Vidrea Retail, het moederbedrijf van Miller & Monroe en Witteveen Mode, breidt het retailnetwerk in Nederland verder uit. Het bedrijf zit achter de introductie van het Italiaanse OVS Kids in de Nederlandse winkelstraten. Dit weekend maakt het merk het debuut in drie steden in Nederland. Vidrea Retail […]

INTERACTIEF De opening van de tweede flagshipstore van Perry in Nederland volgt na de introductie van het vernieuwde Perry-concept in Amsterdam. Met de komst van Nieuw Hoog-Catharijne, besloot Perry om zich in de nieuwbouwvleugel van het winkelcentrum te vestigen. De tweede flagshipwinkel van Perry […]

De Bijenkorf Maastricht heeft een aantal van haar afdelingen vernieuwd en vergroot. Het assortiment op de verschillende afdelingen is uitgebreid en het warenhuis heeft er een cadeau-afdeling bijgekregen. Dat laat de Bijenkorf middels een persbericht weten. De damesschoenenafdeling ging van 166 naar […]

Het aantal online aankopen dat wordt gedaan met een smartphone steeg in 2017 met 72 procent naar 25,7 miljoen. Dat is 13 procent van het totaal van 202 miljoen online aankopen. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar betaalwijzen in Nederland dat wordt uitgevoerd […]

Een maximale bereikbaarheid met een minimum aantal fysieke winkels, Promiss vaart sinds de overname van FNG in juli 2016 een heel nieuwe koers. Met de opening van de winkels in Maastricht en Rotterdam en de expansie naar Duitsland via onlineverkoop onderstreept Promiss haar groeistrategie. Dat heeft […]

Meer duidelijk rondom het faillissement van het bedrijf van Olcay Gulsen. Afgelopen dinsdag meldde de ontwerpster dat die dag een faillissement was aangevraagd voor het bedrijf. Het gaat om Wayahead B.V., het moederbedrijf van Supertrash. Voorlopig blijven de winkels van het modemerk nog wel geopend, […]

De e-commerce van C&A is afgelopen maand flink uitgebreid. De keten heeft in 11 landen een online winkel geopend en verdubbelt daarmee de online aanwezigheid. “De extra online winkel is een volgende belangrijke stap voor het uitbreiden van onze zaken online,” aldus Andreas Hammer, e-commerce directeur […]

INTERACTIEF Na Amsterdam en Haarlem is nu ook Rotterdam aan de beurt. Ou. Boutique Stories, voorheen bekend als 9straatjesonline, opent daar de deuren van haar vierde en tevens grootste winkel. Drie jaar geleden openden oprichters Rosanne Jansen en Valerie van der Meer de eerste winkel in de negen straatjes. […]

De H&M Group lijkt de gebeurtenissen van de laatste tijd ter harte te nemen. Eind januari rapporteerde de groep een lager dan verwachte omzet, dat volgens analisten te danken was aan het te laat inspelen op de online markt. De groep vergroot nu de focus op online met het betreden van China’s grootste […]

Binnen de Benelux geven consumenten sinds 2015 38 procent meer uit aan het luxesegment van de kledingmarkt. Dat blijkt uit onderzoek van modeplatform Winkelstraat.nl, dat data van Financial Times, McKinsey & Company, Euromonitor en haar eigen e-commerce platform analyseerde. In totaal gaven consumenten […]