(advertentie)
(advertentie)
Primark Zwolle opent op 28 maart

De langverwachte opening van de Primark in Zwolle is bijna een feit. Op 28 maart opent de winkel haar deuren aan de Melkmarkt. Dat meldt de Stentor.

Hoewel Primark het nog niet zelf bevestigd heeft, blijkt uit een evenementenvergunning dat de opening op 28 maart zal zijn. Een beveiligingsbedrijf deed de aanvraag namens de kledingketen. Er is ook ontheffing aangevraagd voor het het gebruik van geluidsversterkende apparatuur voor tijdens het evenement.

Eerder organiseerde Primark al een banenmarkt voor de Zwolse winkel, waar honderden werkzoekenden op afkwamen. Er zijn 150 functies beschikbaar. Het enthousiasme is opvallend, want vorige week waren er vernietigende berichten over de werkomstandigheden bij Primark. Uit een enquête van FNV bleek dat veel medewerkers nare ervaringen hebben met de werkdruk. Ook is er een gebrek aan privacy en worden ze geïntimideerd bij ziekte.

De fast fashionketen maakte anderhalf jaar geleden al bekend neer te zullen strijken in de Hanzestad. Eerder opende Primark al een groot filiaal aan het Damrak in Amsterdam. Inmiddels zijn er al dertien vestigingen van de fast fashionketen in Nederland. Er staan nog openingen gepland in Hilversum, Tilburg en Rotterdam.

Beeld: FashionUnited

Berlijn: Departmentstore Quartier 206 sluit definitief de deuren

De webshop is al dicht, en ook op Friedrichstraße 71 in Berlijn gaan de deuren van Departmentstore in Quartier 206 vanaf 28 februari 2017 permanent dicht. Hoe kan het dat een van de meest toonaangevende luxewarenhuizen van Duitsland nu op het punt van sluiten staat?

Anna Maria Jagdfeld is de oprichter van Departmentstore Quartier 206. Ook is ze de vrouw van vastgoedondernemer Anno August Jagdfeld, die ooit het "Art and Fashion House" bouwde, zoals het winkelcentrum Quartier 206 ook wel wordt genoemd. Afgelopen november maakte zij in een persbericht bekend dat het gebouw gesaneerd moest worden, en dat die werkzaamheden "omvangrijker zijn dan eerst werd aangenomen, en verhinderen dat het eerste Berlijnse luxe (mode)warenhuis open kan blijven." Dat betekent het einde van het bijna 20-jarige geschiedenis van het Berlijnse luxewarenhuis.

De afgelopen jaren waren er meer voortekenen. Het grondregister van Quartier 206, eigendom van de familie Jagdfeld, zou tussentijds schulden hebben gehad van 140 miljoen euro, schreef dagblad Der Tagesspiegel. Het gebouw stond daarom sinds 2011 al onder curatele, en in 2012 besloot de rechtbank van Berlijn-Mitte tot een gedwongen verkoop. Zowel Der Tagesspiegel als de Berliner Morgenpost hebben in het verleden al bericht over het vastgoedimperium van Anno Jagdfeld, en schreven over "ondoorzichtige" praktijken.

"Het is een tragedie voor het Duitse landschap van luxewarenhuizen", zegt een van de verkopers, die niet bij naam wil worden genoemd. "De Departmentstore is een van de weinige echte multibrand-luxewarenhuizen in Duitsland." Het idee achter de winkel was naar verluidt een couture-huis uit de jaren twintig, waar dames hun winkelbezoek in alle luxe konden vieren, en zich daarvoor konden terugtrekken in royale kleedruimten. Anna Maria Jagdfeld was zelf verantwoordelijk voor de zwart-witte marmeren tegels op de vloer – een onderscheidend kenmerk van het warenhuis – en voor de inrichting van de Departmentstore: "We hebben stijl, glans en internationaliteit naar Berlijn gebracht, op een moment dat de stad zelf nog niet hip en trendy was. We waren een voorloper en trendsetter in de nog jonge hoofdstad Berlijn, en zijn doorslaggevend geweest voor het winkellandschap in Duitsland. We hebben onze kleine bijdrage geleverd aan het feit dat Berlijn nu weer een internationaal gewilde metropool is. Daar kunnen we met trots op terugkijken, en natuurlijk ook met weemoed. Mijn grootste dank gaat daarbij uit naar onze medewerkers, die vaak al jaren bij ons werken, en aan onze trouwe klanten. Het waren opwindende en prachtige jaren", aldus het persbericht uit november.

Oorspronkelijk moest Quartier 206 labels gaan aanbieden die verder in Berlijn niet te koop waren. Dit concept bleek echter vanaf het begin al niet goed te werken. Luxemerken die ruimte hadden gehuurd, zoals Bottega Veneta, Gucci, Louis Vuitton, Moschino of Yves Saint Laurent, trokken al snel weer weg. Nu Departmentstore Quartier 206 definitief wordt gesloten is de vraag naar het waarom eenvoudig, het antwoord daarentegen is veelzijdig en complex.

Berlijn: Departmentstore Quartier 206 sluit definitief de deuren

Doelgroep

Ten eerste is daar de vraag naar de doelgroep: "Er waren vaste klanten en mensen uit de omgeving van Berlijn, maar voorbijgangers - de mensen op straat - bleven weg, omdat we geen echte hoofdingang hadden en sommige verkopers zich enigszins arrogant gedroegen ten opzichte van dit soort klanten", aldus de verkoper die FashionUnited sprak. Zo ging de kans verloren om nieuwe klanten aan te trekken, terwijl vaste klanten vanwege hun leeftijd steeds minder vaak kwamen – of omdat ze online konden shoppen, of in de steeds makkelijker bereikbare luxe winkelstraten in de rest van de wereld. Shoppende toeristen waren er daarentegen nauwelijks: "Berlijn is nooit echt een shopstad voor luxe mode geworden, bijvoorbeeld voor klanten uit de Arabische wereld. Parijs, Londen, Milaan – zelfs München heeft gewoon meer keuze", concludeert hij.

Gemiste ontwikkelingskansen

Ook zouden kansen zijn gemist bij het doorontwikkelen van de digitale mogelijkheden, en ook in de wil om te innoveren. "Of het nu de e-commerce is die nooit echt goed is gaan lopen, het uitblijven van trainingen voor het personeel, of een verouderd kassasysteem – er zijn veel kansen gemist om iets ten goede te veranderen", aldus de medewerker.

Multi vs. mono

Het uitsterven van luxe multibrandstores is natuurlijk geen nieuwe ontwikkeling. Wat voor de sluiting van Eickhoff geldt, op de Königsallee in Düsseldorf, zou ook kunnen gelden voor Departmentstore 206: de luxemerken, aanvankelijk hoofdleverancier, gingen steeds hogere afnamehoeveelheden eisen bij inkopers. Ze openden steeds vaker eigen monobrandstores en werden zo zelf de grootste concurrenten van de multibrandstores. Op de plek van de voormalige gigant in Düsseldorf staat nu een grote Dior-winkel. Dior heeft enkele miljoenen geïnvesteerd in de verbouwing, een bedrag dat een 'kleine' ondernemer niet zo snel op tafel kan leggen, maar een luxeconglomeraat als LVMH of Kering wel. De luxelabels krijgen zo weer de controle terug over hun merk, en bepalen zelf hoe de winkel, de prijzen en de kortingen in elkaar zitten. Voor de consument is dit jammer, omdat deze hierdoor niet alleen overal hetzelfde tegenkomt, maar ook nog voor dezelfde prijs.

Hoe nu verder?

Quartier 206 en zijn huurders – waaronder internationaal gerenommeerde merken als Etro en Bally, en winkels als Gant, Brille 54, Kaffee Einstein en Galerie Mensing – gaan verder zonder de Departmentstore: "De afgelopen twee jaar is er nieuwe ruimte verhuurd aan onder andere Paul Davis en Los Angeles Cold Press. Bij het verhuren van vacante ruimte concentreren we ons op concepten die harmonisch opgaan in de bestaande huurdersstructuur, en die nieuwe impulsen met zich meebrengen", laat het PR-bureau van Quartier 206 in een reactie weten. Door de sluiting van de Departmentstore komt er 2500 vierkante meter vrij, verspreid over drie verdiepingen. Deze worden binnenkort overgenomen door een andere "aanbieder uit het topsegment", die de "attractiviteit van Quartier 206 nog verder zal doen stijgen", aldus de mededeling van het management in november. Bij recent navragen kreeg FashionUnited te horen dat men "momenteel – in het kader van het nieuwe verhuurproces voor de ruimte van de Departmentstore – in gesprek [is] met diverse geïnteresseerden uit het topsegment." Een opvolger kon het PR-bureau van Quartier 206 in februari 2017 "voordat het contract gesloten is" echter nog niet noemen.

Foto 1: Website Departmentstore Quartier 206
Foto 2: Quartier 206

Balenciaga vernieuwt en expandeert e-commerce website

Balenciaga heeft de e-commerce site een make-over gegeven. De vernieuwde webshop zal in maart ook toegankelijk worden gemaakt voor consumenten in de Arabische Emiraten, Libanon, Kuweit, Saudi Arabië en Qatar, zo meldt WWD.

De vernieuwde e-commerce site is opvallend gestript. De homepage van Balenciaga.com is wit en heeft een Excel-sheet geïnspireerd raster. Visuals en campagnebeelden ontbreken op de landingspagina. Bezoekers kunnen direct doorklikken 'women' of 'men'.

Tegen WWD zegt Balenciaga over het nieuwe design: "Georganiseerd als een opmaak-vrije portal voor ready-to-wear en accessoires, zijn er geen visuele obstructies en functieloze afleidingen voor de koper. Elke klik brengt je dichter bij het product."

Balenciaga vernieuwt en expandeert e-commerce website

De e-commerce site van Balenciaga, gelanceerd in september 2014, levert op dit moment aan 95 landen werelwijd. In maart stijgt dit aantal naar 100.

Zo ziet Costes Men eruit

The Sting heeft herenformule Costes Men gelanceerd. De eerste collectie van Costes Men is verkrijgbaar bij de eerste gecombineerde Costes Men & Women winkel die zijn debuut heeft gemaakt in de winkelstraat. De Costes Men & Women store is te vinden in het voormalige V&D-pand aan de Brink in Deventer.

Zo ziet Costes Men eruit

Volgens The Sting, moederbedrijf van de formules, is de mannenlijn ‘stijlvol met een casual twist’ en biedt de collectie ‘net als de damescollectie, looks voor elke gelegenheid.’

Zo ziet Costes Men eruit

In de eerste herencollectie die in de rekken hangt, zitten in sommige kledingstukken Stangata labels. Dat komt omdat de herenformule in de eerste instantie Stangata zou gaan heten, zo laat een woordvoerder van The Sting aan FashionUnited weten. In oktober werd de komst van de herenformule Stangata aangekondigd, maar kort daarna besloot het bedrijf voor de naam Costes Men te gaan. Toen waren de eerste items met Stangata labels al geproduceerd.

Zo ziet Costes Men eruitZo ziet Costes Men eruit

Costes opent komende maanden meer nieuwe winkels, zowel gecombineerde winkels als separate Costes Men winkels. De eerste stand alone store van Costes Men opent 4 maart de deuren in Den Bosch. In maart openen Costes Men boetieks in Den Bosch en Breda, gevolgd door Alkmaar, Arnhem en Eindhoven in april. “De eerste Costes Men winkels die de volledige Costes collectie inclusief de juiste labels hebben zullen vanaf juni/juli worden geopend,” aldus de woordvoerder van The Sting.

Zo ziet Costes Men eruitZo ziet Costes Men eruitZo ziet Costes Men eruit

Over Costes

Hoewel Costes nu bekend is als een aparte winkelketen, werd het merk aanvankelijk verkocht in de winkels van ‘The Sting’. Het merk werd zo’n zeven jaar geleden gelanceerd en heeft ongeveer drie jaar in de rekken van ‘The Sting’ gehangen. De naam mag dan hetzelfde zijn gebleven, de collecties van het merk zijn in de tussentijd enorm veranderd. Toen Costes bij ‘The Sting’ werd verkocht, bestonden de collecties uit vrij basic items in gedempte kleuren. Zodra Costes als aparte winkelformule werd gelanceerd, waren de collecties juist heel breed in een poging veel verschillende vrouwen aan te spreken, zo vertelde directrice Bianca Schouten in een eerder interview met FashionUnited.

In de zomer van 2013 werd de eerste Costes winkel geopend in Utrecht. De modeketen maakte al in het jaar na de oprichting winst. Costes rapporteerde in 2015 een winst van zo’n 845.000 euro , vier keer zoveel als in 2014, toen de winst uitkwam op een bedrag van circa 205.000 euro.

Momenteel heeft Costes 25 winkels in Nederland. Binnen nu en drie jaar wil The Sting met Costes naar 50 verkooppunten toe.

Bekijk alle huidige Costes vestigingen op de kaart. Klik op het filiaal voor informatie over de aard van de winkel (Women, Women & Men of Men).

" width="640" height="480">

Meer lezen over de nieuwe mannenmodeketen Costes Men en expansieplannen van The Sting? Lees hier het interview met chief creative officer Maurice Dahan.

Beelden: Costes

In Frankrijk zijn in het afgelopen jaar 19 grote e-tailers beboet voor het voeren van misleidende marketingpraktijken. Onder hen waren onder andere Amazon, Zalando, H&M en Comptoir des Cotonniers. Gezamenlijk moesten de webwinkels maar liefst 2,4 miljoen euro betalen, blijkt uit cijfers van het Franse overheidsorgaan Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes (DGCCRF), dat het doel heeft consumenten te beschermen tegen fraude. Dat melden diverse Franse media.

De misleidende marketing waar de e-tailers zich aan schuldig hebben gemaakt, is het voeren van valse promoties. Webwinkels laten daarmee “kunstmatig verhoogde referentieprijzen zien om hun kortingen aantrekkelijker te laten lijken”, verklaart Martine Pinville, secretaris van de Franse Raad voor Consumenten. Ze verklaart: “De referentieprijzen die op veel van deze websites werden getoond, zijn in werkelijkheid helemaal nooit gehanteerd. Op die manier waren ze in staat om ‘hele hoge’ kortingen te bieden.”

Het feit dat de beboete webwinkels misleidend te werk gingen kwam aan het licht na een onderzoek dat de DGCCRF uitvoerde vanaf het eind van 2015 tot in 2016. Verschillende bedrijven die door het overheidsorgaan op de vingers waren getikt, waaronder Zalando, Amazon en Comptoir des Cotonniers, gingen onmiddellijk akkoord met het betalen van de opgelegde boete. Nathalie Homobono, directeur van de DGCCRF, stelt dat deze bedrijven hiermee indirect toegeven inderdaad misleidend te hebben gewerkt. Daarnaast hebben de bedrijven toegezegd in de toekomst niet meer op deze manier te werk te gaan, zodat misstanden als deze niet opnieuw kunnen ontstaan.

Een aantal andere bedrijven, waaronder H&M, GrosBill, Darel en Netquattro, weigert tot op heden echter de boete van 490.000 euro te voldoen. “Tegen deze bedrijven zijn we een strafzaak gestart, en we zijn er zeker van dat de rechter het met ons eens is dat zij hun straf moeten aanvaarden en zich ook aan de wet moeten houden,” aldus Homobono in een interview met Le Parisien.

De DGCCRF voert sinds een aantal jaar strengere controles uit, wat komt door de "extreem snelle ontwikkeling" van de sector. In 2016 alleen al werden meer dan 10.000 websites aan een controle onderworpen, en in maar liefst 31 procent van de gevallen vond de DGCCRF dat werd afgeweken van de regels. Uiteindelijk leidde dit tot 24 verdere onderzoeken. Naast webshops, bleken ook sociale media als Facebook en Twitter zich niet altijd aan de regels te houden: deze websites worden momenteel nog onderzocht.

Jeansconcept van Jack & Jones naar Amsterdam

Bestseller-merk Jack & Jones vestigt een Intelligence Studio in Amsterdam. Het is de tweede winkel volgens het jeansconcept van het merk in Nederland.

Het concept van Jack & Jones komt aan de Nieuwendijk in Amsterdam. In het pand zat hiervoor een Shoe Outlet. Afgelopen december opende de eerste Intelligence Studio al in Tilburg. Volgens het merk moeten er snel nieuwe vestigingen van andere studio's volgen.

Het concept legt de focus op denim. In de aankleding van de winkel zijn rollen met denimstof terug te vinden aan de wand en wordt het oog getrokken naar een ‘denim bar’ met zoveel mogelijk modellen uitgestald. Naast de ruime keuze, zo’n zestig procent van alle producten in het concept zijn van spijkerstof, is ook een expert aanwezig.

Beeld: Jack & Jones Facebook

FNV: “Personeel Primark voelt zich gekleineerd en continue gecontroleerd”

Na verschillende berichten over werkomstandigheden bij Primark heeft vakbond FNV een enquête gehouden onder bijna 1.200 (ex-)medewerkers van de fast fashionketen. Volgens de vakbond zijn de resultaten ‘schokkend’.

UPDATE - Een woordvoerder van Primark laat in een statement aan FashionUnited weten: "We zijn bekend met de uitkomsten van de FNV-enquête die zijn gepubliceerd. We zijn aangedaan en geschrokken van de klachten die ons ter ore is gekomen. Omdat het welzijn van onze medewerkers van groot belang is, bestaan er in alle Primark vestigingen in Nederland initiatieven die medewerkersbetrokkenheid faciliteren. Primark erkent het nut van een ondernemingsraad. Er worden sinds een aantal maanden voorbereidingen getroffen om deze ondernemingsraad in werking te stellen. Ook zullen we met de FNV in gesprek gaan."

“Primark reageert met harde hard. Een groot deel van het personeel voelt zich regelmatig gekleineerd, geïntimideerd bij ziekmeldingen en continu gecontroleerd door supervisors of managers en door camera's,” reageert Niels Suijker van FNV Handel. Hij wil snel in gesprek met Primark om de arbeidsomstandigheden te verbeteren.

Uit de enquête blijkt dat 75 procent van de medewerkers de werkdruk te hoog vindt. Een medewerker stelt dat ‘er continue wordt opgejaagd en gecontroleerd door managers en supervisors’. Ook maakt 54 procent zich zorgen over de privacy, omdat onduidelijk is waar de camera’s in de winkels voor worden gebruikt. Volgens sommige medewerkers worden de beelden oneigenlijk gebruikt, om te controleren wat het personeel uitvoert.

Een ander probleem is het aanvragen van vakantie. Zeker 71 procent heeft moeite met het aanvragen van vakantie of vrije dagen. Ook ziek zijn is lastig, stellen medewerkers van Primark. 66 procent ervaart problemen met een ziekmelding. Volgens FNV worden regels overtreden, wanneer er gevraagd wordt naar de aard van de ziekte en bepaalt Primark of iemand te ziek is om te werken.

De vakbond stelt ook dat Primark regels overtreedt doordat er een ondernemingsraad (OR) ontbreekt. Deze zou wettelijk verplicht zijn voor een bedrijf met meer dan 50 medewerkers. Zeker 81 procent van de respondenten vindt dat er een OR bij Primark moet komen. In totaal reageerden 1.186 (ex-)medewerkers van Primark. De meeste reacties kwamen uit Amsterdam, Eindhoven en Groningen. Verreweg de meeste respondenten (68 procent) werken nog bij de modeketen.

Primark heeft momenteel 16 filialen in Nederland. Er werken circa 4.800 mensen.

Beeld: FashionUnited

Bob Jaspers Focks: ‘Stijl-abonnement volgende stap voor Josh V’

Nederlands modemerk Josh V maakt het ontvangen van een pakket nog leuker met hun ‘special delivery’. Het bestelde pakket wordt binnen drie uur bezorgd en bevat ook grotere en kleinere exemplaren van bestelde kledingstukken. Dit jaar kunnen we nog meer verwachten van de customer service van het merk vertelt Bob Jaspers Focks, E-business manager bij Josh V, aan FashionUnited.

Afgelopen week voegde het bedrijf een extra element toe aan hun snelle service. De koerier neemt twee extra maten mee waardoor de klant sneller het juiste item in huis heeft. “Het is eigenlijk een soort taxibedrijf, maar dan voor fashion ,” zegt Jaspers Focks. Als de bezorgoptie goed loopt, wordt gekeken naar uitbreiding van de service in Utrecht, Den Haag en Rotterdam. “We zien het als een succes wanneer er tien tot twintig orders per week binnenkomen op deze manier.”

“De bezorgers zijn op dit moment alleen voor de aflevering van het pakket”, vertelt Judith Koop van Josh V. “Ze worden wel geselecteerd op hun looks, dat maakt het ontvangen van een bestelling net iets leuker.” Verwacht alleen geen kledingadvies van de koeriers. “Dit zijn geen mensen met een achtergrond in fashion”,zegt Jaspers Focks. “Wat we wel kunnen doen, om te helpen bij de keuze tussen de verschillende maten, is de koerier een device meegeven, zoals een iPad. Dat deze bij de bezorging wordt meegegeven en de klant meteen in contact komt met klantenservice.” De helft van alle vragen die binnenkomen bij het bedrijf gaan namelijk over stijladvies.

Josh V gaat stijl-abonnementen aanbieden

De focus op de verbetering van de customer experience houdt niet op met deze toevoeging. Achter de schermen wordt gewerkt aan een vorm van stijl-abonnementen kan Jaspers Focks vertellen. “We zijn nu opties aan het bekijken hoe we extra stijladvies kunnen aanbieden. Bijvoorbeeld door het schetsen van een profiel van klanten. Denk aan sessies op afspraak waar we gevoel krijgen voor persoonlijke stijl, of als iemand vaste klant is een schets op basis van bestelde artikelen.” Een klant kan dan een abonnement nemen, dat elke maand opzegbaar is.“Aan de hand hiervan kunnen we elk seizoen een outfit samenstellen die past in de kledingkast van de klant. Bestel je bijvoorbeeld altijd office appropriate kledingstukken, dan zit er zeker minstens één combinatie bij per seizoen. We hopen dat we deze nieuwe abonnementen kunnen uitrollen binnen ongeveer een half jaar.”

Josh V werd in 2011 opgericht door Josh Veldhuizen. Het merk staat bekend om de luxe uitstraling in de kenmerkende nude-kleuren gecombineerd met zwart- en wittinten. De collecties zijn op dit moment in negen landen te koop.

Lees ook: Het geheim van Josh V

Beeld: Josh V

Fokke de Jong: “Suitsupply moet in natuurlijk tempo groeien”

Sinds 2011 opent Suitsupply de ene winkel na de andere. Dit jaar komen er alleen al twaalf winkels bij in de Verenigde Staten. Maar als het aan CEO Fokke de Jong ligt, zal er niet exponentieel gegroeid worden. Dat zegt hij tegen de Telegraaf.

Sinds 2011 opende Suitsupply meer dan 25 winkels, zowel in Europa als in China. Volgens De Jong is ‘executie heel belangrijk’. “We proberen dat in een natuurlijk tempo. Je kunt dat best versnellen, maar niet zonder risico’s. Zodra wij de spelden op de verkeerde hoogte in de broekspijp zetten, is het snel afgelopen,” zegt hij in de krant. “Personeelstraining en service moeten perfect zijn. Het gaat om de juiste mensen vinden die goed met klanten communiceren en verstand van zaken hebben.”

De focus voor uitbreiding ligt momenteel in Europa, Amerika en China, en daar heeft Suitsupply ‘zijn handen vol aan’. Ook wordt er een winkel in Mexico-stad geopend. Daar had Suitsupply al eerder een winkel, maar nadat de uitbater de huur niet meer betaalde, maakt de pakkenspecialist daar nu een nieuwe start in eigen beheer. Een ‘startschot voor Latijns-Amerika’ is het zeker niet. “De import is lastig. Je moet er bijna een eigen productie opzetten,” aldus De Jong. In februari opende Suitsupply tevens de eerste winkel in Dubai. Hiermee zetten ze voor het eerst een voet in de markt van de Verenigde Arabische Emiraten.

In boekjaar 2015 zag Suitsupply de omzet met bijna 39 procent stijgen tot 173,4 miljoen euro. Er werd echter wel een verlies van ruim 600.000 euro gerapporteerd, terwijl er vorig jaar nog een winst van 3 miljoen euro werd behaald. De omzet bij een gelijkblijvend aantal winkels steeg met 31 procent. Fokke de Jong liet in het jaarverslag weten dat de 'groei op bestaande markten boven verwachting was'.

Beeld: Facebook Suitsupply

H&M test een scan & buy-functie in de app. De gebruiker kan hiermee de barcode van een item scannen en meteen zien of het nog in andere kleuren of maten beschikbaar is online.

De scan-functie is te vinden in de iOs en Android-app van de Zweedse modeketen. iPhone-gebruikers vinden de knop links onderaan in het menu. Android-gebruikers zien een barcode-icoon bovenin het scherm.

Het proces van scan & buy is vrij simpel. De klanten scannen met de app het prijskaartje met daarop de barcode. Deze verschijnt dan ook op het scherm. Als het item online beschikbaar is, komt de webshop met het keuzemenu voor het product, zoals de maat en kleur, naar voren. Is het product niet meer beschikbaar, dan krijgt de app-gebruiker een melding.