• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Voortdurende terugloop Duitse consumentenverkoop

Voortdurende terugloop Duitse consumentenverkoop

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De eerste week van de uitverkoop wordt door de Duitse retailers unaniem als volgt getypeerd: "meer klanten - minder geld", zo berichtte TWnetwork deze week. De enorme kortingen trokken wel veel publiek, maar er werd minder geld uitgegeven en men deed relatief kleinere aankopen dan in voorgaande jaren.

Na een goede start afgelopen maandag, liep de verkoop gedurende de week terug om pas op zaterdag weer aan te trekken. Wij achten het echter waarschijnlijk dat dit ook voor een groot deel te wijten zou kunnen zijn aan het tropisch warme weer van vorige week.

Uit een enquête onder winkeliers bleek dat de verkoop in vergelijking met dezelfde week vorig jaar met 3% is afgenomen. Daarmee is de hoop vervlogen dat de zomeruitverkoop de teruglopende verkopen over de gehele linie zou egaliseren. In juli van dit jaar liepen de verkopen ookal met 3% terug, over de hele eerste helft van dit jaar is een daling van 7% geconstateerd.

Duitsland