• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Van de Velde boekt winststijging

Van de Velde boekt winststijging

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Belgische lingerieproducent Van de Velde heeft in 2005 een operationele winststijging van 14.7 procent tot €35.7 miljoen gerealiseerde, mede dankzij lagere materiaalkosten en verbeterde marges. De omzet steeg met 10 procent tot €111.9 miljoen. Het bedrijf, dat bekend is van merken als Marie Jo en Prima Donna, waarschuwde echter that de lange termijn groei in omzet naar verwachting 5 procent per jaar zal bedragen. De betere marge op de materiaalkosten werd deels negatief gecompenseerd door een sterkere afwaardering van de voorraad grondstoffen en producten. De hogere afwaardering maakt deel uit van de bedrijfsstrategie om meer risico te nemen in productie-aantallen, waardoor leveringen en hogere omzet mogelijk worden. Ook het steeds ruimere productassortiment heeft bijgedragen tot een hoger risico op afwaardering, zei het bedrijf.

Van de Velde