Joël Andrianomearisoa’s herinterpretatie van de iconische handtas, getiteld Lady Dior Labyrinth, is een directe voortzetting van zijn serie zwart papier, met name een meeslepend werk gemaakt voor het eerste Madagaskar-paviljoen op de Biënnale van Venetië in 2019, getiteld ‘I Have Forgotten the Night’. […]

In deze Engelstalige podcast vertelt Christian Wijnants over hoe hij tijdens de lockdown te werk ging aan zijn voorjaar/zomer collectie genaamd ‘Pursuit of Happiness’. Hij kijkt terug op zijn jeugd en onthult hoe zijn beslissing om een modecarrière na te streven werd ingegeven door een tentoonstelling […]

Aimee Song werkt samen met grote merken, van Chloe, La Mer tot Volvo, en is ook een bestsellerauteur. Haar boek, Capture Your Style, stond op de bestsellerlijst van The New York Times met haar vervolg, Aimee Song: World of Style, gepubliceerd in 2018. Haar merk is uitgegroeid tot datgene waar influencers […]

De veelzijdige, in Chicago geboren kunstenaar is doorgegaan met het ontwikkelen van een unieke, op vrouwen gerichte esthetiek die de mannelijke dominantie uitdaagt en de prestaties viert van vrouwen, die maar al te vaak over het hoofd worden gezien of naar de zijlijn worden gedegradeerd. In tegenstelling […]

Veel modewinkels die plannen hadden om in 2020 fysieke winkels te openen, zouden willen dat ze alles terug konden nemen. Maar niet voor Gary Lenett, medeoprichter van Duer. “We voelen ons gewoon heel, heel gelukkig dat we in de positie zijn die we nu hebben, gezien waar het grootste deel van de wereld […]

Het luxeschoenenmerk Tamara Mellon opende een maand voor de lockdown een winkel in Soho. “Geweldige timing”, grapte Jill Layfield, de CEO van het bedrijf, in de Glossy Podcast. Maar een inspanning die de tand des tijds beter heeft doorstaan dan een fysieke winkel, is de truck van het bedrijf: een schoenenkast […]

Mud Jeans is een pionier in de denimindustrie. Bert van Son van Mud Jeans vertelt over zijn missie om een 100 procent circulaire broek te maken. Welke gevolgen heeft de coronacrisis voor Mud Jeans? En waar liggen de kansen voor een duurzame(re) toekomst? Je hoort het in deze podcast. Podcast: Circular […]

De coronacrisis, je hoort, leest of ziet tegenwoordig niet anders meer. Maar zou het kunnen zijn dat deze gezondheidscrisis, de klap is die we nodig hadden? Michiel van Yperen van MVO Nederland vertelt in deze podcast of de pandemie genoeg is voor het opschudden van de industrie. Beluister hieronder […]

Veel groene modebedrijven zien niet goed genoeg het belang van marketing voor hun bedrijf. Terwijl de consument eigenlijk alleen maar hoeft te weten dat zulk soort bedrijven bestaan, om een groene revolutie in de mode op gang te brengen. Beluister hieronder de podcast met Willa Stoutenbeek van W.Green. […]

Modewinkels werden al vroeg zwaar getroffen door de Covid-19-pandemie. Sindsdien racen ze, vechten ze zelfs, om zich aan te passen, te evolueren en snel genoeg te innoveren om hun bedrijf te redden. Voor de meeste detaillisten betekende het dat ze meer nadruk moesten leggen op e-commerce in dit jaar […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN