De Amerikaanse activewear- en schoenenproducent Columbia Sportswear, van de merken Columbia en Sorel, overtreft zijn eigen verkoopverwachtingen met 4.1 miljoen Euro door een stijging van 8.5 procent in de totale verkoop van het derde kwartaal tot 339.2 miljoen Euro. De Europese verkoop kwam 25.1% hoger uit dan vorig jaar, goed voor 33.8 miljoen Euro, en de overige internationale markten stegen 18 procent tot 23.2 miljoen Euro. De opbrengst van de binnenlandse verkoop was 237.4 miljoen Euro, een stijging van 4.5 procent, in Canada werd 15.9 procent meer verkocht, zodat de Canadese verkoop 42.1 miljoen opleverde.

De verkoop van bovenkleding liet de sterkse groei zien, een stijging van 10.2 procent tot 216.9 miljoen Euro. De verkoop van sportswear liep 5.9 procent omhoog tot 63.8 miljoen Euro. De verkoop van schoenen was gelijk aan het derde kwartaal van vorig jaar, goed voor 38.4 miljoen Euro.

De netto winst steeg 14.7 procent tot 57.7 miljoen Euro in het derde kwartaal dankzij een sterke groei in de netto verkoop en een lager belasting tarief, meldt Columbia.

Voor de negen maanden tot 30 September was de verkoop goed voor 607 miljoen Euro, vergeleken met de 572.8 miljoen Euro in dezelfde periode vorig jaar is dit een stijging van 5.9 procent. De netto winst steeg met 13.5 procent tot 74.3 miljoen Euro in deze negen maanden.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN