(advertentie)
(advertentie)

Prijsvechter Zeeman zet in op het nieuwe e-commerce platform dat het bedrijf onlangs gelanceerd heeft. Op het platform zijn de website en webshop voor het eerst samengevoegd, meldt Twinkle Magazine.

E-commerce manager van Zeeman, Jacques Bom, meldt aan Twinkle dat de vernieuwde website een tegemoetkoming is van de klant. “Het omzetaandeel van de webshop is bescheiden. We zetten nu in op cross-channel verkoop en het vervlechten van kanalen voor een optimale ontmoeting met de klant,” meldt hij aan Twinkle.

Zeeman lanceerde in 2012 haar webshop in Nederland. Het nieuwe platform maakt het mogelijk om ook in het buitenland aanwezig te zijn en is beschikbaar in Nederland en België. Tegen Retail Connect meldt CFO Albert van Bolderen: “Met dit platform zijn we klaar om in de toekomst internationaal verdere stappen op het digitale vlak te zetten.”

Luxe warenhuis Galeries Lafayette opent eind april haar deuren in Istanbul meldt de Turkse pers. De modeketen sloot al in 2012 een overeenkomst met Demsa Group voor het openen van een warenhuis in Turkije. Dat is te lezen op de website van de Turkse groep.

Galeries Lafayette heeft een oppervlakte van 10.000 vierkante meter tot zijn beschikking in Istanbul. Het warenhuis vestigt zich in Emaar Square, een winkelcentrum van 150.000 vierkante meter. Turkse media melden dat Galeries Lafayette op 28 april opent, tegelijkertijd met het centrum. Deze datum wordt echter niet bevestigd door Lafayette.

Galeries Lafayette opende 120 jaar geleden haar deuren in de Franse hoofdstad. Het warenhuis staat bekend om de luxe merken die het verkoopt waaronder Burberry, Alexander McQueen, Christian Lacroix, Tommy Hilfiger. Niet alleen kleding, maar ook beautyproducten, accesoires en interieur-items zijn te koop bij de luxeketen.

Kijken: Pepe Jeans debuut nieuw winkelconcept

Pepe Jeans heeft haar deuren geopend van de nieuwe flagshipstore in het hart van Londen op 59-61 Regent Street. De nieuwe winkel is het startsein van het nieuwe winkelconcept van Pepe Jeans dat is ontworpen door design studio Martin Brudniziki.

De nieuw ontwikkelde flagshipstore biedt alle vrouwen- en mannenmode, denim-lijn, accessoires en schoenen van het merk op één etage. Het nieuwe concept is geïnspireerd op de ethos om het merk toegankelijk te maken voor alle leeftijden. Het ontwerp van de winkel richt zich op het samenvoegen van een eclectische mix van contrasterende materialen, een focus op ambacht waardoor een unieke retail omgeving ontstaat voor alle generaties.

Kijken: Pepe Jeans debuut nieuw winkelconcept

”Deze winkel is een representatie van het nieuwe hoofdstuk voor Pepe Jeans als merk. Londen was de geboorteplaats van het merk en het is daarom dat we gekozen hebben om de zichtbaarheid van het merk te vergroten in de hoofdstad,” zegt Mark Blenkinsop, chief marketing officer van Pepe Jeans Group in een persbericht. “Londen blijft een wereldwijd punt voor mode en stijl en we zijn verheugd om onze stempel te drukken op Regent Street, volgens ons de beste straat in Londen om een sterke merkervaring en voetafdruk te leveren.”

Kijken: Pepe Jeans debuut nieuw winkelconcept

De nieuwe winkel van bijna 150 vierkante meter, volgt de recente opening van een winkel in Rome, Italië, terwijl het merk de winkels in meer Europese steden uitrolt als onderdeel van het strategische expansieplan. Alhoewel, de Pepe Jeans flagshipstore in Londen is de eerste van het merk die het nieuwe retailconcept omvat en functioneert als een test.

Kijken: Pepe Jeans debuut nieuw winkelconcept

”Ons doel voor Regent Street was niet alleen om een nieuwe winkel te openen, maar om een innovatieve retail ervaring te leveren,” voegt Blenkinsop toe. “We hebben samengewerkt met Martin Brudnizki Design Studio om een wereldwijd retailsysteem te ontwerpen voor Pepe Jeans en Regent Street is de pilot voor dit nieuwe concept.”

Kijken: Pepe Jeans debuut nieuw winkelconcept

Beeld: Pepe Jeans

Vertaling en bewerking: Caitlyn Terra

E-tailer Zalando is samen met Belgische start-up Parcify een test gestart voor het leveren van pakketten in België. Door middel van de geolocatie op een smartphone is het mogelijk voor de koerier om de klant te traceren. De klant kan de locatie van de levering ook nog veranderen via de Parcify-app.

“We kennen het allemaal wel. Je wacht op een pakje, maar je zou eigenlijk boodschappen moeten doen of de kinderen van school halen. Of het is opeens mooi weer en je zou liever buiten op een terrasje zitten met vrienden dan binnen te moeten wachten. Wat doe je dan? Met dit nieuwe pilootproject bieden we onze klanten meer flexibiliteit”, vertelt Ken Fontijn, Country Manager Benelux. “Dit is de eerste keer dat Zalando een proefproject lanceert met op locatie gebaseerde diensten en we hebben het geluk gehad dat we een lokale start-up hebben gevonden waarmee we samen de shopervaring nog persoonlijker en eenvoudiger kunnen maken.”

Belgische klanten kunnen bij hun aankoop kiezen voor de Parcify-levering naast de normale service. Wanneer het pakket geleverd wordt krijgt de desbetreffende persoon een pushmelding, waardoor het adres nog gewijzigd kan worden. De koerier kan de klant via de geolocatie van de smartphone lokaliseren. De nieuwe service van Zalando maakt leveringen elke dag van zeven uur ‘s ochtends tot middernacht mogelijk.

De duur van de testfase ligt nog niet vast meldt een woordvoerder van Zalando. Op dit moment gaat het bedrijf uit van enkele maanden, maar het project wordt mogelijk verlengd.

Keten Tuunte opent eerste franchise

Achterhoekse kledingketen Tuunte heeft de eerste franchise geopend onder de naam ‘Zusje van Tuunte’. De winkel is gevestigd in het winkelcentrum in Maassluis. Een lokale ondernemer staat aan het hoofd van de franchise-locatie.

“Wij praten liever over samenwerking dan over franchise, maar dan wel ‘ondernemen powered by tuunte,” zegt directeur Louis van Andel. De winkel in Maassluis is de eerste vestiging van ‘Zusje van Tuunte’, maar het concept werd in Doetinchem tijdelijk geïntroduceerd als test. Het bedrijf is op zoek naar andere potentiële franchisenemers en heeft 38 eigen winkels, voornamelijk in Oost-Nederland.

In de winkel is ‘vlotte kleding voor de wereldse vrouw’ te vinden. De keten ‘bouwt en ontwikkelt’ zelf de collecties die in de winkel hangen. Op deze manier willen zij de identiteit versterken en de aansluiting van de collecties bij het moment en de klant vergroten.

Beeld: Tuunte Fashion

​MS Mode opent 16 nieuwe winkels en webshop

De resultaten van de eerste drie maanden na de doorstart van MS Mode zijn positief, meldt het merk. “De omzet in Nederland is beter dan verwacht en Frankrijk krijgt er extra winkels bij,” aldus een persbericht. Ook lanceert het merk in april een nieuwe webshop.

“Ik geloof in de toekomst van fysieke winkels,” zegt Roland Kahn, directeur van MS Mode in een persbericht. “Voor onze klanten is het niet altijd makkelijk om de juiste outfit te vinden. Ze heeft behoefte aan inspiratie. Daarom investeren wij in winkels waar onze medewerkers hen graag adviseren en waar alle ruimte is om verschillende kledingstukken te passen. Maar natuurlijk wordt ook online steeds belangrijker. Daarom lanceren we in april een nieuwe webshop. Met die combinatie hebben wij alles in huis om weer de specialist te worden die als geen ander weet wat de klant wil en dat voor hen bereikbaar maakt.”

​MS Mode opent 16 nieuwe winkels en webshop

Nieuwe formule MS Mode succesvoller dan verwacht

Vorig jaar augustus werd MS Mode failliet verklaard, maar kon een doorstart maken met 155 winkels. Begin dit jaar heropende het merk al 44 winkels in Frankrijk. Binnenkort komen hier nog eens 16 filialen bij. Het merk heeft in totaal dan 221 winkels verspreidt over Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje. MS Mode focust zich op de curvy vrouw, zoals het merk zichzelf beschrijft.“Het faillissement hebben we aangegrepen om de formule te verbeteren en de collecties nog beter op de behoefte van de klant te laten aansluiten.”

​MS Mode opent 16 nieuwe winkels en webshop

De nieuwe collectie van het merk is ontworpen na het afnemen van een onderzoek onder 250.000 klanten. Aan de hand van de resultaten is bij de basisstukken nu nog meer rekening gehouden met de verschillende figuurtypes. De focus op jeans is ook vergroot “omdat bijna de helft van de klanten dagelijks een jeans draagt”. De jeans voldoen volgens het merk aan de laatste modetrends door verschillende wassingen die beschikbaar zijn. De jeans en tops met een langer achterpand behoren tot de bestsellers van de nieuwe collectie, meldt het merk.

Beeld: MS Mode

CEO VanHaren: ‘Het moet een schoenen warenhuis zijn’

Afgelopen week opende VanHaren haar flagshipstore aan de Nieuwendijk. Het pand waar de schoenenketen al langere tijd gevestigd was, onderging een grote verbouwing. Het drie etages tellende pand is op dit moment het grootste filiaal van de keten. Alle modellen uit het assortiment hebben een plek gekregen in de winkel. “Het moet een schoenen warenhuis zijn,” aldus Krein Bons, CEO van VanHaren.

“Als je hier niet kunt slagen, dan kun je nergens slagen,” zegt Bons lachend. De winkel is ruim opgezet en elk schoenmodel, zoals bijvoorbeeld de sandalen of de enkellaarzen, heeft een eigen gedeelte. De samenwerking met zangeres Ellie Goulding springt bijvoorbeeld meteen in het oog aan het begin van de winkel bij de damesschoenen.Vanwege de grote vraag naar sportschoenen heeft het sport-gedeelte de ruimte gekregen op de eerste en tweede verdieping. “Het zijn verschillende werelden waar je tussen navigeert,” licht Bons toe.

CEO VanHaren: ‘Het moet een schoenen warenhuis zijn’

Krein Bons, VanHaren: “We zijn altijd in ontwikkeling”

De winkel aan Nieuwendijk is een van de winkels die een make-over is ondergaan. Eerder werd de winkel in Den Bosch al heropend en staan dit jaar nog acht verbouwingen op de planning. “Het gaat niet om elk schroefje dat precies gelijk zit. Elk pand is anders, maar de ervaring moet hetzelfde blijven.” Alles draait om de klant en als deze verandert, verandert de winkel mee. “We zijn altijd in ontwikkeling,” zegt Bons. Hij benadrukt de individualiteit van elke VanHaren winkel, maar ook het personeel en het assortiment dat de echte VanHaren-ervaring compleet maakt. “Het is niet alleen de gastvrijheid, maar ook gastblijheid,” voegt hij lachend toe.

De gastvrijheid en service in zijn winkels ziet Bons als onderdeel van de kracht van de keten. Daarnaast is hij trots op de kwaliteit van al het schoeisel. “Bijvoorbeeld de collectie van Ellie Goulding. Als je die in een warenhuis tussen de Gucci schoenen zet, zul je het verschil niet merken.” Duits moederbedrijf Deichmann heeft zelfs eens zo’n test gedaan, voegt hij toe. “We willen voor iedereen een goede schoen aan kunnen bieden. Ook als je niet zoveel te besteden hebt, kun je bij ons terecht.”

CEO VanHaren: ‘Het moet een schoenen warenhuis zijn’

Geen uitbreiding naar andere markten voor VanHaren

De eerste Belgische winkel van de keten is sinds anderhalve week een feit. “De vraag kwam in Maastricht en Breda steeds naar voren: “Waarom kan ik nog geen VanHaren schoenen in België kopen?,” vertelt Bons. Voor VanHaren was de Belgische markt een makkelijke overstap. “Ons eigen assortiment doet het daar ook heel goed. Ze houden wel meer van “bling bling”, die zet je dan voor in de winkel.”

Maar uitbreiden naar andere markten staat voor VanHaren niet op de planning. Moederbedrijf Deichmann uit Duitsland heeft met andere merken uit het portfolio al andere markten betreden zoals bijvoorbeeld Zwitserland. Het moederbedrijf is wereldwijd in 23 landen al actief.“Dat is centraal geregeld. België sloot het meeste bij VanHaren aan, dat voelde natuurlijk.”

Beeld: VanHaren Facebook

Valentino gaat voor ‘Next Era’ in online luxe retail met Yoox Net-a-Porter

Modehuis Valentino werkt samen met Yoox Net-A-Porter (YNAP) aan een omnichannel business model, meldt de YNAP Group in een persbericht. Het ‘Next Era’-model is compleet gefocust op de verbetering van de klantervaring.

Het platform bouwt voort op de huidige Valentino-website. Klanten zouden hiervan profiteren vanwege het uitgebreide assortiment, de mogelijkheid om in Valentino-winkels ook online af te rekenen en informatie over het product te bekijken en de snellere levering.

Dankzij het combineren van alle Valentino-boetieks en de acht centra wereldwijd van YNAP, hebben klanten toegang tot meer producten en is het mogelijk deze sneller te leveren.

De nieuwe website die uit het business model voortvloeit wordt begin 2018 verwacht.

Modehuis Valentino is niet de enige speler uit de luxe industrie die meer inzet op online retail. Luxe groep LVMH maakte begin maart bekend een online multi-brand warenhuis te beginnen. Lange tijd werd de verkoop van luxe waren gezien als een ervaring die alleen in fysieke winkels bereikt kon worden.

Foto: Yoox Net-a-Porter Group/Valentino

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Een mijlpaal voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Na ruim zes jaar van bouwen en verbouwen opende een deel van het vernieuwde winkelcomplex, nu Nieuw Hoog Catharijne, deze week haar deuren. De nieuwe Noordpassage vormt een geheel nieuwe en overzichtelijke verbinding tussen stad en station en biedt ruimte aan verschillende bekende modeketens.

‘Hoog, licht en niet claustrofobisch’. Zo beschreef vastgoedbedrijf Klépierre, opdrachtgever van de grootscheepse verbouwing, het uiterlijk van de nieuwe Noordpassage. Het complex is nu overzichtelijker en laat meer licht toe door de grote ramen. Het oude Hoog Catharijne ging ruim veertig jaar geleden open. Hoewel vandaag de dag nog steeds succesvol, was het winkelcentrum, dat jaarlijks 26 miljoen bezoekers trekt, volgens het bedrijf nu toch toe aan vernieuwing. In 2012 ging het eerste nieuwe gedeelte, De Vredenburg, al open. Eind dit jaar en volgend jaar volgen er nog twee.

Het gedeelte dat deze week haar deuren opende, de Noordpassage, telt 17.000 vierkante meter aan winkeloppervlak en biedt met name ruimte aan modeketens. Onder andere Men at Work, WE Fashion, Sacha, Manfield en verschillende Inditex-ketens openden er nieuwe filialen.

Meer weten over nieuwe winkels die zich tot nu toe hebben gevestigd in Nieuw Hoog Catharijne? Ga met uw muis over de foto’s om meer informatie te krijgen.

Sacha en Manfield

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in UtrechtVirtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

WE Fashion

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Men at Work

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

In december van dit jaar gaat nog een nieuwbouwvleugel van Nieuw Hoog Catharijne open. Uiteindelijk wordt 35.000 vierkante meter aan retailruimte toegevoegd aan de 67.000 vierkante meter die er al was. In 2009 is al begonnen met de verbouwing van het winkelcentrum, wat naar verwachting zo’n 250 miljoen euro zal kosten. De kosten van de vernieuwing van het gehele stationsgebied van Utrecht, waaronder het Centraal Station, zouden uitkomen op 3,2 miljard euro. In 2019 moet het geheel vernieuwde winkelcentrum officieel open gaan en zo komt het er volgens Klépierre uit te zien.

Ook Jeans Centre opende onlangs een winkel in het Utrechtse Hoog Catharijne en herintroduceert na een afwezigheid van twintig jaar het Nederlandse jeansmerk Tripper weer in de winkels. Het jeansmerk is exclusief verkrijgbaar bij Jeans Centre.

Beeld: Sacha, Manfield, WE Fashion Facebook - Robert Tjalondo, Men at Work

Men at Work lanceert nieuw winkelconcept in Hoog Catharijne

Men at Work heeft deze week de eerste Nederlandse vestiging van het nieuwe Start Something-concept geopend. De winkel bevindt zich in het onlangs gerenoveerde winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht.

Het Start Something-concept werd vorig jaar geïntroduceerd. Het online en instore platform richt zich op beleving en inspiratie. Daarbij stimuleert de retailer samenwerkingen tussen lokale ontwerpers, artiesten en andere merken. Ook horen daar evenementen als workshops en exposities bij.

Men at Work lanceert nieuw winkelconcept in Hoog Catharijne

De eerste Start Something-winkel werd afgelopen september geopend in Gent. In Nederland werd het concept vorige maand zichtbaar met de lancering van mind workouts in verschillende Men at Work-filialen. Daarbij hoorde ook de introductie van nieuwe sportcollecties van merken als Reebok, Adidas en Off The Radar. Eind april wordt tevens de tweede Nederlandse Start Something-winkel geopend in Leiden.

Men at Work lanceert nieuw winkelconcept in Hoog Catharijne

Na enkele jaren van verbouwen werd deze week een deel van het vernieuwde Hoog Catharijne in Utrecht geopend. Naast de nieuwe winkel van Men at Work, openden ook retailers als WE Fashion, Zara en schoenenmerken Sacha en Manfield er hun deuren. Ook die laatste twee werden voorzien van een nieuw winkelconcept, dat eveneens beleving en inspiratie stimuleert.

Beeld: Men at Work