REPORTAGEVirtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht worden voor ze al die snufjes daadwerkelijk willen gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek van studenten […]

IN BEELD Een winkel is en blijft een visitekaartje voor een merk of een retailer. Wie nog een fysieke winkel heeft zet vaak vol in op sfeer en ervaring, want de shopper van nu is op zoek naar een prettige omgeving waarin hij verrast wil worden, zo wordt keer op keer gemeld door trendwatchers en experts. […]

Scoopstore gaat de grens over. Na diverse locaties in België trekt het bedrijf nu naar Nederland met een pand in Eindhoven, zo blijkt op de website van Scoopstore. De winkel zal in het najaar open gaan en is gevestigd aan de Nieuwe Emmasingel in Eindhoven. Scoopstore is op dit moment al aanwezig in […]

De rentree van McGregor was al aangekondigd, maar na online zal het merk nu ook weer zichtbaar worden in de winkelstraat. Het merk keert in september terug met winkels in België en Nederland, zo laat McGregor weten in een persbericht. De winkels zullen in het najaar open gaan in Amsterdam, Den Haag, […]

Nieuw Nederlands merk Affaso zet de eerste stap in de retail. Het merk opent namelijk een eigen pop-up store in de Huidenstraat in Amsterdam, zo meldt het merk aan FashionUnited. Affaso, dat draait om overhemden met unieke oude Afrikaanse prints, strijkt neer op de Huidenstraat 13 van 8 tot en met 29 […]

Schoenen van het merk Allbirds zijn nu in heel Europa verkrijgbaar. Het duurzame merk uit San Francisco lanceert vandaag een webwinkel in Europa, allbirds.eu. Het bedrijf opent ook later dit jaar een fysieke winkel van 139 vierkante meter in Berlijn. Het nieuws volgt negen maanden nadat Allbirds in […]

REPORTAGE Welke rol vervult jouw winkel in de klantreis van de consument en hoe maak je het concept online zichtbaar? Deze vraag stelt en beantwoordt Carin Frijters van het RetailTheater tijdens het RetailTheater-evenement vorige maand, gehouden in Vechtclub XL in Utrecht. Het hoofdonderwerp van het […]

Afound, de outletketen van de H&M Group, komt naar Nederland. Zo maakt het bedrijf bekend op de bedrijfswebsite. Het is de eerste markt buiten Zweden die het betreedt. “We zijn erg blij en trots dat we ons innovatieve concept van een outlet en marktplaats naar Europa kunnen brengen, met Nederland als […]

Via de iOs app van Gucci kunnen shoppers Ace sneakers van het Italiaanse luxemerk passen. Virtueel dan. Door middel van Augmented Reality (AR) kan de klant de verschillende stijlen 'proberen' aan zijn eigen voeten. Het werkt als Snapchat filters. Bevalt de gymp? Dan kan de shopper direct doorklikken […]

Voor het vestigen van de eerste Europese 'conceptstore' heeft het Italiaanse brillenmerk Persol het historische centrum van Milaan gekozen. In afwachting van de officiële opening, gepland voor september, is sinds 15 juni een tijdelijke winkel in het pand open als voorproefje, meldt Persol in een persbericht. […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN