(advertentie)
(advertentie)
Judith ter Haar: Altijd een verlanglijst achter de hand

INTERVIEW

“Ik ben geen modemeisje en ik heb geen modewinkel,” zegt Judith ter Haar beslist. Toch is de onderneemster bijna veertig jaar in de modebranche actief. Sinds 1988 runt zij Jones; een high end winkel in Arnhem. Jones is een curated store, zegt Ter Haar en bij haar inkoop laat zij zich niet leiden door trends. “Ik koop geen collecties in, ik koop m’n eigen beeld in. Dat gaat niet zomaar, daar moet je voor vechten. Tevreden met m’n inkoop ben ik nooit. Ik heb altijd een verlanglijst achter de hand.”
Dertig jaar vechten voor Jones in tien fragmenten.

Pierre Morisset

“Toen ik begin jaren 80 de toneelschool deed in Maastricht werkte ik in de zomervakantie bij de modewinkel van Pierre Morisset (de latere hoofdontwerper van G-star, red.). Na vier maanden, ik was toen 19 jaar, werd ik verantwoordelijk voor de inkoop van de damescollecties. Pierrot (zo noemt Ter Haar Morisset, red.) had een oog voor talent en ik had een oog voor mode. De winkel liep niet heel goed, er werd geen winst gemaakt en daarom is hij er uiteindelijk mee gestopt. Het was wel dé plek voor mode, een soort walhalla waar je naar toe ging om te ontdekken wat actueel en vernieuwend was. Het was een fantastische leerschool en de toneelschool heb ik direct vaarwel gezegd.”

Judith ter Haar: Altijd een verlanglijst achter de hand

Sissy Boy

“Ik was vrij jong toen ik moeder werd en toen de relatie geen stand hield ben ik naar Amsterdam vertrokken en bij de eerste Sissy Boy in de Kalverstraat gaan werken. Eigenlijk vond ik het westen maar niks. In Maastricht werd mode van het hoogste niveau verkocht (Alaïa, Katherine Hamnett, Paul Smit); in het het westen zaten toen vooral franchise concepten. Het middensegment sprak mij niet aan, hoewel bij bijvoorbeeld Mac & Maggi veel creatieve mensen werkten. Sissy Boy-oprichter Michael Smit kwam ook bij Mac & Maggie vandaan. In 1982 begon hij voor zichzelf. In ‘mijn’ tijd ging Sissy Boy eigen collecties maken en verkopen.”

Arnhem

“Alle creatieve mensen uit Amsterdam, Maastricht en Eindhoven gingen naar Arnhem om naar Bubblegum te gaan. Het was dezelfde groep die ieder seizoen naar Parijs ging op inkoop en dan kwamen we elkaar allemaal tegen. Arnhem was toen al een creatieve stad. Midden jaren 80 ging Humanoid van start, Fred de la Bretoniere zat er en ook uitstekende tweedehands winkels. Ik was inmiddels mijn partner Ger tegengekomen, die in Arnhem woonde. Ik verhuisde en besloot voor mezelf te beginnen zodat ik vrij kon zijn en mijn eigen tijd indelen. In de beginperiode van Jones, dat in 1988 open ging, hebben onze contacten uit de modewereld geholpen om de zaak van de grond te krijgen. Ontwerpers als Nico Verheij, Frits Klarenbeek en de mensen achter Laundry Industry waren vrienden van ons.”

"Ik denk dat je altijd een verlanglijst met merken moet hebben, anders verlies je de actualiteit uit het oog"

Judith ter Haar, Jones

Inkopen

“Door mijn inkoop achtergrond was ik gewend één beeld voor de winkel te bedenken en dat ben ik blijven doen. Tevreden ben ik nooit. Ik denk dat je altijd een verlanglijst met merken moet hebben, anders verlies je de actualiteit uit het oog. Inkopen is voor mij als het maken van een schilderij. Ieder seizoen moet ik bedenken welke kleuren ik op m’n palet leg. Modemagazines lees ik niet, dat schept maar verwarring. Wanneer het verkoopseizoen begint en de collecties binnenkomen ben ik vreselijk onzeker. Ook na dertig jaar vind ik dat een rotperiode. Hoe wordt het opgepakt, heb ik het wel goed gedaan, snappen de mensen het? In de winkel ben ik zelden. Dat klinkt raar, maar ik verkoop liever niet. Al die stukken die daar hangen zijn persoonlijk. Daar loop ik vaak tegenaan. Ik zal altijd een outsider blijven. Wanneer je buiten het systeem staat kun je beter observeren.”

Judith ter Haar: Altijd een verlanglijst achter de hand

Yohji Yamamoto

“Het merk is niet de winkel, maar de winkel is het merk. Het moet ook bij je passen. Jil Sander kon ik niet verkopen toen ik 30 was, vond ik. Ik ben begonnen met jeansgerelateerde merken zoals Girbaud en Gaultier. Daarna kwamen de Engelsen: Paul Smith en Vivianne Westwood. De zes van Antwerpen; Walter van Beirendonck en pas daarna voelde ik dat de tijd rijp was voor de Japanners. Merken moet je verwerven. Ik heb dat nooit een probleem gevonden. In feite moet je auditie doen voordat je kunt inkopen. Om de showroom van Comme des Garçons en Yohji Yamamoto binnen te komen moet je een aanvraag indienen. Ik ben er gewoon naar toe gegaan. Toen heb ik enorm op m’n donder gekregen, maar ik was wel binnen. Dan is het nog lastig, ik ben heus wel eens teruggeroepen omdat ik niet genoeg showstukken had genoteerd.”

Judith ter Haar: Altijd een verlanglijst achter de hand

Diesel

“Om merken in huis te krijgen, steeds een treetje hoger te komen, moet je concessies doen. Het kost geld en ook klanten. Soms betekent het stoppen met een commercieel succes. Toen Diesel bijvoorbeeld aan het begin van de jaren 90 meer mainstream werd, ben ik van de ene op de andere dag ermee gestopt. Jones was net naar een nieuw pand verhuisd en Diesel was goed voor eenderde van de omzet, maar het paste niet meer bij me. We hebben alles in de uitverkoop gedaan, de hele voorraad, al het POS materiaal. De mensen stonden tot het eind van de straat in de rij. Dat heeft veel geld gekost.”

Judith ter Haar: Altijd een verlanglijst achter de hand

Coming Soon

“Coming Soon is mijn grootste zakelijke vergissing geweest. Het was een leerzaam, maar pijnlijk avontuur, omdat mijn netwerk erbij betrokken was. In 2005 en in 2007 heb ik pop-up shops geopend tijdens de Mode Biënnale Arnhem. Daar hing dan het postzakjasje van Jan Taminiau, Spijkers en Spijkers en Monique van Heist. Daarna ben ik gevraagd mee te werken aan een permanente winkel voor Nederlandse mode in Arnhem. Dat was Coming Soon. Uitgangspunt was het crème de la crème van ontwerpers van ArtEZ een podium te geven. In de winkel werden collecties verkocht van gevestigde namen zoals Lucas Ossendrijver, Viktor & Rolf, Diesel Gold van Wilbert Das, Francisco van Benthum, Alexander van Slobbe en the People of the Labyrinths. Daarnaast werden jonge ontwerpers tentoongesteld. Bij Jones kwamen altijd al studenten en startende ontwerpers over de vloer. Ik vond het raar dat zij met hun collecties niet aan de bak kwamen en probeerde te helpen. Toen de gemeente me vroeg voor Coming Soon was ik gevleid ik had de financiële middelen en het netwerk om het te kunnen doen. Het was een gezamenlijk project waar naast de gemeente, de provincie en ArtEZ ook externe investeerders bij betrokken waren. Ik deed mee en werd het gezicht van het project. Een rol die me eigenlijk niet past. We verkochten moeilijke Nederlandse mode, daarvoor moet je een lange adem hebben. Toen brak de economische crisis aan en kelderde de omzet. Ik heb nog voorgesteld om er een museum van te maken en meer productdesign te verkopen, maar de andere belanghebbenden wilde goedkopere mode aanbieden, commerciëler gaan. Dat wilde ik niet. In 2009 ben ik eruit uitgestapt. Onlangs is de winkel gesloten. Ze gaan nu weer pop-ups doen hoorde ik.”

"Sinds Ann Demeulemeester kan ik echt m'n eigen gang gaan, freewheelen"

Ann Demeulemeester

“Ik koop geen collecties in, maar m’n eigen beeld. Daarvoor moet je vechten bij de merken. Op een goed moment komen ze naar jou toe. Voor mij kwam dat moment rond 2005 met Ann Demeulemeester. Het merk had maar drie klanten in Nederland. Het was een keerpunt. In 2008, ben ik gestopt met mannenmode om plaats te maken voor het hoogste niveau dames met Dries van Noten en Sofie d’Hoore. Nu is Jones echt een voorbeeldwinkel, ook internationaal. Met die stap naar het hoogste segment kwam ik in een omgeving waar ik me thuis voel. Er is veel onderling contact tussen inkopers, je ziet elkaar bij de shows in Parijs en iedereen werkt hard. In dat circuit opereren de beste winkels uit de hele wereld en hoewel ook daar commercieel wordt ingekocht voor de webwinkels, is het toch een andere, meer creatieve omgeving met allemaal goedgeklede mensen. Ik vind het heel fijn. Je wordt niet opgescheept met een verkoper die je probeert vol te douwen met producten. Jij bent de professional die de keuzes maakt. Na de komst van Ann Demeulemeester kon ik echt m’n eigen gang gaan, freewheelen, en dat blijf ik doen.”

Judith ter Haar: Altijd een verlanglijst achter de hand

Internet

“Lang heb ik gevreesd dat ik achter liep zonder webwinkel, maar het past niet bij de kleding die Jones verkoopt. Ik denk wel dat je een ‘etalage’ moet hebben op internet. Als ik naar een museum ga of een nieuwe stad oriënteer ik me vooraf ook online. Instagram werkt wel voor Jones. Daar kun je een mooi beeld neerzetten. Eerder vond ik dat het nadeel van social media, het is zo lelijk. Ons Instagram account is echter net zo doordacht en gecureerd als het plaatje in de winkel. Het klopt.”

Jones, de collectie

“Doorgroeien vind ik belangrijk en toen met Dries van Noten en Jil Sander gevoelsmatig het hoogste was bereikt, moest ik gaan nadenken over de volgende stap. Dat is een eigen collectie geworden. Dit najaar komt het eerste item in de winkel. Heel stil, geen tamtam. Het is een collectie met clothes that work for you; jurken geïnspireerd op archetypen werkkleding zoals een schort of een overhemd vertaald naar een jurk. In mooie stoffen als Japanse denim of chambray. Het eerste item is gebaseerd op een judopak en komt in twee kwaliteiten. De wikkeljurk past iedere vrouw en we hebben hem net zo lang doorgepast en ontwikkeld dat het een one size fits all is geworden. Als het loopt, komen er volgend jaar zomer twee modellen bij en misschien een vest. Ik zie wel. Eerst maar eens kijken of het aanslaat.”

Judith ter Haar: Altijd een verlanglijst achter de hand In de maand augustus focust FashionUnited op het thema werken in de mode. Voor alle Work in fashion reads, klik hier.

Beeld: Jones Arnhem

Zwartjes van 1883 vernieuwt winkel aan Gelderlandplein

De Amsterdamse schoenenzaak Zwartjes van 1883 heeft haar filiaal in winkelcentrum Gelderlandplein een metamorfose gegeven. De vernieuwde winkel opent haar deuren op zaterdag 2 september, laat de retailer weten middels een persbericht.

De winkel was een maand lang gesloten vanwege de verbouwingen en werd onder andere voorzien van een nieuwe vloer van kopshout. Daarnaast werden de displays vervangen door contrasterende, witte meubels van het materiaal Hi-Macs en is een halfronde wand bekleed met leer, gecreëerd. “Deze winkel straalt ambacht en luxe uit. Een perfecte basis voor onze collectie kwaliteitsschoenen voor heren en dames,” zo luidt het persbericht.

Zwartjes van 1883 vernieuwt winkel aan Gelderlandplein

Zwartjes van 1883 beschikt in Amsterdam over een tweede filiaal, aan de Utrechtsestraat. In het komende voorjaar wordt deze vestiging ook volgens het nieuwe concept verbouwd.

De schoenenzaak biedt schoenen en accessoires als tassen, riemen en sokken voor dames en heren. Producten van merken als Clarks, Falke, Ugg en het eigen merk worden er verkocht. Naast twee fysieke winkels, beschikt Zwartjes van 1883 over een webshop.

Beeld: Zwartjes van 1883

Nieuwe keten Miller & Monroe in voormalige Charles Vögele-winkels

De nieuwe keten van Vidrea Retail, Miller & Monroe, zal vanaf september 73 winkels van het voormalige Charles Vögele vullen, zo maakt het bedrijf bekend in een persbericht. In het eerste weekend van september openen de eerste vestigingen al in Emmen en Hoogeveen.

De naam van het nieuwe merk is afgeleid van het echtpaar Arthur Miller en Marilyn Monroe. Volgens het persbericht focust het bedrijf zich op mannen en vrouwen boven de 40 jaar. De collectie zal variëren van klassiek tot modern. “Als fashion retailer wil Miller & Monroe bepalend zijn waar het gaat om waarde toevoegen aan het dagelijks leven van de klant. Toegankelijkheid en huiselijke sfeer zijn daarbij belangrijke elementen,” aldus het persbericht. Naast het eigen merk zullen twintig nationale en internationale merken worden aangeboden, waaronder een deel van de collectie van Witteveen. Eerder deze week werd bekend gemaakt dat Vidrea Retail een van de investeerders achter de doorstart van Witteveen is.

Vidrea Retail onthult naam nieuwe keten: Miller & Monroe

“Miller & Monroe wil de komende jaren een steeds prominentere rol spelen in het retaillandschap door marktaandeel verder te vergroten.” Dit betekent dat naast de fysieke winkels die in september zullen openen ook een webshop gelanceerd zal worden. Op de website zijn wel al enkele foto’s uit het lookbook te bekijken en kunnen toekomstige klanten alvast een klantenpas aanvragen.

Begin dit jaar werd de Nederlandse tak van Charles Vögele failliet verklaard. In maart werd echter bekend dat Vidrea Retail een doorstart realiseerde en de 90 winkels van het bedrijf overnam. Destijds werd al bekend gemaakt dat Vidrea Retail de vestigingen wilden vullen met een multibrand store.

Zo verwierf Hudson's Bay 2000 medewerkersTIJDLIJN

Het is nog maar even wachten op het debuut van Hudson's Bay in de winkelstraat; het vlaggenschip aan het Rokin in Amsterdam gaat 5 september open. Met de komst van tien warenhuizen heeft Hudson’s Bay werkgelegenheid gecreëerd voor circa tweeduizend mensen. Met aandacht voor het thema werken in de mode zocht FashionUnited uit hoe Hudson's Bay's unieke, omvangrijke werving en selectieprocedure er precies uitzag. De tijdlijn is tot stand gekomen door gesprekken met de twee recruiters die betrokken waren bij de werving. Lees alles over het traject en de vernieuwende wervingsmethodes voor het vervullen van de posities op het Nederlandse hoofdkantoor van de Canadese warenhuisketen en die voor de winkels.

Instructie: Gebruik de pijlen om door de tijdlijn te navigeren.

Zo verwierf Hudson's Bay 2000 medewerkers In de maand augustus focust FashionUnited op het thema werken in de mode. Voor alle Work in fashion reads, klik hier.

Werken bij Hudson's Bay? Klik hier voor alle openstaande vacatures.

Beeld: FashionUnited

Zalando combineert voor het eerst de twee services Zalon en ‘Zalando Haalt Op’. De Nederlandse klanten die gebruik maken van de curated shopping-service van Zalando kunnen nu hun retour op laten halen op een moment dat hun uitkomt, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

Zalon-klanten moesten in eerste instantie hun retour naar een postkantoor of afgiftepunt brengen. Aan het begin van de zomer heeft Zalando de combinatie van ‘Zalando Haalt Op’ en Zalon-retours getest, 73 procent van de gebruikers zou opnieuw van de service gebruik maken. De retourservice is op dit moment nog gratis, vermeldt Zalando in het persbericht.

“Zalon opereert onafhankelijk, wat ons een hoge mate aan autonomie biedt en ons in staat stelt vlug te reageren,” aldus Dieter Meeuwssen, Country Manager bij Zalon België en Nederland. “Tezelfdertijd profiteren wij van de solide infrastructuur die Zalando heeft opgebouwd. Dit geldt voor het assortiment, maar ook voor de diensten.”

JBC kindercollectie voortaan te koop bij Galeria Kaufhof

De Belgische modeketen JBC breidt verder uit in Duitsland. De retailer heeft een deal gesloten met de Duitse warenhuisketen Galeria Kaufhof, waar de kinderkledingcollectie van de keten voortaan te koop zal zijn. Dat laat de keten weten in een persbericht.

De kindercollectie zal in 99 Galeria Kaufhof-filialen liggen. “Door de samenwerking met Kaufhof kunnen we zien in welke regio’s onze kleding populair is. We kunnen er dan eventueel een eigen winkel openen,” laat CEO Bart Claes weten aan de krant.

Het is niet voor het eerst dat JBC de Duitse markt betreedt. Inmiddels heeft het bedrijf zeven winkels in het land. Sinds kort is de volledige kindercollectie van JBC ook te koop via de Duitse webshop. Die webwinkel werd twee jaar geleden ook gelanceerd in Nederland, maar door de aarzelende start ligt de focus daar niet op. JBC beschikt ook over een webshop in China.

De Duitse expansie is voor moederbedrijf Claes Retail Group, ook eigenaar van kledingketen Mayerline, een manier om weer groei te realiseren. Vorig jaar daalde de omzet van de groep met 14 procent naar 237,1 miljoen euro. Het nettoverlies bedroeg 11,5 miljoen euro. “Het verlies verkleinde omdat we in 2016 minder grote afschrijvingen moesten doen dan in 2015. Bovendien hebben we kosten bespaard door onder andere de magazijnen van JBC en Mayerline samen te voegen,” zegt Claes.

Naast ruim honderd fysieke winkels en een webwinkel, zijn de collecties van JBC sinds een jaar verkrijgbaar via webgigant Bol.com.

Beeld: JBC Facebook

Cassis Paprika betreedt Duitse markt

Kledinggroep Cassis Paprika maakt de stap naar de Duitse markt, zo meldt De Tijd. Hiervoor heeft de groep partnerschappen gesloten met Galeria Kaufhof, Otto en Amazon.

Een van de twee merken van de groep, Paprika, zal te koop zijn bij ongeveer dertig vestigingen van Galeria Kaufhof. Daarnaast focust de groep ook op de online verkoop met deals met online giganten Otto en Amazon.

Cassis Paprika groep is in België ook actief met het merk Cassis. In Nederland, Luxemburg en Frankrijk heeft de groep ook al verschillende winkels met de eigen merken. Zowel in Nederland en Frankrijk zou CEO Vincent Rousseau nog ruimte zien voor uitbreiding, meldt de topman tegen De Tijd. In Nederland moeten ‘op termijn nog vijf tot tien winkels’ van Paprika openen.

Beeld: Paprika Facebook

A Fish named Fred opent eerste mono-brand store

Over ongeveer drie weken opent de eerste winkel van A Fish Named Fred. Het merk opent haar fysieke deuren voor het eerst in Maastricht, laat CEO Rob Schalker aan FashionUnited weten.

Naast de winkel in Maastricht opent A Fish Named Fred ook haar deuren in Sofia, Bulgarije. De keuze voor de locaties komt voort uit de vraag van lokale retailers, aldus Schalker. Ook in Maastricht was dit het geval. “Een retailer had het idee om een A Fish Named Fred-hoek te creëren in zijn winkel, maar tijdens het gesprek met de retailer kregen we het over een completed branded winkel.” Niet veel later bleek een pand in de straat van de retailer vrij te komen en werd besloten in dat pand op Platielstraat 22 de eerste Nederlandse A Fish Named Fred-winkel te openen.

Eerste winkel voor A Fish Named Fred

“De winkel is groot genoeg om het hele plaatje van het merk neer te zetten,” vertelt Schalker. De winkel telt zo’n 25 vierkante meter, maar volgens de CEO is dat voor de start genoeg om het verhaal van A Fish Named Fred goed weer te geven. Wel moest gekeken worden naar de uitstraling van de winkel ‘want wij zijn van de uitgesproken uitingen. Dan kunnen we niet met een saaie winkel aankomen’. Verdere details over de inrichting van de winkels zijn verder nog niet bekend, maar volgens Schalker ‘zal uiteraard water een belangrijke rol spelen in het thema’.

Het nieuws dat A Fish Named Fred eigen winkels gaat openen verspreidt zich snel sinds Schalker een bericht op LinkedIn plaatste. Sinds de plaatsing van het bericht komt interesse uit verschillende hoeken, zo meldt Schalker. Retailers in Mexico, China, Oman, Abu Dhabi en Dubai zien een monobrand store van het merk wel zitten. “Het staat nog niet in steen natuurlijk,” benadrukt Schalker.

A Fish Named Fred werd zes jaar geleden opgericht met het idee dat ‘de wereld meer kleur en plezier kon gebruiken’. Het merk staat bekend om de kleurrijke items in de collectie en spraakmakende ontwerpen. Het begon ooit met overhemden, maar het merk biedt nu ook blazers, polo's en schoenen aan. Inmiddels is A Fish Named Fred in 26 landen te koop.

Beeld: A Fish Named Fred website

We Fashion rolt nieuw winkelconcept ook uit in Zwitserland

We Fashion heeft het nieuwe winkelconcept nu ook geïntroduceerd in Zwitserland. Dit deed het merk onder andere ter ere van het 40-jarige jubileum in het land.

In het nieuwe concept is de winkel opgedeeld in vier verschillende zones. Het ‘hart van de winkel’ is de BlueRidge zone, de denimlijn van We Fashion. Deze zone is te herkennen aan de blauwe muren. De overige drie zones worden ingevuld door het dames-, heren- en kinder segment van het merk. Bij de heren wordt extra aandacht besteedt aan pakken. Dit concept is eerder al uitgerold in Nederland, België en Duitsland, zo meldt een vertegenwoordiger van het merk.

Klanten van We Fashion kunnen in de vernieuwde winkel in Pfäffikon, Zwitserland ook terecht voor de ‘vijfsterrenservice van We’. De service stelt de klanten in staat om makkelijker te retourneren, advies in te winnen en korting te krijgen op de collectie. Later deze week opent We Fashion ook de vernieuwde flagshipstore in Bern, Zwitserland.

Beeld: We Fashion Facebook

CBS: Daling fysieke kledingwinkels, 75 procent meer webwinkels

Het straatbeeld is steeds minder gevuld met kledingwinkels, zo blijkt ook uit het onderzoek van het Centraal Bureau Statistiek (CBS). Het aantal fysieke kledingzaken is sinds 2013 met 9 procent afgenomen.

In alle segmenten, van dames-, heren en kinderkleding zaken was een daling aan fysieke kledingwinkels te zien. Het aantal zaken met kinderkleding liep drastisch terug met 23 procent. Dames- en heren zaken zagen een daling van 6 procent. Waar de fysieke kledingwinkels afnamen naar een aantal van 9.020, steeg het aantal online kledingwinkels sinds 2013 met 75 procent. Dankzij de stijging zijn in Nederland nu 8.720 pure online kledingwinkels te vinden. Het totale aantal kledingzaken in Nederland is hierdoor met 19 procent toegenomen naar 17.740, aldus CBS.

De online groei is niet alleen te zien bij het aantal webwinkels, maar ook bij de verkoop. De online uitgaven aan kleding en mode artikelen steeg het afgelopen jaar met bijna 15 procent. Winkelverkopen liggen juist 2 procent lager. Het wil echter niet zeggen dat het merendeel van de consumenten kleding online koopt. Het aandeel van online verkoop bedraagt namelijk nog steeds maar 10 procent van de totale verkoop van modeartikelen.

CBS: Aantal kledingzaken stijgt, werkgelegenheid gelijk

Of de consument nu bij een online of offline kleding koopt, dankzij de stijging van het totaal aantal kledingzaken heeft de consument nu meer keuze. Meer kledingzaken betekent echter niet meer werkgelegenheid, meldt het CBS. Afgelopen december voorspelde het UWV in de Arbeidsmarktupdate Detailhandel hetzelfde. Volgens het rapport zal meer werkgelegenheid ontstaan door de opkomst van online winkels, maar moet er ook rekening gehouden worden met winkelsluitingen. Desalniettemin is het aantal vacatures in de detailhandel op het hoogste punt in twintig jaar zoals te zien is in de grafiek hieronder.

In lijn met de de afname van fysieke kledingwinkels daalt de vraag naar verkoopmedewerkers volgens het UWV, maar stijgt de vraag naar transport en logistiek personeel vanwege de opkomst van de online kledingwinkels.

Beeld: FashionUnited