(advertentie)
(advertentie)
Hema opent flagshipstore in Mall of the Netherlands

Hema zal in oktober 2019 een flagshipstore openenen in Mall of the Netherlands. Dankzij een nieuwe huurovereenkomst met de eigenaar van het winkelcentrum, Unibail-Rodamco, krijgt Hema ook de kans om een vestiging te openen in het Forum des Halles in Parijs.

Op dit moment is Hema al gevestigd in winkelcentrum Leidsenhage, dat in 2019 wordt omgebouwd tot Mall of The Netherlands. “De verhuizing van Hema binnen Mall of The Netherlands is noodzakelijk om de bouwwerkzaamheden uit te kunnen voeren”, aldus Otto Ambagtsheer van Unibail-Rodamco Benelux. “Het is prettig dat Hema zich achter de ambitie van Unibail-Rodamco met Mall of the Netherlands schaart en ook voordelen ziet in het uitrollen van het modernste flagship-concept op een nieuwe locatie.”

De flagshipstore krijgt een vloeroppervlak van 2000 vierkante meter. Over het nieuwe winkelconcept kan nog niet veel bekendgemaakt worden vanuit Hema, maar in de winkel zullen wel 'de nieuwste innovaties van Hema' te zien zijn, aldus het gezamenlijke persbericht.

Unibail-Rodamco is ook eigenaar van het winkelcentrum Forum des Halles in Parijs. Hema heeft nu ook een huurovereenkomst afgesloten voor een locatie binnen het Franse winkelcentrum. “We zien Unibail-Rodamco als een zeer sterke partner als het gaat om internationale expansie en zijn content over de voor ons weggelegde rol binnen Mall of the Netherlands én Forum des Halles. Beiden locaties zijn van groot belang voor Hema,” aldus Emile Ruempol, directeur Expansion & Development bij Hema.

Beeld: Unibail-Rodamco

Concept FINDS Guide wint eerste Meester Koetsier Entrepreneur Award

Het was een half jaar hard werken, maar dat was het allemaal waard. TMO Fashion Business School-studenten Maureen van Mulekom en Teun van Bleijswijk stralen na afloop van de uitreiking van de Meester Koetsier Entrepreneur Award. Met hun innovatieve concept FINDS Guide wonnen ze met de award een investeringsbedrag van 15.000 euro en nog eens 10.000 euro aan mediawaarde. “Het is leuk dat jongeren hiermee worden gestimuleerd onderzoek te doen naar nieuwe mogelijkheden.”

“Het is een leerzaam proces geweest,” vertelt Van Bleijswijk na afloop van de uitreiking. “Het was ook hard werken, zeker omdat we ook contacten moesten leggen in het bedrijfsleven.” Samen met Van Mulekom volgde hij het afgelopen halfjaar de nieuwe Ondernemerschapsleerlijn van TMO, die ‘jonge veelbelovende talenten stimuleert om als zelfstandig ondernemer innovatieve fashion startups in de praktijk te realiseren’. Het meest kansrijke concept werd beloond met de Meester Koetsier Entrepreneur Award.

Concept FINDS Guide wint Meester Koetsier Award

Binnen de nieuwe leerlijn ontwikkelden Van Mulekom en Van Bleijswijk een ‘online sociaal platform dat winkelen faciliteert met shopping routes’. Het concept, dat nog nader uitgewerkt en op de markt gebracht moet worden, is naar eigen zeggen ontstaan uit eigen ervaringen tijdens het winkelen. De jury was erg lovend over het idee. “De naam is erg leuk en het is een sterk concept. Het werd ook sterk gepresenteerd. Er zitten nog een paar haakjes en oogjes aan, maar zeker in het verdienmodel zijn grote sprongen gemaakt. Het is realistisch geworden,” aldus de jury.

Business concept FINDS wint eerste Meester Koetsier Entrepreneur Award! #meesterkoetsierfoundation #ondernemerschap #youngentrepreneurs

Een bericht gedeeld door TMO Fashion Business School (@tmofbs) op

Nieuwe leerlijn TMO: “Nieuwe talenten worden bij de markt betrokken”

Voor nu gaan Van Mulekom en Van Bleijswijk beginnen met de praktische zaken, zoals het inschrijven bij de KvK. Over vijf jaar hopen ze dan wereldwijd actief te zijn, nadat ze zijn uitgebreid in Nederland, België en Duitsland. Het bedrag dat ze hebben gewonnen, is daar volgens hen een mooi begin voor. “Het is leuk dat jongeren hiermee worden gestimuleerd om niet meteen voor een baas te gaan werken, maar onderzoek te doen naar wat de mogelijkheden zijn. Normaal komen al gevestigde namen verder in de markt, maar nu worden nieuwe talenten daarbij betrokken,” stelt Van Bleijswijk. “Het is ook fijn dat we nu niet alleen feedback krijgen van docenten, maar ook van ervaren mensen die in het werkveld actief zijn,” voegt Van Mulekom eraan toe. Naast Mariëtte Hoitink, is ook onder andere Marc Kooiman van Miinto bij de leerlijn betrokken.

Ook voor TMO is de leerlijn een grote stap, stelt Mariëtte Hoitink, bestuurslid van de Meester Koetsier Foundation en jurylid die de prijs uitreikte. “De Meester Koetsier Foundation is vereerd hier onderdeel van te zijn en een bijdrage te leveren aan toekomstige ondernemers. Dit is de Nederlandse fashion business school en ze worden hiervoor opgeleid.” Zeker in deze tijd, vindt Hoitink. “Businessmodellen zullen de komende jaren veranderen. Ik vind het interessant dat als een concept mij nog energie oplevert, dan doet het wel wat.”

De nieuwe leerlijn moet kansen bieden aan fashion business modestudenten. “We willen een kans geven aan studenten die dit echt willen en er geschikt voor zijn. Door de ideeën werkelijk uit te voeren kunnen studenten een vernieuwing in de modebranche bewerkstelligen. Nieuwe verfrissende ideeën zijn nodig,” zei TMO-onderwijsmanager Chris van Veldhuizen al bij de lancering van het concept. “Er is in een paar maanden tijd veel gebeurd. Een paar maanden met vallen en opstaan, maar wel veel leerzame momenten, hebben we mogen horen.”

Beeld: TMO

Arket vestigt eerste Zweedse winkel in Stockholm

H&M Group heeft onthuld dat in het thuisland van de modegroep ook een winkel van het nieuwe concept Arket komt. Het filiaal komt in het winkelgebied Bibliotekstan in Stockholm. H&M laat weten heel blij te zijn met deze locatie. Nabij gelegen zijn winkels van andere merken &Other Stories, COS en H&M te vinden. In de Zweedse hoofstad is ook het hoofdkwartier van de modegroep gevestigd.

De deuren van het Arket-filiaal in Stockholm worden geopend in lente 2018. Voor die tijd, is Arket al wel te koop in Zweden, namelijk via Arket.com. Dit najaar maakt H&M's nieuwe concept zijn debuut in Londen. Op het moment dat de eerste vestiging in Regent Street zijn deuren opent, is Arket online beschikbaar in 17 landen. Daarna volgen winkels in Convent Garden, Londen, Kopenhagen, Brussel en München. Op de exacte openingdata is het nog even wachten.

Arket vestigt eerste Zweedse winkel in Stockholm

H&M onthulde in maart de plannen voor Arket. Het is het achtste merk uit de koker van de Zweedse modegigant.

Foto's: Arket. Credit: H&M group.

Internationaal modebedrijf Miinto introduceert deze week een express-levering. Klanten in onder andere Amsterdam kunnen kiezen voor een levering van hun bestelling binnen 80 minuten.

Amsterdam is een van de eerste steden waar de service wordt geïntroduceerd. Het Deense platform maakt de service ook beschikbaar in Kopenhagen, Aarhus en een aantal steden in Noorwegen waaronder Oslo en Bergen. De service zal later verder uitgerold worden in overige steden in de vier landen waar Miinto-aanwezig is; Nederland, Denemarken, Noorwegen en Zweden.

Miinto wil met de snelle levering de service voor de consumenten naar een hoger niveau tillen. Het platform verzamelt verschillende lokale boetieks onder een website. “Consumenten willen bij lokale winkels shoppen, maar hebben het zeer druk met het dagelijks leven,” zegt Managing Director Miinto Benelux, Marc Kooiman in het persbericht. “Zij vinden gemak en comfort belangrijker dan ooit. Miinto wil graag aan deze wensen voldoen en met de express levering van Miinto kunnen we de service naar een veel hoger niveau tillen, hetgeen buitenlandse spelers niet kunnen.”

Op dit moment zijn er 7 winkels in Amsterdam die de levering binnen 80 minuten aanbieden, waaronder retailer Kingssquare. Meer winkels moeten snel volgen, meldt het platform. De optie kan geselecteerd worden tijdens het afrekenen en kost 9 euro.

Grotere en kleinere merken investeren steeds vaker in express-levering. Zo biedt Nederlands merk Josh V sinds maart een levering binnen 3 uur aan in Amsterdam. Online gigant Farfetch kondigde in april aan dat het in verschillende wereldsteden zoals Milaan en Parijs een levering van Gucci-producten binnen 90 minuten aanbiedt.

Bellamy Gallery gaat de grens over

Nederlands modemerk Bellamy Gallery opent haar eerste winkel in België, in Knokke. “We gaan in de zomermaanden testen of het goed loopt in België,” aldus mede-oprichter Imke Bens.

De retailer, bekend om kwaliteitskleding tegen eerlijke en transparante prijzen, test altijd verschillende locaties voordat het overgaat op een langdurig contract. “We zijn geen bedrijf dat een contract voor 5 jaar af kan sluiten.” Daarom wordt nu eerst in Knokke getest. “We hebben gemerkt dat Belgen en Duitsers dol zijn op Bellamy Gallery. Dat zijn meer kwaliteitskopers dan Nederlanders.” Mede daarom is hun oog gevallen op Knokke. Daarnaast hopen ze in de kustplaats dat ook in de normaal langzame maand voor retailers, augustus, een goede omzet gedraaid wordt. “In Haarlem, een plaats dicht bij de kust, merkten we afgelopen zomer dat de aanloop daar op peil bleef.”

Op dit moment heeft Bellamy Gallery in Nederland winkels in Haarlem, Den Bosch, Maastricht en Utrecht. Deze maand gaan de locaties in Eindhoven en Rotterdam dicht na een testfase, omdat ‘de aanloop toch niet is wat wij hadden verwacht’.

Beeld: Bellamy Gallery Website

Pepe Jeans plant flinke uitbreiding in India

Pepe Jeans gaat zijn aanwezigheid in India flink vergroten met de opening van vijftig nieuwe winkels dit jaar. Het denimlabel gaat zich daarnaast ook richten op het binnenkleding-segment, beginnend met producten voor mannen. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt.

Met de expansie wil Pepe Jeans aan het einde van dit jaar uitkomen op een totaal aantal winkels van 270. Het merk is al langer bezig de aanwezigheid in de Indiase markt te vergroten, onder andere met de lancering van het kinderkleding-segment.

Naast kinderkleding is Pepe Jeans van plan het binnenkleding-segment in India te introduceren. Het label begint daarbij met binnenkleding voor mannen en breidt dit aanbod later uit. Voor binnenkleding gaat het Pepe Jeans een nieuw bedrijf oprichten middels een joint venture. Verdere details hierover zijn nog niet bekend.

Pepe Jeans werkt momenteel aan een omnichannel strategie, die begin volgend jaar zal worden uitgerold. In India beschikt het jeanslabel over zo’n 1.500 verkooppunten. Van de totale omzet gerealiseerd in India, komt 5 procent uit het online kanaal.

Beeld: Pepe Jeans London Facebook

Noppies opent outlet in Bataviastad

Noppies opent vandaag de deuren van de outlet in Batavia Stad Fashion Outlet. Het is de eerste outlet-vestiging voor het zwangerschaps- en kindermode merk.

De outlet zal voornamelijk, een focus hebben op baby- en kinderkleding van Noppies en Imps & Elfs, anders dan in de reguliere Noppies-winkels. Een klein gedeelte is ingericht met positiekleding van Noppies en Supermom.

Noppies opende in 2007 de eerste eigen winkel, maar heeft inmiddels 17 brandstores in Nederland, België en Duitsland. Op dit moment heeft het positiemodelabel en baby- en kinderkledingmerk 361 verkooppunten, waaronder in Spanje, Frankrijk en Canada.

Uitleg: Klap het menu open via de linkerbutton of klik op de iconen in de kaart voor meer informatie.

Beeld: Noppies Website

Betalen met Facebook-likes bij Zwitsers merk Strellson

Het Zwitserse merk Strellson heeft een ‘Like Shop’ geïntroduceerd. Hier kunnen consumenten betalen voor een item door middel van Facebook-likes.

De ‘Like Shop’ is een verlengstuk van de website en laat 14 producten zien uit de Spring/Summer 2017 collectie van het menswear merk. Consumenten moeten het product naar wens delen op Facebook en het vereiste aantal likes verzamelen. De eerste Facebook-gebruiker die het aantal likes heeft gekregen ontvangt het item op de foto, waarvan maar één op voorraad is.

‘Prijzen’ verschillen van 50 tot 500 likes, waarbij het aantal likes ongeveer overeenkomen met de retailprijs van het item. Een jas is bijvoorbeeld 250 likes en kost in de winkel 239 euro.

Strellson heeft de ‘Like Shop’ geïntroduceerd om “online winkelen een leuke uitdaging te maken. Het vertegenwoordigd een nieuwe manier om mannen aan te moedigen om te winkelen,” aldus het merk in een statement.

In 2015 opende het merk de eerste winkels in Nederland. Het ging destijds om franchises van het bedrijf. Het merk is bij verschillende retailers te koop waaronder de Bijenkorf en wordt binnenkort ook verkocht bij Hudson’s Bay.

Beeld: Strellson Facebook

O’Neill opent winkel op Scheveningse pier

Surfmerk O’Neill heeft zich gevestigd in Scheveningen en wel op de welbekende pier. In de winkel wordt de mannen, vrouwen en kindercollectie van het merk verkocht.

In de zomermaanden, van juni tot en met eind september, is de winkel open van tien uur ‘s ochtends tot tien uur ‘s avonds. De winkel blijf in de wintermaanden ook geopend en het is de bedoeling dat de O’Neill-winkel een permanente plek heeft op de pier. Buiten de zomermaanden is de winkel geopend op reguliere tijden van 10 uur ‘s ochtends tot 5 uur ‘s middags.

Het merk heeft de plek gekozen omdat ‘het geen geheim is dat Nederlands beste golven in Scheveningen te vinden zijn’. Het personeel in de winkel is dan ook niet alleen gespecialiseerd op het gebied van de collectie maar ook op het gebied van veiligheid en weersomstandigheden voor surfen.

O’Neill opent winkel op Scheveningse pier

Beeld: O’Neill

Berluti lanceert online shop

Het luxe herenmodemerk Berluti heeft een webwinkel geopend. Via de e-store zijn ready-to-wear, schoenen, lederwaren en accessoires van het Italiaanse label verkrijgbaar.

Het online debuut geldt niet voor de schoenen. Herenschoeisel van Berluti was sinds kort al online te koop bij 24 Sevres , het nieuwe digitale warenhuis van LMVH.

Berluti werd opgericht in Parijs in 1895. Het Italiaanse merkt valt onder de vleugels van het Franse luxeconcern LVMH en wordt sinds oktober geleid door Haider Ackermann . Op 24 juni presenteerde Ackermann de tweede Berluti collectie van zijn hand op de Parijse mannenmodeweek. Op de catwalk waren ook een paar damesmodeitems te zien.

Berluti lanceert online shop

Berluti betrad vorig jaar voor het eerst het damessegment. In zijn ruim een eeuw van bestaan had het luxemerk niet eerder een schoenencollectie speciaal voor vrouwen ontworpen.

Berluti lanceert online shop In juni besteedt FashionUnited aandacht aan de internationale Mannenmodeweken. Voor alle reads over mannenmode klik hier.

Foto's: Screenshot e-store Berluti

Finale Berluti SS18 presentatie op Paris Fashion Week Men. Credit: Catwalkpitures.com.