• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Winst Q2 voor Levi's

Winst Q2 voor Levi's

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Levi Strauss & Co heeft in het tweede kwartaal de winst zien stijgen, omdat het bedrijf fors in de kosten gesneden heeft. De winst steeg van $6 miljoen (€5,1 miljoen) vorig jaar naar $27 miljoen (€2,9 miljoen) over dezelfde periode in 2005.

De winststijging is opvallend, omdat de omzet van het Amerikaanse spijkerbroekenconcern het afgelopen kwartaal juist is gedaald. De netto-verkopen namen namelijk met 1,6 procent af naar $944 miljoen (€803,2 mln) tegen $959 mln (€816m) in 2004. Deze omzetdaling is voornamelijk het gevolg van de reorganisatie binnen het bedrijf en de reductie van het aantal productlijnen van de merken Levie's en Dockers.

Maar ook afgenomen inkomsten bij de Dockers damesafdeling en gedaalde omzetten in Europa - als gevolg van het verslechterde retailklimaat hier - zijn daar debet aan geweest. Desondanks is Levi's positief gestemd. Het concern ziet bijvoorbeeld zijn marktaandeel in Azië nog steeds groeien. CEO Phil Marineau zei in een verklaring dat het bedrijf nu precies daar is waar het verwacht had te zullen zijn. Levi Strauss & Co verkoopt jeans en casual kleding onder de merken Levi's, Dockers en Levi Strauss Signature in meer dan 110 landen.

Levi's
Levi Strauss
Levis