The Folklore: een luxewebwinkel voor Afrikaans design is gelanceerd. Verwacht van deze drie maanden jonge webwinkel van oprichter Amira Rasool geen ‘typische’ Afrikaanse prints; de niche mode van The Folklore past namelijk perfect in het rijtje van moderne onlineluxewinkels zoals Net-a-Porter en Matches […]

BINNENKIJKEN Duurzaam, tailored of zelfs custom made en een perfecte pasvorm: dit geldt voor de producten in de nieuwe winkel House of Artisans. 10 vrouwelijke ondernemers met 7 merken bundelen hun krachten in het pand om een ‘paradijs te creëren voor vrouwen die geen compromis sluiten’. FashionUnited […]

In december maken winkeliers een hogere omzet dan in de meeste andere maanden van het jaar. Dat maakt de maand de meest cruciale maand voor de detailhandel, schrijft Sonny Duijn, sectoreconoom Retail en Leisure bij ABN Amro in de Stand van de Retail. Wat kunnen winkeliers van deze maand verwachten nu […]

Zara is in beauty gestapt. Deze week lanceerde de Spaanse modeketen zijn eerste collectie cosmeticaproducten. De kleine collectie van lippenstiften, lipgloss en lippotloden werd aangekondigd op de website van het modebedrijf. De collectie is alleen online verkrijgbaar. De modeketen verkocht al wel parfums, […]

Peek & Cloppenburg gaat verder met digitaliseren en richt zich met de online winkel nu ook op Nederland. Dit maakt het bedrijf bekend in een persbericht. Met de digitalisering wil Peek & Cloppenburg het bereik van e-commerce uitbreiden. De exacte planning van de webshop is nog niet bekend, het Duitse […]

Italiaans mannenmodemerk Boggi Milano breidt uit in de Benelux. Het merk is bezig met een reeks nieuwe winkels met volledig nieuw retailconcept, zo meldt het merk in een persbericht. Boggi Milano opent winkels in Gent en Luik en zal in 2019 nog verdere winkel in België en Nederland openen. In Gent vestigt […]

United Wardrobe heeft met G-Star Raw een groot merk binnengehaald op het platform. De online marktplaats stelt sindskort de website open voor modemerken zodat onverkochte kleding een tweede leven kan krijgen, zo meldt het merk in een persbericht. Kleine winkeliers en merk zijn al langer aanwezig op […]

INTERVIEW Technologische ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op en ook retailers ontsnappen niet aan de veranderende wereld. Het gebruik van kunstmatige intelligentie wordt langzaam in webwinkels geïntroduceerd, maar ook nieuwe technieken voor fysieke winkels zien het levenslicht. Drie moderetailers […]

In de H&M winkel in Westfield, White City in Londen is een It's Pleat Cafe geopend op de tweede verdieping. Het is voor het eerst dat het cafe concept It's Pleat wordt geintroduceerd in een winkel van de H&M Group. Dat heeft It's Pleat wereldkundig gemaakt via een Instagram post. Met het Londense cafe […]

Het aantal afnemers van digitale luxe producten groeit en de online consument evolueert en wordt steeds veeleisender. Millennials en Gen Z-consumenten staan centraal in de digitale campagnes van grote luxe modehuizen, maar hoe spreek je deze doelgroep succesvol aan? Data-onderzoeksbureau Launchmetrics […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN