• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Veel media aandacht voor GEOX

Veel media aandacht voor GEOX

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Zondag 7 september wordt er tijdens Business Class ruimschoots aandacht besteed aan het bekende schoenenmerk GEOX, de schoenen die ademen. Het programma wordt rond 11.00 uitgezonden en rond 24.00 nogmaals herhaald op RTL5.

Het complete team van dit informatieve programma reisde af richting Italië en had een exclusief interview met Dhr. Polegato, oprichter van het revolutionaire schoenenmerk GEOX. Dit bezoek resulteerde in een item van bijna 7 minuten waarbij veel aandacht voor het specifieke productie proces en de collectie.

/GEOX de schoenen die ademen/ Mario Moretti Polegato, een telg uit een vooraanstaande Italiaanse wijnbouw familie, had erg last van hete voeten tijdens zijn dagelijkse rondje joggen. Deze vervelende situatie daagde hem uit: hij maakte een paar gaten in de zolen van zijn schoenen om de temperatuur weer in balans te krijgen. Eenmaal terug in Italië besloot hij om van dit idee een wereldhit te maken. En met succes! Inmiddels worden de GEOX schoenen wereldwijd verkocht in 51 landen.

/De membraan/ De Geox revolutie kon enkel tot stand komen dankzij intensief onderzoek en ontwikkeling inzake het membraan, dat gemaakt is uit een speciaal microporeus materiaal dat de transpiratie door de binnenzool heen absorbeert en het daarna onder de vorm van een waterdamp naar buiten afvoert. Dit proces vindt plaats omdat de microporiën van het membraan enerzijds groter zijn dan een molecule waterdamp, en anderzijds kleiner zijn dan die van een waterdruppel, zodat het water niet kan binnendringen en de voeten droog blijven. Het technologische proces om tot de perfecte balans te komen is gestart in 1990 en nam in totaal 2 jaar in beslag. Uiteindelijk leidde dit tot de eerste GEOX kids collectie. Hierna volgde al spoedig een dames en heren collectie.

Geox