(advertentie)
(advertentie)
Hudson’s Bay: “Het concept en merkenaanbod passen bij deze tijd” REPORTAGE

Hudson’s Bay gaat zich positioneren als upmarket premium contemporary department store. De winkelformule zal ‘de consument verrassen’ en zal heel flexibel worden, om zo te blijven voldoen aan de wens van de klant. Ook heeft het warenhuis een merkportfolio van 500 merken samengesteld, dat bestaat uit Amerikaanse premium merken, Europese merken en (inter)nationale opkomende merken. Dat werd bekendgemaakt tijdens een persbijeenkomst in Amsterdam.

“Heel veel merken kwamen op ons af,” vertelt directeur Marketing en Inkoop Jacco van der Steen. “We vonden het heel belangrijk om een goede mix te maken. We willen er voor iedere klant zijn, maar wel op een manier die qua beleving en presentatie past bij deze tijd.”

Hudson’s Bay: “Het concept en merkenaanbod passen bij deze tijd”

Na maanden van speculatie presenteerde Hudson’s Bay een merkportfolio van 500 merken aan de pers. Zo heeft het Canadese warenhuis onder meer Topshop, Topman, CK Jeans, Opening Ceremony, The Kooples, Nike, Rika, Love Stories, MAC, Aveda, Vedder & Vedder, Vitra en Hay aan zich weten te binden. Daarnaast is het merkportfolio per stad toegespitst op de wensen van de lokale klant. De directeur Marketing en Inkoop licht toe: “We hebben onze winkels op drie verschillende types ingedeeld en daar het merkenaanbod op aangepast. Heel veel merken zijn in alle winkels verkrijgbaar, anderen alleen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Den Bosch. En sommige merken ook alleen in Amsterdam. 50 procent van de vloer wordt Fashion, 30 procent wordt Beauty en de overige 20 procent wordt Home.”

Hudson’s Bay positioneert zich als premium warenhuis

“Internationale merken als Armani, Tommy Hilfiger en Hugo Boss, die hebben we. Ze zijn bekend en herkenbaar voor de klant. Daarnaast willen we een contemporary uitstraling creëren door merken zoals The Kooples en Opening Ceremony. Die zullen we presenteren in een multibrand omgeving, zodat we ook snel kunnen wisselen. Dat past goed bij de ‘contemporary klant’. Gerenommeerde merken zullen meer in een shop-in-shop omgeving te vinden zijn,” zegt Van der Steen, die benadrukt dat het ‘geen vliegveldconcept wordt’. “Shop-in-shops worden gepresenteerd met eigen meubilair, zodat we flexibel zijn.” Nederlandse merken krijgen ook een belangrijke positie in het merkenaanbod, want het wordt ‘een warenhuis voor de Nederlandse consument’. Zo zijn G-Star Raw, Denham en Scotch & Soda straks te vinden in de schappen van het warenhuis.

Hudson’s Bay: “Het concept en merkenaanbod passen bij deze tijd”

In het winkelconcept is extra veel aandacht voor speciale samenwerkingen en exclusieve collecties. Van der Steen: “Er komen 50 studio ruimtes binnen onze winkels, op bijna elke etage wordt 20 tot 25 vierkante meter vrijgemaakt voor opkomende en nieuwe merken. We willen de klant vernieuwing en actualiteit te laten zien.” De studio’s hoeven overigens niet altijd ingericht te zijn met mode. “Het zou ook een cactusshop kunnen zijn,” fantaseert de directeur Marketing en Inkoop. De studio’s zullen ook gebruikt worden voor de presentatie van samenwerkingscollecties en limited editions.

Bijzonder is dat een groot aantal van de (inter)nationale merken speciaal voor Hudson’s Bay een limited edition ontwikkelen. Deze items zijn onderdeel van The Limiteds-collectie, waarin de iconische kleurstrepen van Hudson’s Bay op creatieve wijze zijn verwerkt. Jacco van der Steen: ‘We werken nauw samen met de iconische merken uit ons merkportfolio. Zo heeft Karl Lagerfeld een tas ontworpen en is G-Star met een speciale Hudson’s Bay-jeans in het assortiment vertegenwoordigd. Ook zijn er ‘Limiteds’ van onder andere Zoe Karssen, Swatch en Vitra.”

Een aantal van de meest getalenteerde jonge smaakmakers uit Nederland werd gevraagd om een ontwerp voor The Limiteds-collectie te maken. David Laport ontwierp een rok met top, Tess van Zalinge bedacht een lingeriesetje, en Alexandra Frida maakte een pak dat ook als losse items gedragen kan worden. Alle producten in de The Limiteds-collectie zijn in beperkte en genummerde oplage te koop. De collectie is al te reserveren via de Hudson’s Bay-app en beschikbaar in de winkels vanaf de officiële openingen. Van der Steen: “Vanaf het begin hebben we ons ingezet voor jong talent. Samenwerking met partners vinden wij heel belangrijk, belangrijker dan spullen verkopen. We willen jong talent een platform geven, zodat ze een kans krijgen tussen de gerenommeerde merken.”

Hudson’s Bay: “Het concept en merkenaanbod passen bij deze tijd”

Hudson’s Bay: “Het is belangrijk dat je een winkel hebt die klopt”

Bij de presentatie liet Edo Beukema, verantwoordelijk voor de Nederlandse expansie van Hudson’s Bay, al weten dat de zoektocht naar het juiste merkenaanbod een ‘intensief proces’ is geweest. Van der Steen: “In juni vorig jaar hebben we een evenement georganiseerd om ons te introduceren aan alle merken. Met Edo ben ik de grote merken gaan bezoeken om te kijken of ze met ons in zee wilden. Daarna hebben we een inkoopteam samengesteld.” Hij vervolgt: “Merken beslissen het pas in het inkoopseizoen. Je kan nog zoveel voorbereiden, maar dan pas valt het.” Het lastige was natuurlijk dat er vanuit een nieuw concept moest worden besloten, wat op dat moment nog in de steigers stond. Er was dus veel vertrouwen nodig vanuit de merken. Inmiddels zijn alle deals rond.

Van der Steen vertelt: “De grote merken zijn we als eerste gaan benaderen.” Welke merken er bovenaan het lijstje stonden wil hij niet zeggen, maar of een merk al ergens anders te koop was speelde wel mee. “Met Tommy Hilfiger, Hugo Boss en Armani zijn we al wel heel vroeg in gesprek gegaan. Net als luxe make-up merken.” Ja, er zijn wel een paar merken ‘spannend geweest’, grijnst hij. “De hogere gepositioneerde merken willen weten welke andere labels er nog meer in het assortiment komen voor ze ‘ja’ zeggen - en terecht. Andere hoog gepositioneerde merken vonden het zo gaaf dat ze ‘sowieso’ mee wilden doen.”

Hudson’s Bay: “Het concept en merkenaanbod passen bij deze tijd”

Tijdens de presentatie werd al duidelijk dat het merkenaanbod regelmatig zal worden aangepast. Ook zijn er nog merken die nu nog niet gepresenteerd zijn, die wellicht later komen. “Er zijn merken die heel graag willen, maar er zijn ook merken die rekening houden met bestaande winkels in Nederland, of merken die een seizoen wachten. Maar ik ben heel tevreden met het merkenaanbod zoals het er nu ligt,” aldus Van der Steen. Ook merken die in het begin nog hun twijfels hadden, zijn inmiddels aan boord, vertelt hij trots. “Ik ben heel veel merken dankbaar dat ze dit supporten.”

“We moeten ook nog veel leren hoor, dus denk niet dat het merkportfolio er over drie jaar nog steeds zo uitziet,” benadrukt de directeur. “Op basis van de klant zullen we ook aanpassingen doen. Als het werkt rollen we het uit en als het niet werkt maken we het ook zo weer kleiner. De markt support ons hierin.”

Hudson’s Bay: “Het concept en merkenaanbod passen bij deze tijd”

Vaste spelregels voor een samenwerking met Hudson’s Bay zijn er niet legt de directeur uit, maar ‘er moet natuurlijk wel geld aan verdiend worden’. “De merken moeten uiteindelijk wel gaan presteren, maar natuurlijk zetten wij ook een winkel neer waardoor dat mogelijk moet worden. Het is belangrijk dat we partners hebben die dit samen met ons willen doen.” Bij warenhuis Hausmann -dat voorheen in het pand zou komen- lieten diverse luxemerken het afweten, omdat de Bijenkorf daar moeite mee zou hebben. Had Hudson’s Bay ook last van concurrentie? Van der Steen: “Ach, er zijn altijd redenen waarom een merk wel of niet wil komen. Dat zijn verschillende redenen. Ik ben heel blij met het aanbod zoals het nu is.” Hij vervolgt: “Het is belangrijk dat je een winkel hebt die klopt, waar mensen graag komen en die ze op nieuwe ideeën brengt. Het logo is niet het belangrijkste. Het gaat om de juiste producten voor de klant.”

Op 17 augustus opent Hudson's Bay haar eerste winkel aan het Amsterdamse Rokin. De officiële feestelijke opening vindt plaats op 19 september. Daarna openen er nog negen in de rest van het jaar.

Beeld: Hudson’s Bay

Kijken: Flagshipstore Jeans Centre Den Haag

Jeans Centre opent donderdag de deuren van haar nieuw flagshipstore in Den Haag. De winkel is gevestigd aan de Spuistraat 11 en is ingericht volgens het nieuwe winkelconcept.

Kijken: Flagshipstore Jeans Centre Den Haag

Jeans Centre opent de nieuwe winkel in een monumentaal pand van drie verdiepingen. Daarin zijn niet alleen de nieuwste denimcollecties te vinden, maar ook een koffiebar en een coupeuse service, aldus het merk. In de nieuwe vestiging zullen ook items exclusief voor Den Haag verkocht worden. Daarnaast wordt er ingezet op een omnichannelstrategie met een scherm waar klanten kleding kunnen bestellen als het gewenste item niet in de winkel te verkrijgen is.

Kijken: Flagshipstore Jeans Centre Den Haag

Met dit concept hoopt CEO Peter Berg een jongere doelgroep, tussen de 25 en 35 jaar, beter aan te spreken. “De beleving die voor deze groep belangrijk is, klopt in dit concept. De deskundigheid is in al onze winkels te vinden, maar in dit concept is extra focus gelegd op de beleving door het interieur.”

Kijken: Flagshipstore Jeans Centre Den Haag

Jeans Centre heeft inmiddels 100 winkels door heel Nederland. Het bedrijf vestigt zich vaak in kleinere gebieden, maar heeft nu zijn pijlen gericht op enkele toplocaties. De locatie in Den Haag en de vestiging in Utrecht zijn hier onderdeel van.

Kijken: Flagshipstore Jeans Centre Den Haag

Meer beelden volgen later

Beeld: Jeans Centre

Nederlandse uitbreiding voor Topshop en Topman

Dit jaar worden in Nederland twee nieuwe locaties van Topshop en Topman geopend. Rotterdam en Den Haag zijn de steden waar de merken zich gaan vestigingen, beiden in filialen van Hudson’s Bay, aldus een persbericht.

Eind augustus opent de winkel in Rotterdam. Topshop en Topman worden daar gecombineerd in één locatie. De winkel zal 900 vierkante meter tellen. De vrouwen collectie wordt getoond op de begane grond en eerste verdieping en de mannen kunnen terecht op de tweede verdieping voor de nieuwste collectie.

De Topshop winkel in Den Haag opent in september en telt 640 vierkante meter. Ook hier kunnen de vrouwen terecht op de begane grond en eerste verdieping van Hudson’s Bay. De mannen vinden de nieuwste collectie dit keer echter op de derde verdieping in een shop-in-shop.

Topshop opende in 2014 al een eigen winkel in de Kalverstraat in Amsterdam. Het merk is ook te koop bij de Bijenkorf.

Bekijk hier de eerste beelden:

Topshop/Topman Rotterdam

Nederlandse uitbreiding voor Topshop en TopmanNederlandse uitbreiding voor Topshop en TopmanNederlandse uitbreiding voor Topshop en TopmanNederlandse uitbreiding voor Topshop en Topman

Topshop Den Haag

Nederlandse uitbreiding voor Topshop en TopmanNederlandse uitbreiding voor Topshop en Topman

Beeld: Topshop/Topman

'Minder retouren en betere pasvorm met nieuwe fittingtool Fashionfitr'

De mode industrie kent verschillende afmetingen voor één maat wat voor frustratie kan zorgen bij de consument. Zo zit een S van bijvoorbeeld Mango aangesloten, maar dezelfde maat van WE los om het lijf bij dezelfde persoon. Ook voor retailers zorgt het voor veel retouren omdat voor de klant niet altijd duidelijk is hoe een maat valt. De nieuwe fittingtool FashionFitr wil het voor consumenten nog makkelijker maken om de juiste maat te kiezen, waardoor ook retailers minder te maken hebben met retouren.

“Dat maatadvies moet je nu gewoon geven,” vertelt oprichter Robert Jan Lugtenborg aan FashionUnited. “Het is belangrijk voor omnichannel retailers om dit te doen als ze hun klant goed willen informeren en een positieve klantervaring willen verzorgen.” FashionFitr werkt op basis van persoonlijke afmetingen en de maten die retailers doorgeven van een item. Wanneer een consument een aankoop overweegt van bijvoorbeeld een broek, kan die zijn of haar afmetingen doorgeven of een vergelijkbaar item dat ze dragen, bijvoorbeeld een broek van Calvin Klein met lengte- en taillemaat. Daarna krijgt de consument advies over de pasvorm door middel van drie balken (taille, heup en de binnenbeenlengte). Ze kunnen tevens ook in een maat groter en kleiner bekijken hoe een kledingstuk valt. “Iemand wil bijvoorbeeld dat een shirt losser valt, dan kan de consument na ons maatadvies kiezen voor een maat groter.”

Fittingtools zijn geen nieuwe verschijning in de retail. De maten van verschillende merken worden al langer met elkaar vergeleken. De toegevoegde waarde zit volgens Lugtenborg in de mogelijkheid voor consumenten om te zien hoe een maat valt waardoor ze kunnen beslissen of dit past bij de manier waarop zij willen dat het kledingstuk valt. "Zo hoeven ze bijvoorbeeld niet een maat groter en kleiner te bestellen en verminderd het aantal retouren," zegt Lugtenborg.

De fittingtool is bij verschillende retailers, als Wessels Mode en Lodewijk, getest en behaalde positieve resultaten, 27 procent minder retouren. Volgens Lugtenborg is het bedrijf bezig met het uitrollen door heel Nederland en wordt de stap naar het buitenland ook bekeken.

Beeld: FashionFitr

Furla opent eerste winkel in Nederland

Furla opent haar eerste op zichzelf staande winkel in Nederland. De flagshipstore wordt gevestigd in de PC Hooftstraat.

De nieuwe winkel heeft een oppervlakte van 100 vierkante meter. Het assortiment bestaat uit tassen, lederwaren, schoenen, zonnebrillen, sieraden, horloges en andere textielaccessoires.

"De opening van de Amsterdamse winkel benadrukt het belang van deze markt voor het bedrijf. We hebben geïnvesteerd in een prestigieuze locatie om de naamsbekendheid te vergroten en om de consument te ondersteunen in de weg naar het ontdekken van de levensstijl van Furla en om uiteindelijk genieten van de creativiteit en kwaliteit van Italië,” zei Alberto Camerlengo, CEO van Furla Group.

Furla opent eerste winkel in Nederland

De ruimte belichaamt de authentieke Italiaanse levensstijl. Architecten hebben zich laten inspireren door Villa Furla in Bologna (uit de 18e eeuw), die prachtig is gerestaureerd. Zo zijn er hoogwaardige materialen gebruikt, zoals palissander en champagnekleurig satijnen afwerkingen. Het winkelconcept is terug te vinden in alle brand stores.

"De opening van een winkel in Amsterdam komt voort uit onze wens om in de belangrijkste modesteden en cultuur over de hele wereld aanwezig te zijn", aldus Camerlengo. "Amsterdam is zeker een van deze plaatsen; het is een open en kosmopolitische stad met een rijk cultureel erfgoed dat zich door de eeuwen heen heeft ontwikkeld en, tegelijkertijd een perfecte, moderne en fundamentele stijl voor Furla heeft."

Beeld: Furla

Property Of opent nieuwe winkel in Amsterdam

Na een eerste winkel aan de Herenstraat in Amsterdam, vestigt het tassen- en accessoiremerk Property Of zich opnieuw in de hoofdstad. Ditmaal met een vestiging aan de Utrechtsestraat 18a, zo maakt het label bekend in een persbericht.

Property Of sloot onlangs een langjarig huurcontract voor het pand aan de Utrechtsestraat, dat beschikt over een winkeloppervlak van ongeveer 40 vierkante meter. De tweede winkel van het merk wordt naar verwachting deze zomer geopend.

Naast de nieuwe winkel, had Property Of sinds 2010 al een filiaal aan de Herenstraat. Daarnaast heeft het label een eigen winkel in Hamburg. Property Of werd in 2006 opgericht om een alternatief te bieden aan de klassieke aktetas. Inmiddels verkoopt het merk ook reistassen, backpacks en kleine lederwaren voor mannen en vrouwen.

Beeld: Property Of Facebook

McGregor-winkel aan P.C. Hooftstraat alsnog dicht

Het leek er tot voor kort nog op dat Doniger Fashion Group, het nieuwe moederbedrijf van McGregor en Gaastra, vijf flagshipstores van beide merken mocht behouden na de doorstart. Nu is echter een tweede vordering voor indeplaatsstelling van een flagshipstore afgekeurd, waardoor de McGregor-winkel aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam alsnog de deuren moest sluiten. Dat meldt Retailtrends.

Met de sluiting beschikt Doniger Fashion Group over nog maar een van de vijf beoogde flagshipstores, die eigenlijk “van essentieel belang voor de voortzetting van de activiteiten” werden bestempeld. De Gaastra winkel aan de Van Baerlestraat in de hoofdstad moest eerder al plaatsmaken voor een winkel van Omoda. Zowel in Laren als in Den Haag voegde het bedrijf de heren- en damesmodefilialen samen tot één winkel. Alleen de McGregor-vestiging aan de Brugstraat in Maastricht is gebleven zoals de groep voor ogen had.

Over de huurovereenkomst voor twee van de vijf panden werd afgelopen december al geen overeenstemming bereikt. Na een procedure bij de kantonrechter werd het verzoek om een indeplaatsstelling van de twee winkels alsnog afgewezen. Met de verhuurders van zeventig andere locaties bereikte Doniger Fashion Group zelf een akkoord. In Nederland zijn na de doorstart vijftien filialen gesloten, in België moeten tien winkels op de schop.

De curatoren verwachten in de tweede helft van dit jaar de resultaten van het oorzakenonderzoek, dat middels enquêtes en interviews is gedaan, vrij te kunnen geven.

Beeld: McGregor Fashion Facebook

Binnenkijken bij Saks Off 5th Düsseldorf

INTERACTIEF Het Canadese Hudson’s Bay opent vandaag de eerste Europese flagshipstore van Saks Off 5th in Düsseldorf. De winkel is gevestigd in het Carsch-Haus in het centrum van de Duitse stad. Verspreid over 3.500 vierkante meter en vijf verdiepingen biedt de winkel ruim, 700 internationale premium merken aan. FashionUnited was aanwezig tijdens de exclusieve opening. Een interactief beeldverslag.

Scroll met uw muis over de interactieve foto’s voor uitleg over de flagshipstore.

Binnenkijken bij Saks Off 5th DüsseldorfBinnenkijken bij Saks Off 5th DüsseldorfBinnenkijken bij Saks Off 5th DüsseldorfBinnenkijken bij Saks Off 5th DüsseldorfBinnenkijken bij Saks Off 5th DüsseldorfBinnenkijken bij Saks Off 5th DüsseldorfBinnenkijken bij Saks Off 5th Düsseldorf

Bekijk hier ook de videotour over elke verdieping : Virtuele tour: Saks Off 5th Düsseldorf

Foto: FashionUnited

Virtuele tour: Saks Off 5th Düsseldorf

De Noord-Amerikaanse winkelketen Saks Off 5th opent vandaag haar deuren in het Carsch-Haus in Düsseldorf. Het is de eerste Europese flagshipstore van de keten. Verspreid over 3.500 vierkante meter en vijf verdiepingen biedt de winkel ruim, 700 internationale premium merken aan voor mannen, vrouwen en kinderen. Ook schoenen, accessoires, sportswear en interieur-items zijn te vinden in de winkel. FashionUnited nam een dag voor de opening alvast een kijkje . Bekijk de video’s voor een tour over elke verdieping.

Saks Off 5th Düsseldorf - Begane grond

Saks Off 5th Düsseldorf - Eerste verdieping

Saks Off 5th Düsseldorf - Tweede verdieping

Saks Off 5th Düsseldorf - Derde en vierde verdieping

“We zien veel potentie in de ontwikkeling van Saks Off 5th in Duitsland. Bij ons vinden klanten een ongekende combinatie van exclusieve merken tegen sterk gereduceerde prijzen. Een concept dat al jarenlang in Amerika wordt gewaardeerd, maar in Duitsland is dit helemaal nieuw”, aldus Wayne Drummond, President van Saks Off Fifth Europa.

Saks Off 5th is een dochteronderneming van het Canadese Hudson’s Bay Company (HBC). Later dit jaar volgen nog meer locaties in Duitsland, onder andere Frankfurt, Stuttgart, Wiesbaden en Heidelberg staan op de planning. In de herfst van dit jaar opent de eerste vestiging van Saks Off 5th in Rotterdam, daarna volgt Amsterdam.

Bekijk hier het interactieve beeldverslag. : Virtuele tour: Saks Off 5th Düsseldorf

Foto: Saks Off 5th, Video’s: FashionUnited

ABN Amro: ‘Zelfstandige winkelier nodig voor leefbaarheid winkelgebieden’

In de meeste winkelgebieden in Nederland winnen volgens onderzoek van ABN Amro grote ketens terrein. Echter roept het bedrijf gemeenten en pandeigenaren op om de balans tussen zelfstandige winkeliers en ketens te bewaren.

In de nieuwste Retail Sector Update van ABN Amro is te lezen dat in vergelijking met vijf jaar geleden, zelfstandige winkeliers 379.000 vierkante meter minder invulden. Steeds meer internationale en nationale ketens vullen de winkelstraten. In Amsterdam is sinds 2004 het vloeroppervlak van ketens in winkelgebieden het meest gestegen, met 79 procent. Inmiddels behoort in Amsterdam 100.000 winkeloppervlakte aan internationale ketens meldt vastgoedadviseur Cushman & Wakefield. Het vloeroppervlak van zelfstandigen nam hier af met 17 procent. Vooral in heel Nederland nam het aantal zelfstandigen met een modezaak af.

Een goede balans tussen zelfstandigen en ketens is volgens ABN Amro juist van belang om een winkelgebied aantrekkelijk te houden voor consumenten. “Het is belangrijk dat winkelgebieden steeds meer de transitie maken richting een locatie waar de consument graag verblijft,” aldus sector econoom van ABN Amro Sonny Duijn. Dit zou namelijk kunnen helpen om het aantal passanten te verhogen. Dit aantal is namelijk sinds 2006 met gemiddeld 23 procent afgenomen, ook in de grote steden. “Het aanbod van ketens met onderscheidend vermogen is essentieel, maar zelfstandige retailers kunnen een winkelgebied onderscheiden van andere plekken om te winkelen.”

ABN Amro: Zelfstandige winkelier verliest steeds meer terrein

In het bericht worden steden zoals San Francisco en Lissabon genoemd. In San Francisco moeten ketens met meer dan 11 vestigingen speciale toestemming vragen voordat zij zich mogen vestigen in de stad. Lissabon beschermt daarentegen specifieke bijzondere zaken met bijvoorbeeld historische elementen of een winkel met een bijzonder verdienmodel.

Duijn erkent dat korte en lange termijn belangen niet altijd overeenkomen, vooral voor pandeigenaren niet. “Op korte termijn kan het voor een verhuurder gunstig zijn als een zelfstandige winkelier vertrekt en een keten met meer verdiencapaciteit het pand overneemt. Maar als dit een aanhoudende trend is in een winkelgebied, kan dit op lange termijn ten kosten gaan van de aantrekkingskracht van datzelfde winkelgebied.” Een gezamenlijke visie tussen verschillende partijen zou dan uitkomst bieden meent Duijn.

In winkelgebieden zoals bijvoorbeeld de Kalverstraat wordt vaak al goed samengewerkt tussen de pandeigenaren en ondernemers, zegt Pauline Buurma van de Ondernemersvereniging Kalverstraat. Wanneer een pand leeg staat kunnen ondernemers aangedragen worden om deze ruimte te vullen waarna gekeken wordt of dit aansluit bij de ruimte en locatie van het pand. “Maar dat kan altijd beter,” zegt Buurma. “Het is lastig om zelfstandige ondernemers te vinden, terwijl die een winkelgebied wel diverser en leuker maken.” Buurman vertelt FashionUnited dat bijvoorbeeld gekeken wordt met de gemeente om plaats te maken op de gemeentewebsite waar ondernemers zich kunnen melden voor een beschikbaar pand.

Beeld: FashionUnited