”Door de komst van online winkelen is het voor veel winkeliers moeilijker geworden om voldoende omzet te behalen,” zo meent de gemeente Amsterdam. Daarom lanceert de gemeente een retailplatform voor lokale ondernemers. Op het digitale platform kunnen ondernemers producten of diensten online aanbieden […]

De H&M Group stapt nu ook in het discounter-segment. Het Zweedse bedrijf zal dit jaar Afound introduceren, het negende merk van de groep. Afound moet een marktplaats zijn met afgeprijsde mode en lifestyle producten, zo maakt H&M bekend in een persbericht. Afound zal items van H&M’s eigen merken verkopen […]

Galeries Lafayette komt naar de Benelux. De Franse warenhuisketen opent eind 2019 een vestiging in het centrum Luxemburg Stad, zo maakt het bekend middels een persbericht. Het nieuwe pand van Galeries Lafayette beschikt over zes verdiepingen en heeft een oppervlak van 9.000 vierkante meter. Momenteel […]

De Nederlandse winkelstraten hebben afgelopen jaar vijf procent meer bezoekers getrokken. December kende door het slechte weer een flinke daling ten opzichte van een jaar eerder, maar bevatte wel twee van de drie drukste winkeldagen van 2017. Dat heeft onderzoeksbureau Locatus bekendgemaakt. Locatus […]

Vandaag besteld, de volgende werkdag in huis: voortaan geldt dat in Nederland en België ook voor bestellingen van Asos. Fashionnetwork meldt dat na landen als Groot-Brittannië, Australië en Spanje, de Britse online moderetailer de next-day delivery service ook voor Nederlandse en Belgische consumenten […]

REPORTAGEVoor ondernemers binnen de mode-en retailwereld is het een terugkerend topic: storytelling. Want hoe profileert een merk of winkel zich op een manier die past bij de identiteit? Hoe wordt diezelfde identiteit überhaupt gevormd? Hoe komt een authentiek, oprecht verhaal tot stand, waardoor mensen […]

Dior heeft sinds kort een standalone Dior brillenboetiek. Het Franse couturehuis opende onlangs in Parijs een boetiek die volledig gewijd is aan de brillencollectie van het merk. Dior was naar eigen zeggen de eerste van alle couturehuizen die de stap richting eyewear zette. In de winkel op 28 Avenue […]

Terwijl de online omzet met 24,1 procent toenam in 2017, blijven fysieke winkels voor het gros van de totale omzet zorgen. Volgens brancheorganisatie INretail komt 80 procent van de omzet uit de modebranche nog uit stenen winkels. Vandaag maakte INretail de omzetcijfers uit de branche van 2017 bekend. […]

De Duitse oprichters van concept-store Theresa en de gelieerde website MyTheresa.com lanceren een nieuwe website voor designer-schoenen. Susanne en Christoph Botchen willen met Martha Louisa inspelen op het gebrek aan een luxe e-tailer gespecialiseerd in footwear, aldus het koppel in gesprek met Business […]

Winkeliers mogen in het vervolg zelf hun openingstijden bepalen, schrijft staatssecretaris Mona Keijzer van Economische zaken en Klimaat in een brief aan de Tweede Kamer. Het kabinet gaat wettelijk vastleggen dat winkeliers in het vervolg niet meer open hoeven als dit door winkeliersverenigingen en […]