Veel modewinkels die plannen hadden om in 2020 fysieke winkels te openen, zouden willen dat ze alles terug konden nemen. Maar niet voor Gary Lenett, medeoprichter van Duer. “We voelen ons gewoon heel, heel gelukkig dat we in de positie zijn die we nu hebben, gezien waar het grootste deel van de wereld […]

Het luxeschoenenmerk Tamara Mellon opende een maand voor de lockdown een winkel in Soho. “Geweldige timing”, grapte Jill Layfield, de CEO van het bedrijf, in de Glossy Podcast. Maar een inspanning die de tand des tijds beter heeft doorstaan dan een fysieke winkel, is de truck van het bedrijf: een schoenenkast […]

Mud Jeans is een pionier in de denimindustrie. Bert van Son van Mud Jeans vertelt over zijn missie om een 100 procent circulaire broek te maken. Welke gevolgen heeft de coronacrisis voor Mud Jeans? En waar liggen de kansen voor een duurzame(re) toekomst? Je hoort het in deze podcast. Podcast: Circular […]

De coronacrisis, je hoort, leest of ziet tegenwoordig niet anders meer. Maar zou het kunnen zijn dat deze gezondheidscrisis, de klap is die we nodig hadden? Michiel van Yperen van MVO Nederland vertelt in deze podcast of de pandemie genoeg is voor het opschudden van de industrie. Beluister hieronder […]

Veel groene modebedrijven zien niet goed genoeg het belang van marketing voor hun bedrijf. Terwijl de consument eigenlijk alleen maar hoeft te weten dat zulk soort bedrijven bestaan, om een groene revolutie in de mode op gang te brengen. Beluister hieronder de podcast met Willa Stoutenbeek van W.Green. […]

Modewinkels werden al vroeg zwaar getroffen door de Covid-19-pandemie. Sindsdien racen ze, vechten ze zelfs, om zich aan te passen, te evolueren en snel genoeg te innoveren om hun bedrijf te redden. Voor de meeste detaillisten betekende het dat ze meer nadruk moesten leggen op e-commerce in dit jaar […]

In deze podcast spreekt Annemieke Koster over het opstarten van haar duurzame weverij Enschede Textielstad. Zij vertelt over de reacties van mensen uit haar omgeving toen zij de weverij opstartte. Toen vonden mensen het een gek idee, nu met de pandemie, is het eigenlijk helemaal niet zo gek meer. Dichtbij […]

De schakel tussen een modelabel en de consument, is de multibrandstore. De multibrandstore moet kiezen tussen twee kwaden: de consument aan de ene kant, met veel vragen over herkomst, kwaliteit en transparantie (waarop het label zelf het antwoord niet heeft). En aan de andere kant het modelabel, waarop […]

Elke maand zet Sass Brown, een expert op het gebied van ethische mode, duurzaamheid en vakmanschap, een modemerk in de schijnwerpers dat het bedrijfsleven op een andere en innovatieve manier benadert of dat buiten de meest gangbare modesystemen en hoofdsteden opereert. Deze maand: Carla Fernandez bekend […]

Generatie Z heeft de manier waarop modemerken met hun klanten omgaan ingrijpend veranderd. Ze geven de voorkeur aan merken die een standpunt innemen en zich niet afzijdig houden, over sociale rechtvaardigheid en politieke kwesties. De kern van een luxemerk is juist even ontsnappen uit de echte wereld, […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN