De Adidas Group heeft over het afgelopen boekjaar een winstgroei van 14 procent weten te boeken naar €551 miljoen, terwijl de omzet van het merk Reebok met ruim 5 procent is afgenomen. Dat heeft het Duitse sportmerk deze week bekendgemaakt. De omzet is in 2007 met 2 procent gestegen naar €10,3 miljard. De stijging is behoorlijk aangezien een jaar eerder de verkoop werd gestimuleerd door het WK Voetbal 2006. In 2007 vonden weinig grote sportieve evenementen plaats.

De groepsomzet is overal gestegen, alleen in de Verenigde Staten had Adidas het moeilijker. Daar daalde de omzet met twee procent, vooral een gevolg van de tegenvallende verkopen van het merk Reebok, de concurrentie van Nike en de verslechterende economische situatie in dat land. CEO Herbert Hainer heeft hoge verwachtingen van het lopende boekjaar 2008, met het EK Voetbal en de Olympische Spelen in het vooruitzicht. Reebok blijft een zorgenkindje want ook de orderintake is met 14 procent gedaald. Moederbedrijf Adidas heeft weer beterschap belooft. Om die belofte kracht bij te zetten is directeur Paul Harrington vervangen door Uli Becker die hiervoor marketing directeur was.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN