Burberry gaat verder op de schop. Het merk kreeg al een nieuwe uitstraling door middel van een nieuw logo en monogram, maar nu zijn de winkels ook aan de beurt. De winkels worden geupdate zodat ze beter bij de nieuwe creatieve visie passen van hoofdontwerper Riccardo Tisci. Veertien winkels zijn al […]

Nederlands merk Affaso opent een winkel in Kinshasa, Congo. Deze week opende het al een pop-up in Amsterdam, maar het bedrijf maakt nu in een persbericht bekend dat het ook een winkel in Afrika opent. Affaso maakt gebruik van historische prints om kwalitatieve overhemden te maken voor heren. De oudste […]

De voormalige Saks Off 5th-panden in Nederland worden opgevuld met een outlet van Hudson’s Bay. Dit meldt de eigenaar van het Amsterdamse Pand, Kroonenberg Groep, tegen het Parool. Het pand in Rotterdam is al gevuld met een outlet van Hudson’s Bay, zo meldt Lesley Bamberger van de Kroonenberg Groep. […]

OPINIELonden - ‘Experiential retailing’, ofwel ervaringsgerichte retail, is een term die marketeers gebruiken wanneer bedrijven speciale in-store ervaringen creëren om het winkelend publiek aan te trekken. Ervaringsgerichte retail staat niet alleen centraal in de voortdurende dialoog over meeslepende, […]

Margreeth Olsthoorn, bekend van de gelijknamige winkel in Rotterdam, opent een nieuwe winkel. Dit doet ze samen met haar dochter Jip. De winkel zal dan ook de naam krijgen ‘Margreeth Olsthoorn x Jip _ Downtown’, zo meldt Olsthoorn telefonisch aan FashionUnited. De deuren van het nieuwe concept openen […]

Brandy Melville breidt uit in Nederland. Het van oorsprong Italiaanse merk opent een tweede Nederlandse winkel in Utrecht, zo blijkt uit een vacature op FashionUnited.nl. Het merk is al gevestigd in Amsterdam aan de Leidsestraat. Het merk opent de deuren aan de Oudegracht, in het oude pand van Mango […]

INTERVIEW Faillissementen, misstanden en duurzaamheidsproblemen, de mode-industrie heeft het niet makkelijk. En toch worden er iedere dag opnieuw creatieve plannen gesmeden, nieuwe merken gelanceerd en samenwerkingen gestart. Wie zijn die nieuwkomers in de industrie, voor wie maken zij hun collecties, […]

Nu het inzagetermijn van de plannen van de Fashion Outlet Zevenaar is verlopen, kan de bouw officieel van start gaan. De gemeenteraad van Zevenaar keurde het plan al in 2017 goed, maar het duurde tot april dit jaar voordat de omgevingsvergunning werd afgegeven. Fashion Outlet Zevenaar wordt 17.600 vierkante […]

De omvang van de Nederlandse e-commercemarkt groeit naar verwachting naar 25,7 miljard euro in 2019. Dit meldt Thuiswinkel.org op basis van de Thuiswinkel Markt Monitor. De toename houdt een procentuele groei van 8 procent in. In het eerste kwartaal kochten Nederlanders al 6,5 miljard euro online aan […]

Hema heeft een overeenkomst gesloten met het Walmart concern om Hema op de Amerikaanse markt te introduceren. Dat betekent dat consumenten in de Verenigde Staten al vanaf deze zomer producten van Hema kunnen kopen via Walmart.com. Na de online introductie wil Hema ook fysieke winkels openen op het Noord-Amerikaanse […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN