• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Verkoopbare nieuwe Nederlandse ontwerpers

Verkoopbare nieuwe Nederlandse ontwerpers

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Een salonpresentatie van veelbelovende jonge ontwerpers en twee lezingen van professionals uit het werkveld, zorgden er donderdag 2 oktober voor dat Landgoed de Horst in Driebergen geheel in het teken van de creatieve industrie kwam te staan.

De Dutch Fashion Foundation (DFF), het internationale collectief en platform voor de Nederlandse modediscipline, organiseerde in samenwerking met De Baak, management centrum VNO-NCW, een intieme bijeenkomst voor genodigden uit de modewereld en het bedrijfsleven.

Met het thema 'Creative Industries' lieten zij vanuit het perspectief 'fashion' een ander licht schijnen op de huidige vraagstukken in het bedrijfsleven en de samenleving. Om nieuwe aandacht te verkrijgen voor de toekomstmogelijkheden van de creatieve industrie in Amsterdam werd de bijeenkomst begonnen met twee lezingen. Dhr. Robert Marijnissen, beleidsmanager van de afdeling Kunst & Cultuur Amsterdam, gaf een lezing over de toekomst van Amsterdam als modehoofdstad van Nederland, en aansluitend hield mevr. Angelique Westerhof, directrice van de Dutch Fashion Foundation en het Fashion Institute Arnhem (FIA), een lezing over de geschiedenis van de mode en de invloed daarvan op de maatschappij.

Ter afsluiting gaven ontwerpers Jan Taminiau en Percy Irausquin, beide afgestudeerd aan het Fashion Institute Arnhem, een salonpresentatie van hun beste ontwerpen. Ook de vijfde generatie studenten van het Fashion Institute Arnhem ontbraken tijdens deze salonpresentatie niet: Hamid ed-Dakhissi, Madelon Spijker, Monique van Heist, Mada van Gaans, David van Cotthem, Faye Wilde, Charlotte Albers, Rianne Caminada en Frido van der Weij gaven een preview van hun eindexamencollecties, die zij in januari 2004 tijdens de Parijse prêt-a-porter week officieel zullen presenteren.

DFF vormt in een harmonieuze tweepoot met het FIA het draagvlak voor het hoogste niveau aan modevormgevers in Nederland, door deze discipline te organiseren, motiveren en inspireren. Vanuit deze positie is DFF in staat vraag vanuit de Nederlandse en internationale markt en aanbod vanuit de modevormgevingsdiscipline met elkaar in contact te brengen.

In haar visie om Dutch Design internationaal te positioneren en in Nederland in te bedden, vertaalt DFF de waarde van de modebeweging o.a. in een dienstenpakket voor bedrijven die zich in hun marktbenadering op de Nederlandse Fashion Community richten, of zich daardoor willen laten inspireren.

Dutch Fashion Foundation