljoen gereserveerd voor een advertentiecampagne.

Valentino