(advertentie)
(advertentie)

E-tailer Zalando is samen met Belgische start-up Parcify een test gestart voor het leveren van pakketten in België. Door middel van de geolocatie op een smartphone is het mogelijk voor de koerier om de klant te traceren. De klant kan de locatie van de levering ook nog veranderen via de Parcify-app.

“We kennen het allemaal wel. Je wacht op een pakje, maar je zou eigenlijk boodschappen moeten doen of de kinderen van school halen. Of het is opeens mooi weer en je zou liever buiten op een terrasje zitten met vrienden dan binnen te moeten wachten. Wat doe je dan? Met dit nieuwe pilootproject bieden we onze klanten meer flexibiliteit”, vertelt Ken Fontijn, Country Manager Benelux. “Dit is de eerste keer dat Zalando een proefproject lanceert met op locatie gebaseerde diensten en we hebben het geluk gehad dat we een lokale start-up hebben gevonden waarmee we samen de shopervaring nog persoonlijker en eenvoudiger kunnen maken.”

Belgische klanten kunnen bij hun aankoop kiezen voor de Parcify-levering naast de normale service. Wanneer het pakket geleverd wordt krijgt de desbetreffende persoon een pushmelding, waardoor het adres nog gewijzigd kan worden. De koerier kan de klant via de geolocatie van de smartphone lokaliseren. De nieuwe service van Zalando maakt leveringen elke dag van zeven uur ‘s ochtends tot middernacht mogelijk.

De duur van de testfase ligt nog niet vast meldt een woordvoerder van Zalando. Op dit moment gaat het bedrijf uit van enkele maanden, maar het project wordt mogelijk verlengd.

Keten Tuunte opent eerste franchise

Achterhoekse kledingketen Tuunte heeft de eerste franchise geopend onder de naam ‘Zusje van Tuunte’. De winkel is gevestigd in het winkelcentrum in Maassluis. Een lokale ondernemer staat aan het hoofd van de franchise-locatie.

“Wij praten liever over samenwerking dan over franchise, maar dan wel ‘ondernemen powered by tuunte,” zegt directeur Louis van Andel. De winkel in Maassluis is de eerste vestiging van ‘Zusje van Tuunte’, maar het concept werd in Doetinchem tijdelijk geïntroduceerd als test. Het bedrijf is op zoek naar andere potentiële franchisenemers en heeft 38 eigen winkels, voornamelijk in Oost-Nederland.

In de winkel is ‘vlotte kleding voor de wereldse vrouw’ te vinden. De keten ‘bouwt en ontwikkelt’ zelf de collecties die in de winkel hangen. Op deze manier willen zij de identiteit versterken en de aansluiting van de collecties bij het moment en de klant vergroten.

Beeld: Tuunte Fashion

​MS Mode opent 16 nieuwe winkels en webshop

De resultaten van de eerste drie maanden na de doorstart van MS Mode zijn positief, meldt het merk. “De omzet in Nederland is beter dan verwacht en Frankrijk krijgt er extra winkels bij,” aldus een persbericht. Ook lanceert het merk in april een nieuwe webshop.

“Ik geloof in de toekomst van fysieke winkels,” zegt Roland Kahn, directeur van MS Mode in een persbericht. “Voor onze klanten is het niet altijd makkelijk om de juiste outfit te vinden. Ze heeft behoefte aan inspiratie. Daarom investeren wij in winkels waar onze medewerkers hen graag adviseren en waar alle ruimte is om verschillende kledingstukken te passen. Maar natuurlijk wordt ook online steeds belangrijker. Daarom lanceren we in april een nieuwe webshop. Met die combinatie hebben wij alles in huis om weer de specialist te worden die als geen ander weet wat de klant wil en dat voor hen bereikbaar maakt.”

​MS Mode opent 16 nieuwe winkels en webshop

Nieuwe formule MS Mode succesvoller dan verwacht

Vorig jaar augustus werd MS Mode failliet verklaard, maar kon een doorstart maken met 155 winkels. Begin dit jaar heropende het merk al 44 winkels in Frankrijk. Binnenkort komen hier nog eens 16 filialen bij. Het merk heeft in totaal dan 221 winkels verspreidt over Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. MS Mode focust zich op de curvy vrouw, zoals het merk zichzelf beschrijft.“Het faillissement hebben we aangegrepen om de formule te verbeteren en de collecties nog beter op de behoefte van de klant te laten aansluiten.”

​MS Mode opent 16 nieuwe winkels en webshop

De nieuwe collectie van het merk is ontworpen na het afnemen van een onderzoek onder 250.000 klanten. Aan de hand van de resultaten is bij de basisstukken nu nog meer rekening gehouden met de verschillende figuurtypes. De focus op jeans is ook vergroot “omdat bijna de helft van de klanten dagelijks een jeans draagt”. De jeans voldoen volgens het merk aan de laatste modetrends door verschillende wassingen die beschikbaar zijn. De jeans en tops met een langer achterpand behoren tot de bestsellers van de nieuwe collectie, meldt het merk.

Beeld: MS Mode

CEO VanHaren: ‘Het moet een schoenen warenhuis zijn’

Afgelopen week opende VanHaren haar flagshipstore aan de Nieuwendijk. Het pand waar de schoenenketen al langere tijd gevestigd was, onderging een grote verbouwing. Het drie etages tellende pand is op dit moment het grootste filiaal van de keten. Alle modellen uit het assortiment hebben een plek gekregen in de winkel. “Het moet een schoenen warenhuis zijn,” aldus Krein Bons, CEO van VanHaren.

“Als je hier niet kunt slagen, dan kun je nergens slagen,” zegt Bons lachend. De winkel is ruim opgezet en elk schoenmodel, zoals bijvoorbeeld de sandalen of de enkellaarzen, heeft een eigen gedeelte. De samenwerking met zangeres Ellie Goulding springt bijvoorbeeld meteen in het oog aan het begin van de winkel bij de damesschoenen.Vanwege de grote vraag naar sportschoenen heeft het sport-gedeelte de ruimte gekregen op de eerste en tweede verdieping. “Het zijn verschillende werelden waar je tussen navigeert,” licht Bons toe.

CEO VanHaren: ‘Het moet een schoenen warenhuis zijn’

Krein Bons, VanHaren: “We zijn altijd in ontwikkeling”

De winkel aan Nieuwendijk is een van de winkels die een make-over is ondergaan. Eerder werd de winkel in Den Bosch al heropend en staan dit jaar nog acht verbouwingen op de planning. “Het gaat niet om elk schroefje dat precies gelijk zit. Elk pand is anders, maar de ervaring moet hetzelfde blijven.” Alles draait om de klant en als deze verandert, verandert de winkel mee. “We zijn altijd in ontwikkeling,” zegt Bons. Hij benadrukt de individualiteit van elke VanHaren winkel, maar ook het personeel en het assortiment dat de echte VanHaren-ervaring compleet maakt. “Het is niet alleen de gastvrijheid, maar ook gastblijheid,” voegt hij lachend toe.

De gastvrijheid en service in zijn winkels ziet Bons als onderdeel van de kracht van de keten. Daarnaast is hij trots op de kwaliteit van al het schoeisel. “Bijvoorbeeld de collectie van Ellie Goulding. Als je die in een warenhuis tussen de Gucci schoenen zet, zul je het verschil niet merken.” Duits moederbedrijf Deichmann heeft zelfs eens zo’n test gedaan, voegt hij toe. “We willen voor iedereen een goede schoen aan kunnen bieden. Ook als je niet zoveel te besteden hebt, kun je bij ons terecht.”

CEO VanHaren: ‘Het moet een schoenen warenhuis zijn’

Geen uitbreiding naar andere markten voor VanHaren

De eerste Belgische winkel van de keten is sinds anderhalve week een feit. “De vraag kwam in Maastricht en Breda steeds naar voren: “Waarom kan ik nog geen VanHaren schoenen in België kopen?,” vertelt Bons. Voor VanHaren was de Belgische markt een makkelijke overstap. “Ons eigen assortiment doet het daar ook heel goed. Ze houden wel meer van “bling bling”, die zet je dan voor in de winkel.”

Maar uitbreiden naar andere markten staat voor VanHaren niet op de planning. Moederbedrijf Deichmann uit Duitsland heeft met andere merken uit het portfolio al andere markten betreden zoals bijvoorbeeld Zwitserland. Het moederbedrijf is wereldwijd in 23 landen al actief.“Dat is centraal geregeld. België sloot het meeste bij VanHaren aan, dat voelde natuurlijk.”

Beeld: VanHaren Facebook

Valentino gaat voor ‘Next Era’ in online luxe retail met Yoox Net-a-Porter

Modehuis Valentino werkt samen met Yoox Net-A-Porter (YNAP) aan een omnichannel business model, meldt de YNAP Group in een persbericht. Het ‘Next Era’-model is compleet gefocust op de verbetering van de klantervaring.

Het platform bouwt voort op de huidige Valentino-website. Klanten zouden hiervan profiteren vanwege het uitgebreide assortiment, de mogelijkheid om in Valentino-winkels ook online af te rekenen en informatie over het product te bekijken en de snellere levering.

Dankzij het combineren van alle Valentino-boetieks en de acht centra wereldwijd van YNAP, hebben klanten toegang tot meer producten en is het mogelijk deze sneller te leveren.

De nieuwe website die uit het business model voortvloeit wordt begin 2018 verwacht.

Modehuis Valentino is niet de enige speler uit de luxe industrie die meer inzet op online retail. Luxe groep LVMH maakte begin maart bekend een online multi-brand warenhuis te beginnen. Lange tijd werd de verkoop van luxe waren gezien als een ervaring die alleen in fysieke winkels bereikt kon worden.

Foto: Yoox Net-a-Porter Group/Valentino

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Een mijlpaal voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Na ruim zes jaar van bouwen en verbouwen opende een deel van het vernieuwde winkelcomplex, nu Nieuw Hoog Catharijne, deze week haar deuren. De nieuwe Noordpassage vormt een geheel nieuwe en overzichtelijke verbinding tussen stad en station en biedt ruimte aan verschillende bekende modeketens.

‘Hoog, licht en niet claustrofobisch’. Zo beschreef vastgoedbedrijf Klépierre, opdrachtgever van de grootscheepse verbouwing, het uiterlijk van de nieuwe Noordpassage. Het complex is nu overzichtelijker en laat meer licht toe door de grote ramen. Het oude Hoog Catharijne ging ruim veertig jaar geleden open. Hoewel vandaag de dag nog steeds succesvol, was het winkelcentrum, dat jaarlijks 26 miljoen bezoekers trekt, volgens het bedrijf nu toch toe aan vernieuwing. In 2012 ging het eerste nieuwe gedeelte, De Vredenburg, al open. Eind dit jaar en volgend jaar volgen er nog twee.

Het gedeelte dat deze week haar deuren opende, de Noordpassage, telt 17.000 vierkante meter aan winkeloppervlak en biedt met name ruimte aan modeketens. Onder andere Men at Work, WE Fashion, Sacha, Manfield en verschillende Inditex-ketens openden er nieuwe filialen.

Meer weten over nieuwe winkels die zich tot nu toe hebben gevestigd in Nieuw Hoog Catharijne? Ga met uw muis over de foto’s om meer informatie te krijgen.

Sacha en Manfield

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in UtrechtVirtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

WE Fashion

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Men at Work

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

In december van dit jaar gaat nog een nieuwbouwvleugel van Nieuw Hoog Catharijne open. Uiteindelijk wordt 35.000 vierkante meter aan retailruimte toegevoegd aan de 67.000 vierkante meter die er al was. In 2009 is al begonnen met de verbouwing van het winkelcentrum, wat naar verwachting zo’n 250 miljoen euro zal kosten. De kosten van de vernieuwing van het gehele stationsgebied van Utrecht, waaronder het Centraal Station, zouden uitkomen op 3,2 miljard euro. In 2019 moet het geheel vernieuwde winkelcentrum officieel open gaan en zo komt het er volgens Klépierre uit te zien.

Ook Jeans Centre opende onlangs een winkel in het Utrechtse Hoog Catharijne en herintroduceert na een afwezigheid van twintig jaar het Nederlandse jeansmerk Tripper weer in de winkels. Het jeansmerk is exclusief verkrijgbaar bij Jeans Centre.

Beeld: Sacha, Manfield, WE Fashion Facebook - Robert Tjalondo, Men at Work

Men at Work lanceert nieuw winkelconcept in Hoog Catharijne

Men at Work heeft deze week de eerste Nederlandse vestiging van het nieuwe Start Something-concept geopend. De winkel bevindt zich in het onlangs gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht.

Het Start Something-concept werd vorig jaar geïntroduceerd. Het online en instore platform richt zich op beleving en inspiratie. Daarbij stimuleert de retailer samenwerkingen tussen lokale ontwerpers, artiesten en andere merken. Ook horen daar evenementen als workshops en exposities bij.

Men at Work lanceert nieuw winkelconcept in Hoog Catharijne

De eerste Start Something-winkel werd afgelopen september geopend in Gent. In Nederland werd het concept vorige maand zichtbaar met de lancering van mind workouts in verschillende Men at Work-filialen. Daarbij hoorde ook de introductie van nieuwe sportcollecties van merken als Reebok, Adidas en Off The Radar. Eind april wordt tevens de tweede Nederlandse Start Something-winkel geopend in Leiden.

Men at Work lanceert nieuw winkelconcept in Hoog Catharijne

Na enkele jaren van verbouwen werd deze week een deel van het vernieuwde Hoog Catharijne in Utrecht geopend. Naast de nieuwe winkel van Men at Work, openden ook retailers als WE Fashion, Zara en schoenenmerken Sacha en Manfield er hun deuren. Ook die laatste twee werden voorzien van een nieuw winkelconcept, dat eveneens beleving en inspiratie stimuleert.

Beeld: Men at Work

Zo tackel je omnichannel volgens de experts

Een omnichannel-strategie, als retailer kan je eigenlijk niet meer zonder wordt vaak gezegd. Op meerdere platforms aanwezig zijn en de klant service kunnen bieden. De mogelijkheden zijn echter eindeloos naast een fysieke winkel: een webshop, Pinterest, Facebook, Youtube, aansluiten bij andere e-tailers. Wat is wijsheid?

Volgens recent onderzoek van JDA Software en PwC blijkt omnichannel voor slechts 10 procent van de retailers winstgevend te zijn. Vooral voor kleine retailers blijkt dit lastig omdat de kosten fors kunnen toenemen bijvoorbeeld bij het starten van een webshop. Edwin Belt, branchespecialist mode bij InRetail: “Het is een misvatting dat bij omnichannel áltijd een webwinkel hoort. Naar mijn idee is omnichannel het bereiken van de consument op verschillende platformen.” Belt benadrukt dat het vooral heel belangrijk is om te weten waar de consument te raken is. “Dan kun je een mooie webwinkel bouwen, maar als ze allemaal op Pinterest aanwezig zijn, is dat waar je moet zijn.”

Stem je kanalen af op je publiek

“De reden om een webwinkel te starten? Omdat je het leuk vindt en overtuigd bent dat dit jouw merk sterk gaat maken,” aldus Belt. Want is de eerste stap eenmaal gezet, dan moet je ook de volgende stappen zetten benadrukt hij. “Dit zijn altijd dure stappen en de veranderingen volgen elkaar steeds sneller op.” Volgens Belt stappen mensen te snel over op een webwinkel. “Het draait vooral om zichtbaarheid en vindbaarheid van het merk en een webwinkel kan daarbij helpen.”

Het is dus niet altijd de oplossing, zo’n webshop, als je online aanwezig wil zijn. “Aanwezig zijn op Facebook kan ook al veel toevoegen.” Winkel Gesponnen Suiker in Amsterdam heeft bijvoorbeeld geen webshop, maar houdt haar klanten up to date door middel van Facebook en Instagram-posts over nieuwe items die zijn binnengekomen in de winkel. Items die zeer gewild zijn kunnen af en toe via een privé-bericht besteld worden voor consumenten buiten Amsterdam, waarna het item opgestuurd wordt. “Dat is dus een goed voorbeeld als het gaat om weten waar je doelgroep zit,” zegt Belt.

Verzamel data waar mogelijk

Ger Bouwsma, schrijver van het boek Retail in Oorlog, is over één ding heel duidelijk. Data is een van de belangrijkste dingen. “Zonder data ben je niks.” Hij stelt dan ook voor dat producenten, merken en retailers meer data gaan delen. “De grote retailers hebben geld om het gedrag van hun consumenten te volgen. Wanneer iemand een aankoop doet, krijgt hij of zij vervolgens suggesties voor andere producten die interessant zijn. Door deze gegevens van het koopgedrag weet je veel beter wat de consument wilt en kun je ook vervolgens beter inkopen doen.”

Samenwerking tussen de verschillende spelers in de mode-industrie levert voor meerdere partijen winst op volgens Bouwsma. “Kosten worden nu vaak dubbel in de keten gemaakt. Door informatie met elkaar te delen, kan de gehele retail een lift krijgen.”

Bundel de krachten

Samenwerken is voor retailers steeds vaker de oplossing. “Niet alleen van kostenbesparing, maar ook om van elkaar te profiteren,” zegt Belt. “Zoals je met een fysieke winkel in een winkelstraat zou gaan zitten.”

Een ondernemer die is gaan samenwerken is Marc van der Meulen van Van den Burgh Lingerie. Samen met 5 andere ondernemers uit de ondermode bundelde hij zijn krachten in 2014. Naast een inlegbedrag, doen alle ondernemers een maandelijkse bijdrage waar bijvoorbeeld de techniek van alle webshops up-to-date mee wordt gehouden.

Inmiddels hebben ze allen een eigen webshop die is gekoppeld aan het Bodyfashion Platform dat ze destijds hebben opgericht. Gezamenlijk kopen ze in en beheren ze de voorraad. Deze worden aan de ‘achterkant’ van de website in het systeem gezet met foto’s en content. Elke ondernemer kiest zelf welke producten hij uit de centrale collectie opneemt in zijn of haar webwinkel wanneer deze beschikbaar zijn.

Als retailer moet niet te licht gedacht worden over omnichannel. Een duidelijk beeld van de consument en waar je deze mee kunt vinden is van belang. “Je moet slim werken en niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden,” sluit Belt af.

Beeld: Pexels

Hudson’s Bay: “Dit wordt het warenhuis van de toekomst”

REPORTAGE De Nederlandse warenhuizen van Hudson’s Bay zullen ‘een volledig nieuwe stijl warenhuis’ zijn. De winkels zijn ‘conceptueel ingericht’ en focussen op de Nederlandse consument. Dat zeggen topmannen van Hudson's Bay Richard Baker en Jerry Storch tijdens een bijeenkomst met de pers.

Het pand aan het Rokin in Amsterdam is nog lang niet af. Vooralsnog is er niet meer te zien dan beton, metalen hekwerken en heel veel stof. Op de bovenste etage van gebouw, waar later het restaurant zal komen, ontvangt de managamenttop de pers voor een update over de lancering van Hudson’s Bay in Nederland. Dit jaar zullen er zeker 10 Nederlandse vestigingen van Hudson’s Bay hun deuren openen, waarvan de eerste winkel in augustus open gaat. Uiteindelijk zullen er 20 Nederlandse winkels komen.

Hudson’s Bay: “Dit wordt het warenhuis van de toekomst”

“We liggen op schema, en we zijn thrilled over de vooruitgang,” vertelt CEO Jerry Storch enthousiast. De plannen voor het warenhuis zijn groot; het moet ‘nieuw’ zijn en ‘anders dan alle andere warenhuizen’. Hoewel het pand aan het Rokin immens groot is, waren de ambities van de Canadese warenhuisketen nog groter. “We hebben inmiddels het huurcontract getekend voor een vierde pand,” zegt Storch trots. “We hadden meer ruimte nodig en huren daarom ook het pand op nummer 17. Straks koppelen we vier panden aan elkaar. Daarmee wordt de totale oppervlakte van de Amsterdamse vestiging 17.000 vierkante meter.” De panden aan het Rokin, nummer 21-49, en de Vleeshal vormen de eerste drie gebouwen.

Nederlandse winkels worden laboratorium voor Hudson’s Bay

De Nederlandse Hudson’s Bay’s worden een ‘laboratorium’ voor alle vestigingen wereldwijd. “Dit wordt hèt warenhuis van de toekomst. Het is het grootste avontuur in de geschiedenis van warenhuizen wereldwijd,” aldus Storch. “Het wordt new new new. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Het wordt anders dan ieder warenhuis in de wereld.”

Hudson’s Bay: “Dit wordt het warenhuis van de toekomst”

Volgens de CEO richt Hudson’s Bay Nederland zich echt op de Nederlandse klant, dit wordt ‘het warenhuis van Nederland’. Het moet Nederlands zijn, en het moet goed passen bij de Nederlandse consument. “We richten ons dus niet op Chinese toeristen,” zegt Storch, daarmee refererend aan de premium luxury strategie van de Bijenkorf, die verderop op zit. De topman ziet ‘een groot gat’ tussen de high luxe en de basic products. Bang voor het label middensegment is hij niet. “Bij een fantastische winkelervaring komen de klanten wèl. Dit wordt een premium shopping destination zoals Nederland nog nooit heeft gezien.”

Executive chairman Richard Baker, die verantwoordelijk is voor de snelle expansie wereldwijd, stelt dat Hudson’s Bay struck was door de mogelijkheden in Nederland. “We beginnen helemaal van onderaf aan, dit hebben we nog nooit zo gedaan,” zegt hij. Natuurlijk hadden ze al veel kennis van warenhuizen, maar toch hebben ze -mede door hun roadtrip langs Nederlandse steden vorig jaar- veel geleerd. “In Nederland mist de kwalitatief goede producten voor de gewone consument. Er is echt behoefte aan producten en merken die wij hier verkopen. We kunnen in Nederland de nieuwste inzichten toepassen.”

Hudson’s Bay: “Dit wordt het warenhuis van de toekomst”

Hudson’s Bay richt zich op Nederlandse klant

Jacco van der Steen, hoofd Inkoop van Hudson’s Bay Nederland, vult aan: “We werken nu aan ons merkenportfolio. De contracten zijn inmiddels allemaal getekend. Het wordt een traditioneel assortiment, met vrouwen-, mannen- en kindermode, evenals accessoires, cosmetica en home products.” Het wordt een mix van nieuwe en bekende merken. Welke merken er straks in de schappen liggen, wil hij nog niet prijsgeven. “De focus ligt echt op de Nederlandse klant; het inkoopteam is volledig Nederlands.” Hij vervolgt: “De presentatie wordt conceptueel; een mix van verschillende categorieën. Ook gaan we veel pop-up’s doen. Alles wordt gepresenteerd in een compleet nieuwe stijl.” Hij benadrukt dat ‘de ervaring het verschil gaat maken’. Shop-in-shops zullen er ook komen, maar ‘het wordt geen vliegveld’. Zeker 70 procent van de winkel zal in ‘de stijl van een warenhuis’ zijn.

Het winkelconcept zal in iedere vestiging in Nederland hetzelfde zijn, maar het merkenaanbod zal per winkel verschillen om zo goed aan te sluiten op de lokale klant. “We leren ook nog steeds over Nederland,” legt Baker uit. “We hebben ook nog niet alle antwoorden, we luisteren naar de klanten. Het assortiment zal dus flexibel zijn.” Ook de ruimte zelf is ingericht op flexibiliteit, zodat de presentatie snel kan veranderen.

Hudson’s Bay: “Dit wordt het warenhuis van de toekomst”

Hudson’s Bay zet tevens in op omnichannel, met een website, app, click & collect en een loyalty programma. “Het gaat om de innovatie,” zegt Van der Steen. Via een smartphone kunnen klanten straks meer informatie krijgen en ook orders plaatsen, vult CEO Storch aan. “De medewerkers zullen bijzonder goed getraind worden, de Nederlandse klant verrast zijn door de service.”

Inmiddels is het Nederlandse team uitgebreid en werkt er achter de schermen 70 man aan de opening van de Nederlandse vestigingen. Zij werken vanuit het tijdelijke hoofdkantoor in Leiden. De eerste Hudson’s Bay-winkels die open gaan zullen waarschijnlijk de vestigingen in Amsterdam en Leiden zijn. Hudson’s Bay investeert 300 miljoen euro in de Nederlandse vestigingen, en er zullen zo’n 2.500 banen beschikbaar zijn. De Canadese warenhuisketen rekent op een omzet van 500 miljoen euro per jaar.

Wilt u weten in welke steden Hudson's Bay en Saks off 5th zich vestigen? Bekijk het op de kaart.

Beeld: FashionUnited

Extra pand voor Hudson’s Bay Amsterdam

Het Amsterdamse pand van Hudson’s Bay, dat gevestigd is aan het Rokin, wordt nog groter dan vooraf was aangekondigd. De Canadese warenhuisketen heeft een extra pand gehuurd. Dat zei CEO Jerry Storch tijdens een persbijeenkomst.

“We hebben inmiddels het huurcontract getekend voor een vierde pand,” zegt Storch trots. “We hadden meer ruimte nodig en huren daarom ook het pand op nummer 17. Straks koppelen we vier panden aan elkaar. Daarmee wordt de totale oppervlakte van de Amsterdamse vestiging 17.000 vierkante meter.” De panden aan het Rokin, nummer 21-49, en de Vleeshal vormen de eerste drie gebouwen.

Het nieuwe pand op nummer 17 heeft een oppervlakte van 600 vierkante meter. Voorheen zat modewinkel Senza in het pand.

“We liggen op schema, en we zijn thrilled over de vooruitgang,” vertelt CEO Jerry Storch enthousiast tijdens de persbijeenkomst. De plannen voor het warenhuis zijn groot; het moet ‘nieuw’ zijn en ‘anders dan alle andere warenhuizen’. De winkels zijn ‘conceptueel ingericht’ en focussen op de Nederlandse consument. Het pand aan het Rokin in Amsterdam zal naar verwachting in augustus open gaan.

Dit jaar zullen er zeker 10 Nederlandse vestigingen van Hudson’s Bay hun deuren openen, en uiteindelijk zullen er 20 winkels gevestigd worden in Nederland.

Beeld: FashionUnited