Afound, het meest recent gelanceerde merk van de H&M Group, heeft de strategie aangepast. Zo meldt het outletmerk tegen nieuwsbureau Reuters. Het merk gaat zich nog sterker focussen op digitaal en minder op fysieke winkels. Afound is een marktplaats waar producten van merken tegen outletprijzen worden […]

CEO INTERVIEW Antwerpen - Belgisch modehuis Xandres richt z’n pijlen op de Nederlandse markt. Na de opening van een eigen showroom in Naarden-Vesting opent de eerste pilot store in Den Bosch met de drie labels - Xandres, Xandres Gold en Xandres Studio – in de rekken. FashionUnited sprak met CEO Patrick […]

Wahts is de grens over gegaan. Het Nederlandse mannenmodemerk heeft een vestiging geopend in Antwerpen, zo bevestigt mede-oprichter Karin Kostense aan FashionUnited. De winkel in de Schutterhofstraat zal tot het einde van het jaar getest worden in de vorm van een pop-up. In Amsterdam voerde Wahts eerder […]

ACHTERGRONDBureau RMC heeft de drukte in de vier grote Nederlandse steden voor de eerste negen maanden onder de loep genomen. Zoals reeds eerder via verschillende media gecommuniceerd valt dit voor drie van de vier steden flink negatief uit, voor FashionUnited duikt Bureau RMC dieper in de data. De […]

De Franse sportmodeketen Courir heeft zijn eerste Belgische monobrandwinkel geopend in Brussel. Het is een stap in Courir’s streven naar een Europese uitbreiding. Dat schrijven diverse media, waaronder Retail & Leisure International. De winkel bevindt zich in het winkelcentrum Bruxelles City2 en beschikt […]

Het Amerikaanse luxemerk Vince heeft in Londen de eerste Europese winkel geopend. Dat meldde Vince Holding Corp. vorige week in een persbericht en nu zijn ook foto's gedeeld. Craig Samuelson, Senior Vice President, International, Vince liet in het persbericht weten verheugd te zijn over de winkeopening: […]

Geen fysieke, maar virtuele kleding om te passen. Het kan in een tijdelijke virtual reality pop-up store die Zalando vandaag opent in Madrid. Dat schrijven diverse media, waaronder Twinklemagazine. Bij binnenkomst in de winkel - die de naam ‘The free to be shop’ draagt - worden consumenten gescand. […]

Londen - Het Amerikaanse luxemerk The Row van Ashley Olsen en Mary-Kate Olsen heeft de deuren geopend van een nieuwe winkel in de Londense wijk Mayfair. Het is de eerste internationale retaillocatie van het luxelabel. Eigenaren en creatief directeuren Ashley en Mary-Kate Olsen hebben met architect Annabelle […]

Madewell, het casual kledingmerk van de Amerikaanse J.Crew Group, heeft een eerste eigen winkel geopend voor de herenlijn van het merk. Het nieuws komt kort na de aankondiging dat Madewell een beursgang voorbereidt. De mannenkleding van Madewell was tot voor kort alleen in de groothandel beschikbaar. […]

INTERVIEW Ze wilde dieper in contact komen met haar klanten en de doelgroep van de volwassen, werkende vrouwen beter bedienen. Om die reden gooide ontwerpster Marcha Hüskes, links op de homepagina-foto, het roer om. Ze stopte met de verkoop van haar collecties aan retailers, en opende een brandstore […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN