In Amersfoort opende dit weekend een nieuw filiaal van De Koopman, de meest recente winkelformule van The Sting Companies. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. De winkel zit in een voormalig pand van Hudson’s Bay aan de Utrechtsestraat, dat al sinds eind 2019 leegstaat. Met de komst van De Koopman […]

In veel Europese landen is het al verplicht: het dragen van een mondkapje in winkels. In België werd gisteren aangekondigd dat ook in winkelstraten vanaf nu een mondkapje gedragen moet worden. Nu in Nederland de straten drukker worden en het aantal coronabesmettingen weer stijgt, wordt ook hier gespeculeerd […]

In het eerste kwartaal van 2020 besteedden Nederlanders in totaal 480 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie, zo meldt het CBS op basis van lopend onderzoek. Dat is een stijging van 18,8 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2019. De verkoopcijfers van Nederlandse webwinkels […]

VF Corporation opent aankomende herfst een multibrand store op een A-locatie in Milaan met onder andere producten van de merken The North Face, Timberland en Napapijri. Het is de eerste multibrand winkel van het Amerikaanse kleding- en schoenenbedrijf dat ook Eastpak, Vans en Kipling in zijn portfolio […]

Als gevolg van de Corona-crisis verplaatst winkelen zich steeds meer naar het internet. Dit zorgt voor een grotere competitie onder online retailers en roept vragen op over de online winkelervaring. Hoe kan deze ervaring zo worden ontworpen dat klanten tevreden zijn en e-tailers succesvol? De huidige […]

De verkoopcijfers van de Nederlandse schoenenbranche zijn in de eerste helft van 2020 gedaald met elf procent. Dat meldt retail-brancheorganisatie Inretail vandaag in een persbericht. De cijfers komen uit de Gfk Shoescan van de organisatie. De offline omzet van schoenenretailers daalde met 34,4 procent. […]

INTERVIEWEr is moeilijk omheen te draaien: het eerste half jaar van 2020 was voor de Nederlandse retail niet bepaald rooskleurig, zo benadrukken ook de cijfers uit de periodieke Inretail-Gfk Fashionscan. Dat de coronapandemie blijvende veranderingen teweegbrengt in het retaillandschap, bleek vandaag […]

Inzakkende verkoopcijfers, sluitende winkels, een sterke groei in e-commerce: de kortetermijngevolgen van Covid-19 in het retaillandschap tekenden zich de afgelopen maanden duidelijk af. Maar hoe zal de coronacrisis de Nederlandse non-foodretail structureel veranderen? Vandaag presenteert Retailagenda, […]

Het zal niet als een verrassing komen: in het tweede kwartaal van 2020 verkeerde de Nederlandse moderetail in zwaar weer. De omzet van moderetailers lag gemiddeld 22,6 procent lager dan in hetzelfde kwartaal in 2019, zo blijkt uit de Inretail Gfk Fashionscan. Over het halfjaar genomen was de omzet gemiddeld […]

Cadeaubonnen moeten voortaan minstens twee jaar geldig zijn. Hiervoor is vandaag een wetsvoorstel ingestuurd nadat een motie is aangenomen in de Tweede Kamer, zo wordt gemeld op de website van de rijksoverheid. De minimale wettelijke geldigheidsduur is op dit nog maar één jaar. “Meer dan de helft van […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN