Het is niet te ontkennen, vandaag is het Black Friday. De dag staat in het teken van flinke kortingen, bij sommige winkels veel zwarte items en koopgekte. Waar de meeste merken en retailer proberen gebruik te maken van de ‘shopfeestdag’ zijn er ook genoeg merken die volledig tegen de stroming ingaan. […]

De feestdagen komen steeds dichterbij en de zoektocht naar items voor Sinterklaas, Kerst en zelfs Oud&Nieuw is al gestart. De opmars van online is in de retail niet te ontkennen maar uit onderzoek van Deloitte blijkt dat 70 procent van de consument nog steeds in de fysieke winkelstraat aankopen doet […]

Ter bescherming van de lokale retailers, heeft de gemeente Amsterdam nu een nieuw platform opgericht. Bijons.Amsterdam brengt retailers in de buurt in kaart. Met het initiatief hoopt de gemeente de leuke en unieke winkels in de stad te behouden, aldus het persbericht. “Ja het is koud buiten en dan is […]

Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO , breidt de functionaliteiten uit. De app werd voornamelijk gebruikt tussen personen, maar kan nu ook betalingen bij webwinkels verwerken. Bij een bestelling kan de gebruiker eenmalig adresgegevens invoeren in Tikkie SuperSnelBetalen, zoals de nieuwe functionaliteit […]

De controverse die is ontstaan rondom Dolce & Gabbana de afgelopen dagen heeft ervoor gezorgd dat Yoox Net-a-Porter het merk van de online platforms afhaalt. Dit meldt een woordvoerder van de luxe groep tegen WWD. Dolce & Gabbana kwam deze week negatief in het nieuws na berichten van het merk en een […]

CEO INTERVIEW VIP-ruimtes, limited editions en besloten clubs; vertel een mens dat een product of dienst exclusief is en ze willen het alleen nog maar meer. Hetzelfde principe geldt voor besloten online outlet BestSecret zo vertelt CEO Marian Schikora telefonisch tegen FashionUnited. “Ik krijg elke […]

De populariteit van Black Friday neemt toe, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction Nederland. Het koopfestijn is inmiddels bij negen van de tien Nederlanders bekend en 26 procent van de consumenten geeft aan op jacht te gaan naar koopjes op Black Friday of de dagen erna. Vorig jaar lag dit percentage […]

De naam van Nike’s nieuwe flagshipstore in New York geeft meteen een goed idee over de winkel: House of Innovation 000. De winkel moet een ruimte worden die laat zien ‘wat een flagship store kan doen voor de stad waar deze zich in bevindt’, aldus het persbericht. Het nieuwe concept speelt in op de lokale […]

Tommy Hilfiger, eigendom van PVH Corp, opent in december dit jaar zijn eerste Tommy Jeans in Antwerpen; een winkel die volgens het persbericht traditioneel winkelen combineert met een digitale consumentenervaring. De Tommy Jeans-winkel is de laatste toevoeging aan het groeiende portfolio van Tommy Jeans-winkels […]

De Nederlandse consument gaat de komende vijf jaar alsmaar meer online winkelen. Volgens het Shopping Tomorrow Consumentenonderzoek, dat onderzoeksplatform Shopping Tomorrow in samenwerking met GfK uitvoerde, worden over vijf jaar 22 procent van de boodschappen online gedaan. Volgens het onderzoek zullen […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN