INTERVIEW Een John Fluevog-schoen is meteen te herkennen. De stijl van de Canadese ontwerper is op zijn zachtsts gezegd ‘ongewoonlijk’, aldus Fluevog tijdens een telefonisch interview. Na bijna 50 jaar in het vak maakt het merk voor het eerst de stap naar Europa. Vandaag opent de eerste Europese winkel […]

Omoda gaat nog een stap verder met de bezorgopties. Vanaf vandaag biedt het gratis same-day delivery voor Club Omoda leden. De service is onderdeel van het nieuwe e-commerce platform dat is ingericht op het gepersonaliseerd aanbieden van content en producten. Bestellingen die voor twaalf uur ‘s middags […]

Het is op vrijdag 4 mei naast koopavond in Rotterdam, ook dodenherdenking. Winkeliers willen de winkels open houden, terwijl normaal gesproken op 4 mei de winkels sluiten om zeven uur ‘s avonds, zo meldt RTV Rijnmond. Het zorgt voor ophef in de gemeente. Het is officieel toegestaan om winkels open te […]

Het paasweekend staat voor de deur. Een weekend vol eieren eten, zoeken en verven. En als we dat op maandagochtend achter de rug hebben, trekken we traditiegetrouw erop uit naar de woonboulevards. Maar in een aantal binnensteden openen steeds meer winkeliers hun winkel ook al op Eerste Paasdag om de […]

Brandfield, naar eigen zeggen een van de snelst groeiende online aanbieders van mode-accessoires, opent 1 april vier nieuwe fysieke winkels in Breda, Eindhoven, Nijmegen en Maastricht. Het bedrijf heeft momenteel twee vestigingen in Groningen en Amsterdam en constateerde een omzetgroei in deze regio's. […]

Vidrea Retail, het moederbedrijf van Miller & Monroe en Witteveen Mode, breidt het retailnetwerk in Nederland verder uit. Het bedrijf zit achter de introductie van het Italiaanse OVS Kids in de Nederlandse winkelstraten. Dit weekend maakt het merk het debuut in drie steden in Nederland. Vidrea Retail […]

INTERACTIEF De opening van de tweede flagshipstore van Perry in Nederland volgt na de introductie van het vernieuwde Perry-concept in Amsterdam. Met de komst van Nieuw Hoog-Catharijne, besloot Perry om zich in de nieuwbouwvleugel van het winkelcentrum te vestigen. De tweede flagshipwinkel van Perry […]

De Bijenkorf Maastricht heeft een aantal van haar afdelingen vernieuwd en vergroot. Het assortiment op de verschillende afdelingen is uitgebreid en het warenhuis heeft er een cadeau-afdeling bijgekregen. Dat laat de Bijenkorf middels een persbericht weten. De damesschoenenafdeling ging van 166 naar […]

Het aantal online aankopen dat wordt gedaan met een smartphone steeg in 2017 met 72 procent naar 25,7 miljoen. Dat is 13 procent van het totaal van 202 miljoen online aankopen. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar betaalwijzen in Nederland dat wordt uitgevoerd […]

Een maximale bereikbaarheid met een minimum aantal fysieke winkels, Promiss vaart sinds de overname van FNG in juli 2016 een heel nieuwe koers. Met de opening van de winkels in Maastricht en Rotterdam en de expansie naar Duitsland via onlineverkoop onderstreept Promiss haar groeistrategie. Dat heeft […]