• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Vendex neemt belang van tien procent in Hot-Orange

Vendex neemt belang van tien procent in Hot-Orange

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Vendex KBB heeft een belang van tien procent genomen in online warenhuis Hot-Orange.com. Vendex gaat Hot-Orange ondersteunen op het gebied van inkoop, voorraadbeheer en logistiek. Op zijn beurt gaat Hot-Orange kennis over e-commerce delen met het Vendex concern.

Hot-Orange zal in eerste instantie gaan samenwerken met Kijkshop, een van de winkelformules van Vendex, dat verder ondermeer eigenaar is van Perry Sport, Bijenkorf, Hans Anders, V&D, Hema en Praxis. Volgens Vendex is Kijkshop inmiddels succesvol en winstgevend met verkoop via internet. Via de site is er beschikking over een groter assortiment dan in de winkel, waar 5500 artikelen te koop zijn. Hot-Orange krijgt deels beschikking over het aanbod van Kijkshop en zal ook gebruik maken van de logistiek van het Vendex-bedrijf.

Vendex verwerft zich in ruil voor de samenwerking een belang van tien procent in Hot-Orange. Het bedrijf heeft een optie genomen op uitbreiding van dit belang. Hoeveel geld er gemoeid is met de samenwerking willen beide partijen niet bekend maken. Hot-Orange blijft onder het huidige management bestaan als zelfstandig merk, zo benadrukt het bedrijf. "Voordelen voor ons zijn dat we de kosten voor logistiek kunnen verlagen, direct uit voorraad kunnen leveren en in staat zullen zijn om onze marge te verbeteren", zegt ceo Roel de Hoop van Hot-Orange. In de afgelopen maanden heeft Hot-Orange al de kosten "naar wens" kunnen terugbrengen. Met de samenwerking zal dat nog verder gaan gebeuren op het gebied van logistiek en via gezamenlijke inkoop, aldus De Hoop.

Hot-Orange vertelde begin dit jaar al dat het op zoek zou gaan naar strategische partners, omdat investeringsmaatschappijen weinig heil meer zagen in het investeren in sites die zich op consumenten richten. Ceo Roel de Hoop zei in januari: "We praten nu met partijen die ons toegang kunnen geven tot nieuwe klanten, en partijen die ervoor kunnen zorgen dat onze kosten omlaag en de marges omhoog gaan". De Hoop vertelde graag te willen samenwerken met een partij die het afhandelen van de bestellingen zou kunnen overnemen. "Als een dergelijke partner dan ook investeerder in het bedrijf is, dan levert dat een betere relatie op".

In reactie op de samenwerking met Vendex zegt De Hoop dat het bedrijf nu zoekt naar partners binnen de media, zoals een televisiezender, een radiostation of een tijdschrift. "We willen onze producten via meerdere kanalen aanbieden, behalve via media denken we ook na over verkoop via mobiel internet. De klant kan dan zelf bepalen hoe hij goederen bij ons koopt." Cijfers over omzet wil De Hoop niet geven. "In het vierde kwartaal draaien we vijftig procent van de totale jaaromzet, we verwachten dat we die verdeling ook dit jaar weer te zien krijgen. Daarnaast zien we een significante groei in omzet."

Vendex KBB