• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Zitra™- De toekomst van online retail

Zitra™- De toekomst van online retail

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

INTERVIEW MET MARCO VAN EERSEL, BUSINESS DEVELOPMENT DIRECTOR BIJ ZITRA

Zitra™ zet nieuwe maatstaven voor internationale modebrands door de lancering van hun nieuwe Marketplace One Stop Solution. We praten met Marco van Eersel, Business Development Director bij Zitra™, over de toekomst van online retail. Van Eersel is al twintig jaar actief in de modebranche en heeft dus niet alleen veel knowhow, maar ook een wereldwijd netwerk. Met zijn eigen bedrijf adviseert hij bedrijven over een succesvolle en efficiënte start op de markt. Tot zijn klantenkring behoren nieuwe en opkomende brands, maar ook gevestigde modenamen die internationaal willen gaan.

Marco, je hebt zo veel ervaring, wat gaf de doorslag om te gaan samenwerken met Zitra™?

Kijk, wat je in een partner zoekt, is iemand met wie je een visie kunt delen. Iemand die jouw waarden en normen deelt. Iemand bij wie je meteen weet dat het goed zit en dat een samenwerking een waanzinnige synergie zal opleveren. Ik realiseerde me al snel dat Zitra™ voor mij de juiste partner is. Zitra™ is lid van de Otto Group en een dochtermaatschappij van Hermes Fullfillment Europe. Het is dus een heel professioneel bedrijf. Het complete paket aan services die Zitra™ biedt, ontbreekt vaak bij andere brands.

Als je zegt dat er iets ontbreekt bij brands, waar heb je het dan precies over?

Brands hebben steeds vaker te maken met internationale concurrentie: de traditionele winkel is niet meer het enige verkoopkanaal. Hierdoor kan de omzet enorm teruglopen. Tegelijkertijd blijft de handel online groeien. Met online marketplaces kunnen we heel veel consumenten en markten tegelijkertijd bereiken. Het is dus een belangrijk onderdeel van een omni-channelstrategie. Direct contact met consumenten is een grote uitdaging voor brands geworden. Ze moeten investeren in een gepersonaliseerde, consistente en naadloze klantervaring en daar horen goede IT- en fulfilment-processen bij. Helaas hebben de meeste brands niet het geld, de knowhow en de capaciteit om dit voor elkaar te krijgen.

Duidelijk. Kun je nog meer vertellen over je rol bij Zitra™?

Ik ben Business Development Director. Ik sluit overeenkomsten met bedrijven die interessant voor ons zijn en vice versa natuurlijk. Je zou het als volgt kunnen omschrijven: ik ben de portier en Zitra™ is die trendy club in de stad waar iedereen naartoe wil. Ik kies de bedrijven uit die we het beste kunnen helpen. Ik laat hen binnen en heet hen welkom bij de Zitra™-familie. Door mijn Nederlandse achtergrond richt ik me vooral op de Benelux. Maar iedereen die de beste internationale service in de branche wil, is natuurlijk welkom bij ons.

Waarom is Zitra™ volgens jou de beste partner voor mode- en lifestylebrands?

Dat is heel eenvoudig: laat het maar aan ons over. Wij hebben een ultramoderne kijk op de nieuwe manier van verkopen. Zitra™ neemt het volledige onboardingproces voor een brand op zich. Wij koppelen brands aan de toonaangevende B2C online marketplaces in Europa, China en de VS. We zorgen ervoor dat ondernemingen klaar zijn voor de toekomst van wereldwijde commerce. De brands hoeven zelf alleen de artikelen en stamgegevens aan te leveren. Zitra™ regelt de technische implementatie, de warehousing, de fulfilment en de financiële afwikkeling. Door deze delen aan ons uit te besteden, kan de ondernemer doen waar hij vaak het beste in is: productie, design, marketing en sales.

Zou je ook kunnen zeggen dat jullie de weg vrijmaken voor de toekomst van online commerce?

Dat is precies wat we proberen te doen. Ik wil niet speculeren over de toekomst, maar ik denk dat we nieuwe wegen zullen blijven inslaan en een topdienstverlener in deze sector kunnen zijn. Onze focus richt zich op het koppelen en integreren van brands met de toonaangevende wereldwijde online marketplaces en platforms zoals o.a. OTTO, Zalando, Amazon, Aboutyou, Tmall, JD.com etc..Wij zorgen ervoor dat het brand klaar isn voor de toekomst van de retail, zowel B2B als B2C.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Ontdek meer over Zitra op Zitra.com.

Press Contact

Anne Bartels
PR & Marketing Manager
Zitra GmbH
Phone +49 40 200 03 99 5647
Mobile +49 151 42362297
E-Mail anne.bartels@zitra.com
www.zitra.com

Business Development Director

Marco van Eersel
Mobile +49 174 42 65 65 6
E-Mail marco.vaneersel@zitra.com

About Zitra™

Zitra GmbH is a subsidiary of Hermes Europe and a member of the Otto Group and JD.com. It was founded to connect brands with upcoming sales channels. Zitra is a platform independent service provider for brands and retailers. Zitra enables brands to sell directly on international online marketplaces and on retail concession floors. Therefore Zitra provides IT, Management and Fulfillment infrastructure as one stop solution.

Partner Content