Het Tilburgse modeconcern Vilenzo International N.V. heeft door een samenwerking met de bekende Franse couturier Pierre Cardin een verdere invulling gegeven aan haar strategische doelstellingen: versterking van de merkenportfolio en verdere internationalisering.

Op het hoofdkantoor van Pierre Cardin in Parijs is onlangs het licentiecontract met Vilenzo getekend. Door middel van haar werkmaatschappij United Fashion Makers zal Vilenzo een herenkledinglijn onder dit merk in de markt positioneren. De reikwijdte van de licentie omvat vooralsnog de volgende gebieden: Nederland, de Scandinavische landen en de Baltische Staten. In de toekomst zouden de gebieden waarvoor Vilenzo de licentie heeft verworven mogelijk nog kunnen worden uitgebreid.

De eerste Pierre Cardin collectie die zal worden ontwikkeld betreft Winter 2002. Deze collectie zal een weerspiegeling zijn van de mode uit de zeventiger jaren. Kenmerken voor deze collectie zijn o.a. een slankere snit in uitgesproken streepvarianten en blazers met details voor knopen en voeringen.

Vilenzo verwacht met deze nieuwe collectie een nog belangrijkere speler in het herenkledingsegment te worden. Naar verwachting zal deze activiteit vanaf 2003 een positieve bijdrage leveren aan de winst per aandeel. Vilenzo verwierf eerder dit jaar de herenkledingmerken Jaguar, Van Gils, Obvious, Frans Molenaar en Peter van Holland.

Bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers op 5 september jl. heeft de Raad van Bestuur de winstverwachting voor het gehele boekjaar 2001 positief bijgesteld: van een belangrijke stijging (12-20%) van de winst per gewoon aandeel, vóór afschrijving goodwill, naar een sterke stijging (20-30%).

 

 

 

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN