Na een tijdelijke pop-up heeft Zara nu de deuren geopend van de eerste permanente online-offline winkel. Het Spaanse merk deed dit in Stratford, Londen. Het is de eerste winkel met een toegewijde online afdeling. Met de geïntegreerde online-winkel in de fysieke winkel wil Zara de klantervaring transformeren. […]

Van vijf naar tien: het Belgische merk Komono wil dit jaar het aantal winkels nog verdubbelen. Dat zeggen oprichters Anton Janssens en Raf Maes tegen de Standaard. Op dit moment heeft het accessoirelabel winkels in Antwerpen, Brussel, Tokio, Madrid en Amsterdam. De winkel in Amsterdam opende vorig jaar […]

Claudia Sträter verzamelt al meerdere jaren kledingstukken van het merk door middel van het Share Your Clothes concept. De kleding wordt uiteindelijk door verkocht of geschonken aan vrouwen in kansarme gebieden, de opbrengsten gaan naar de Claudia Sträter Foundation. Dankzij de Share Your Clothes Pop-up […]

Ouders kleden hun kinderen steeds vaker naar eigen evenbeeld en zijn bereid meer geld te betalen voor de kleding van hun kinderen. Het retail-onderzoeksbureau Edited, dat online verkopen in de Britse en Amerikaanse markt analyseert, nam deze groeiende markt onder de loep. Het bedrijf analyseerde het […]

Liu Jo S.p.A. zet zijn wereldwijde expansie voort. Na zijn aanwezigheid op het Europese continent te hebben versterkt, heeft het Italiaanse modebedrijf zijn focus gelegd op het veroveren van de Aziatische markt en dan met name de Chinese. De eerste stap is gezet. Het bedrijf opende een boetiek in Plaza […]

INTERVIEW Het verhaal van het Duitse ‘Kauf Dich Glücklich’ [Koop jezelf gelukkig, red.] begon in een gedeelde keuken ergens in Berlijn. Wat startte als een wafelcafé met vintage meubels in hipsterwijk Prenzlauer Berg, is in de afgelopen vijftien jaar uitgegroeid tot een winkelconcept waar mode, juwelen […]

De Aalsterse start-up Spott werkt samen met het Eurovisiesongfestival om van de digitale uitzending een interactieve ervaring te maken. Dat meldt het Vlaamse techbedrijf in het persbericht. Wie het Eurosongfestival bekijkt de website of het YouTube-kanaal, kan naast informatie over de liedjes ook informatie […]

Het eerste kwartaal bleef de omzet van moderetailers in het mkb 2,6 procent achter bij vorig jaar en schoenenretailers 9 procent. Dat meldt INretail. De brancheorganisatie constateert tegelijkertijd een lichte groei in de categorie sneakers en jeans. Door de lange winter stelden consumenten de aankoop […]

Verdere uitbreiding voor Uniqlo: de modeketen waagt de stap naar India. De eerste winkel van het merk, dat onderdeel is van Fast Retailing, moet in het najaar van 2019 openen. Dat laat Uniqlo weten in een persbericht.”Onze lancering in India is een belangrijke stap in de internationale strategie van […]

American Apparel gaat weer een fysieke winkel openen in de Verenigde Staten. Deze flagshipstore zal gevestigd zijn in Los Angeles, in een pand waar het label in betere tijden ook al een winkel had. Dat bericht de Los Angeles Times.Het winkelpand waar het label intrekt, huisvestte eerder de grootste […]