(advertentie)
Het einde lijkt nabij voor American Apparel

Sinds het Canadese Gildan Activewear de nieuwe eigenaar is, lijkt het gedaan met American Apparel in de Verenigde Staten. De 110 Amerikaanse winkels worden in rap tempo gesloten en zeker 2.400 medewerkers verliezen hun baan.

De Noord-Amerikaanse ketens zullen binnen 90 tot 120 dagen (voor eind april) allemaal dicht zijn. Het hoofdkantoor in Los Angeles, het distributiecentrum in La Mirada, Californië en de productielocaties Garden Grove en South Gate sluiten ook hun deuren. Verder staan er nog 1.000 banen op de tocht, maar daar is nog geen duidelijkheid over, zegt een woordvoerder in een statement.

Vorige week werd Gildan Activewear de nieuwe eigenaar van American Apparel, nadat het een bod had gedaan van 88 miljoen dollar (82,5 miljoen euro). Bij de overname meldde het Canadese bedrijf al dat het niet door zou gaan met de kledingketen in de Verenigde Staten. Analisten voorspellen dat het merk alleen via groothandel en warenhuizen verkrijgbaar zal blijven.

Het einde lijkt nabij voor American Apparel

Tegen het einde van 2016 werden er al 12 van de 13 winkels in Groot-Brittannië gesloten, ook de e-commerce in Europa is opgehouden. In Nederland heeft American Apparel nog twee winkels en in België zit nog een vestiging in Antwerpen. Het is niet duidelijk wat er met deze winkels gaat gebeuren.

American Apparel sluit 110 winkels in de Verenigde Staten

De rechter gaf vorige week toestemming voor de overname van American Apparel. Gildan Activewear betaalde 88 miljoen dollar voor het intellectuele eigendom en de productieapparatuur, evenals 15 miljoen dollar voor de groothandel inventaris en inkooporders. Er werden ook kleinere deals gesloten voor andere locaties, waaronder Garden Grove. De nieuwe eigenaar Broncs verwacht 300 banen te kunnen redden.

Eerder liet Gildan nog weten rekening te houden met geschiedenis en erfenis van American Apparel. Ook zou de productie in de Verenigde Staten blijven. Nu lijken de zaken heel anders te liggen. Op het hoofdkantoor in Californië en productielocaties worden veel banen geschrapt. De nieuwe eigenaar laat de meeste collecties al in de lagelanden maken en het ziet ernaar uit dat ook American Apparel daar geproduceerd zal worden. In dat geval zal het merk afscheid moeten nemen van de slogan 'Made in the USA - Sweatshop Free, Designed, Cut and Sewn in Los Angeles'.

Het einde lijkt nabij voor American Apparel

“Het bedrijf heeft al een aantal maanden geleden een Warn Act Notice uitgegeven, om medewerkers te laten weten dat een verkoop kon leiden tot het reduceren van de business gebieden, afhankelijk van de koper,” stelt een woordvoerder maandag. Ze wijst erop dat het bedrijf, dat vaak overhoop lag met medewerkers, ‘constant geschreven en gesproken heeft’ met het personeel, om hen op de hoogte te stellen van het verkoopproces en de bijbehorende verwachtingen. Ook heeft het bedrijf verschillende activiteiten georganiseerd, zoals carrière coaching, een resource center en een banenmarkt.

American Apparel, dat vooral voor opschudding zorgde met shockerende reclamecampagnes, beleefde gouden tijden in 2007. Daarna ging het snel bergafwaarts met het bedrijf, dat sinds 2010 jaarlijks verliezen bij schreef. In 2014 werd oprichter Dov Charney geschorst en ontslagen vanwege wangedrag. Ook zou hij misbruik hebben gemaakt van collectieve fondsen. Sinds zijn vertrek is het niet meer goed gekomen met American Apparel. In november vroeg het bedrijf voor de tweede keer Chapter 11 Bankruptcy Protection aangevraagd aan. De aanvraag lijkt op uitstel van betaling. De Amerikaanse keten kwam in de problemen, slechts enkele maanden na het aflossen van de schuld van 200 miljoen dollar en de vorige aanvraag van Chapter 11 in februari 2016.

Beeld: American Apparel website en Facebook

Schoenketen VanHaren betreedt de Belgische markt

Met het omvallen van ketens als Schoenenreus en Scapino ziet de Nederlandse schoenenretailer VanHaren kansen in België. De keten wil de komende jaren zo’n vijftig tot zeventig Belgische filialen openen, te beginnen met drie vestigingen in Oost-Vlaanderen. Dat heeft VanHaren laten weten tegenover het Algemeen Dagblad.

De eerste vestigingen in Aalst en Tielt-Winge openen in april al hun deuren. In het najaar volgt bovendien een winkel in Genk. Verder wil VanHaren in België een omnichannel speler worden. De Belgische webshop Vanharen.be gaat daarbij begin april online.

VanHaren opent tientallen winkels in België

Mede door het wegvallen van concurrenten Schoenenreus en Scapino, die na hun faillissement geen doorstart meer maakten in België, ziet VanHaren kansen op de Belgische markt. Daarnaast ziet Bie Buelens, directeur van VanHaren België, dat er in het middensegment nu vooral kleinere Belgische schoenenretailers actief zijn. “Wij kunnen goede schoenen verkopen voor een lagere prijs dan de bestaande spelers, omdat we zoveel schaalvoordelen hebben,” aldus Buelens tegenover het AD.

Schoenketen VanHaren betreedt de Belgische markt

Volgens Buelens ontbrak er op de Belgische markt dan ook een schoenenretailer als VanHaren. “Het aanbod van VanHaren past namelijk goed bij de Belgische bevolking: we zijn er voor iedereen en voeren een breed en kwalitatief aanbod van zowel huismerken als bekende A-merken zoals Nike en Adidas, tegen prijzen die significant lager zijn dan die van de bekende spelers in het middensegment. We verkopen schoenen tussen pakweg 20 en 80 euro, van een kwaliteit die merkbaar beter is dan die van de echte discounters.”

CEO VanHaren: “2016 was in alle opzichten een mooi jaar”

VanHaren wil zich net als in Nederland op A-locaties in de steden gaan vestigen, liefst in panden van 300 vierkante meter of groter. Daarnaast laat het familiebedrijf haar ogen vallen op wat grotere locaties in winkelcentra en in de periferie. De keten heeft echter nog geen concreet aantal filialen voor ogen. “We willen gezond groeien. Dat is het belangrijkste,” zegt Buelens, die samen met Robert Vos de Belgische directie vormt.

Schoenketen VanHaren betreedt de Belgische markt

Volgens Buelens worden de collecties in België wel iets anders dan in die Nederland. “Dat draait niet alleen om die centimeter die Nederlanders groter zijn. In Wallonië worden bijvoorbeeld hogere hakken gedragen. Nederlanders lopen massaler achter dezelfde trends aan. Belgen zijn individualistischer.”

VanHaren heeft in Nederland niet zichtbaar geleden onder de afgelopen economische crisis, zo laat CEO Krein Bons tegenover de krant weten. Zo ziet hij het aantal verkochte schoenen al twaalf jaar op rij groeien en hoewel de cijfers van boekjaar 2016 nog niet bekend zijn, was het volgens Bons “in alle opzichten een mooi jaar”. “Ook het aantal bezoekers in de winkels is weer toegenomen. Dat is belangrijk, want dat toont aan dat mensen nog steeds graag winkelen.”

VanHaren werd in 1929 opgericht door Ivo VanHaren, maar omdat er in zijn familie geen opvolging was, werd het bedrijf in 1985 verkocht aan de Duitse Deichmann-groep. In 2015 was de schoenketen goed voor een omzet van ruim 160 miljoen euro, met meer dan 140 fysieke winkels en een webshop. Moederbedrijf Deichmann boekte in dat jaar een omzet van 5,3 miljard euro. Het in Essen gevestigde concern is met ruim 3.700 winkels actief in 24, en binnenkort dus 25, landen.

Beeld: VanHaren Schoenen Facebook

Aantal faillissementen nog steeds het hoogste in detailhandel

In bijna alle bedrijfstakken daalt het aantal faillissementen, maar in de detailhandel gaan nog steeds de meeste bedrijven failliet. In 2016 werden er 952 faillissementen uitgesproken in de handel. Dat meldt CBS.

In de groothandel waren er 449 faillissementen en in de detailhandel 425. In vergelijking met 2015 daalde het aantal faillissementen echter wel met 15 procent, oftewel 166 failliete bedrijven.

Eerder werd al bekend dat er in de maand november 4,5 procent meer werd omgezet in de detailhandel dan een maand eerder. Op oktober na was dit de hoogste omzetgroei in 2016. De volumes namen met 3,5 procent toe. Zowel in de foodsector als non-foodsector werd een hogere omzet gerealiseerd. De online omzet steeg het meest met bijna 25 procent. De omzetcijfers zijn gecorrigeerd voor verandering van de samenstelling van de koopdagen; zonder correctie was de omzet ruim 7 procent hoger dan een jaar eerder in november.

Net als in oktober steeg de omzet van kledingwinkels fors. In oktober werd een omzetstijging van 14,4 procent gerapporteerd; in november was dat 10,4 procent. De omzet uit schoenen en lederwaren liep terug met een daling van 3,7 procent. In oktober was er nog een stijging van 8,8 procent.

De online omzet groeide in november met 24,5 procent ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten 22,9 procent meer om. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 26,6 procent.

Beeld: FashionUnited

Dit is hoe retailers Generatie Z voor zich kunnen winnen

Ze staan ook wel bekend als de eerste ‘’digitale natives’’, omdat ze opgroeien in een wereld waarin sociale media onmisbaar zijn geworden en waarin winkelen veelal online gebeurt: Generatie Z. De jongeren die tot deze generatie behoren zijn geboren tussen 1995 en 2012, en naar verwachting zal de wereldwijde Generatie Z populatie rond 2020 bestaan uit maar liefst 2,6 miljard jongeren. Voor bedrijven zal het daarom steeds belangrijker worden om beter in te spelen op de wensen van deze consumenten. Onderzoeken wijzen uit dat jongeren behorend tot Generatie Z heel anders denken dan hun voorgangers - de millennials, geboren tussen het eind van de jaren tachtig en midden jaren negentig. De vraag is dus: wat moeten retailers weten om succesvol in te spelen op de behoeften van deze generatie?

#1 Meerderheid Generatie Z winkelt nog het vaakst offline

De jongeren uit Generatie Z mogen dan wel een groot deel van de dag doorbrengen achter een scherm: wanneer het winkelen betreft, gaat de voorkeur toch vaker uit naar een fysieke winkel. Uit een wereldwijd onderzoek dat op donderdag werd gepubliceerd door IBM en de Amerikaanse National Retail Federation (NRF), bleek dat 67 procent van de 15.000 ondervraagde consumenten het vaakst offline winkelt. 31 procent van de ondervraagden winkelt ‘’af en toe’’ in een fysieke winkel.

“Generatie Z waarderen de hands-on ervaring van shoppen in een echte winkel,” aldus NRF CEO Matthew Shay. “Met aan de ene kant de continue vernieuwing op het gebied van technologie en aan de andere kant het gegeven dat sommige winkel-gewoonten hetzelfde zijn gebleven, moeten retailers flexibel genoeg zijn om op beide ontwikkelingen in te spelen.”

Dit is hoe retailers Generatie Z voor zich kunnen winnen

#2 Generatie Z bereiken? Betrek ze bij het bedrijf

In vergelijking met consumenten uit respectievelijk Generatie X en Y, blijken de jongeren uit Generatie Z nog minder interesse te hebben in advertenties. Consultancy bureau Kantar Millward Brown ondervroeg recentelijk consumenten die behoren tot een van deze drie generaties, en iets meer dan de helft van de ondervraagden uit Generatie Z (52 procent) gaf aan reclame uitingen te mijden uit een gebrek aan interesse. Onder consumenten uit Generatie X en Y gaven respectievelijk 45 en 49 procent aan hetzelfde te doen.

Hoe bedrijven deze jongeren toch kunnen bereiken? Betrek ze bij het bedrijf! 36 procent van de jongeren gaf aan bereid te zijn om zelf digitale content te creëren voor een bedrijf, en 43 procent zou wel een product willen beoordelen en daarover schrijven. In plaats van hen te zien als passieve ontvangers, zouden bedrijven er dus beter aan doen om deze consumenten juist bij het bedrijf te betrekken, door hen te vragen mee te denken en hun mening te geven. Tegelijkertijd zou deze aanpak ook effectief zijn om hun vrienden te bereiken: een aanbeveling afkomstig van iemand uit de eigen sociale kring is altijd geloofwaardiger dan een soortgelijk bericht namens een bedrijf.

Dit is hoe retailers Generatie Z voor zich kunnen winnen

#3 Neem online privacy serieus: dat doet Generatie Z ook

Een ander opvallende uitkomst van het onderzoek dat IBM en de NRF hebben uitgevoerd, is dat Generatie Z privacy erg belangrijk vindt. In een tijd waarin alles wat je online plaatst gemakkelijk tegen je kan worden gebruikt, neemt deze generatie een voorzichtige houding aan.

Met name betaalinformatie wordt gezien als gevoelig: slechts 18 procent van de ondervraagden gaf aan dit type informatie te willen delen met bedrijven. Het liefst zouden de jongeren anoniem betalen. Ook persoonlijke informatie over hun leven, willen de ondervraagden liever niet delen met bedrijven: slechts 21 procent van de jongeren gaf aan deze informatie te willen delen. Wanneer het niet anders kan en de jongeren de genoemde gegevens toch moeten verstrekken, vindt 61 procent van hen dat het bedrijf moet garanderen dat het de data zal beschermen en veilig opslaan. Bovendien vindt bijna de helft van de jongeren (43 procent) dat e-tailers duidelijk en eerlijk moeten aangeven waarvoor de opgegeven informatie zal worden gebruikt. Voor bedrijven geldt dus dat zij het vertrouwen van Generatie Z kunnen winnen door transparant te zijn over wat met hun gegevens gebeurt en er tegelijkertijd te zorgen voor een ijzersterke beveiliging. Hoewel millennials ogenschijnlijk minder moeite hadden met het delen van lief en leed op het web, lijkt Generatie Z door al het nieuws over hack-schandalen een stuk wantrouwiger te zijn geworden.

Beeld: Pexels

‘Hudson’s Bay vestigt zich in V&D-pand in Eindhoven’

Hudson’s Bay gaat mogelijk een filiaal openen in Eindhoven, in het oude pand van V&D. Dat melden bronnen aan het Eindhovens Dagblad. De delegaties van de Canadese warenhuisketen zijn al meerdere keren in Eindhoven geweest.

Volgens sommige bronnen lopen de onderhandelingen momenteel en zouden de contracten zelfs al getekend zijn. De eigenaar van het pand en Hudson’s Bay houden hun lippen nog stijf op elkaar en willen niets bevestigen.

Inmiddels heeft Hudson’s Bay al de komst van dertien vestigingen in Nederland bevestigd. Het gaat om twaalf Hudson’s Bay en ééń vestiging van outletformule Saks Off 5th, die gevestigd wordt in Amsterdam. De eerste filialen zullen op zijn vroegst in september geopend worden.

Hoe gaan de nieuwe winkels van Hudson’s Bay eruit zien? FashionUnited bemachtigde de eerste beelden. Bekijk ze hier: Sneak peek: Dit is hoe de winkels van Hudson's Bay eruit zien

Beeld: Hudson’s Bay

Aantal leegstaande panden gedaald in 2016

De lichte daling van het aantal leegstaande panden, die sinds 2015 is ingezet, houdt aan. Begin 2016 stond 7,4 procent van de panden leeg, en aan het einde van dit jaar was dit 7,2 procent. In absolute getallen betekent dat dat er 500 panden minder leeg stonden dan aan het begin van het jaar. Dat meldt Locatus op basis van eigen onderzoek.

Het faillissement van V&D heeft veel gevolgen gehad voor het aantal vierkante meters winkelruimte dat leeg kwam te staan. Door de sluiting van 62 V&D-panden kwam er 350.000 vierkante meter aan leegstand bij. Hierdoor steeg de leegstand van 7,7 procent naar 8,4 procent. Inmiddels hebben veel V&D-panden een nieuwe bestemming gevonden, zowel tijdelijk als definitief. Daardoor is de leegstand in meters begin 2017 terug op het oude niveau van begin vorig jaar: 7,8 procent.

Net als vorig jaar is de leegstand deels verminderd door het teruglopend aantal winkelpanden. Aan het begin van 2017 waren er bijna 500 panden en 300.000 vierkante meter minder dan een jaar geleden. De meeste winkelpanden zijn omgebouwd naar woningen. Een andere reden voor de teruglopende leegstand is de opkomst van horeca. In 2016 zijn er ruim 1.0000 nieuwe horecavestigingen bijgekomen, die zich veelal in een leegstaand pand hebben gevestigd.

Aantal leegstaande panden gedaald in 2016

Volgens Locatus heeft de detailhandel het nog steeds zwaar. Van alle panden die vorig jaar leeg kwamen te staan was bijna tweederde een pand uit de detailhandel, terwijl minder dan de helft van de winkelpanden gevuld wordt door detailhandel.

Opvallend is dat de winkelleegstand niet overal daalt. “We zien dat in bijna alle provincies de leegstand terugloopt, en opvallend genoeg, het meest in de provincies Groningen en Friesland. Maar daar zullen lang niet alle winkelgebieden zich in herkennen. In de centra van de middelgrote steden loopt de leegstand nog steeds op,” zegt Locatus in een persbericht. In dit type winkelgebied is het aantal winkelpanden vorig jaar gestegen naar 12,3 procent.

Aantal leegstaande panden gedaald in 2016

Daling leegstaande winkelpanden zet door in 2016

Het terugdringen van de winkelvoorraad was in 2016 een van de speerpunten op de retailagenda van minister Henk Kamp. Afgelopen jaar maakte hij aanvullende afspraken met met winkeliers, vastgoedeigenaren en lokale overheden om het winkelvloeroppervlak verder terug te brengen. De afspraken werden vastgelegd in de zogeheten RetailDeals.

Om verdere leegstand tegen te gaan zijn er samenwerkingsafspraken gemaakt met gemeenten, winkeliers, horeca, vastgoedondernemers, culturele instellingen en bewoners. Een van de plannen is om nieuwe creatieve bestemmingen te vinden voor leegstaande winkelpanden. Zo zijn er veel tijdelijke initiatieven gestart, zoals de outletwinkels Hema Markt, het pop-up warenhuis Temporama in het oude V&D-pand in Maastricht en het restaurant Baut & Dreesman, in het voormalige V&D-pand aan het Rokin in Amsterdam.

Beeld: FashionUnited

Meerderheid gemeenteraad voor komst outletcentrum Zoetermeer

De realisatie van Holland Outlet Mall (HOM) is weer een stap dichterbij. Een meerderheid van de gemeenteraad in Zoetermeer is positief over de komst van het outletcentrum. Dat meldt omroep West.

Holland Outlet Mall moet een outletcentrum worden van 18.000 vierkante meter, wat in 10 tot 15 jaar moet uitgroeien tot een winkelbestemming van 31.000 vierkante meter. De bouw en realisatie gaat zo’n 150 miljoen euro kosten en er wordt gerekend op zo’n 6,5 miljoen bezoekers per jaar.

Niet iedereen is enthousiast over het plan; er is ook veel weerstand op het plan. Ondernemers vrezen voor omzetverlies, en willen dat de gemeente in bestaande winkelcentra gaat investeren. Omwonenden zijn vooral bang voor grote verkeersopstoppingen, parkeerproblemen en verslechterde luchtkwaliteit. Het college van B&W is echter voorstander. Wethouder van Economische Zaken van Zoetermeer, Mariëtte van Leeuwen, wijst op 700 tot 800 extra banen in de stad.

Het definitieve besluit over het centrum wordt op 23 januari genomen door de raad. Maar daarvoor moet ook de provincie Zuid-Holland zich nog over de mogelijke komst van Holland Outlet Mall buigen.

Bekijk de huidige en toekomstige outletcentra in Nederland op de kaart. Klik op een icoon om meer informatie over het outletcentrum te ontdekken.

Beeld: Holland Outlet Mall website

Sneak peek: Dit is hoe de winkels van Hudson's Bay eruit zien

Hudson’s Bay opent dit jaar zijn eerste winkels in Nederland. Het Canadese warenhuis dat kan worden omschreven als een luxere versie van V&D, is ook in meerdere gevallen de huurder van leegstaande V&D panden.

Architectenbureau Rijnboutt ontwerpt drie vestigingen van Hudson’s Bay: Tilburg, Amstelveen en Amsterdam. Bekijk de virtuele impressies van de winkels. Ga met uw muis over de foto’s om meer informatie en beelden te ontdekken.

Dit wordt Hudson’s Bay Tilburg

Sneak peek: Dit is hoe de winkels van Hudson's Bay eruit zien

Zo komt Hudson’s Bay Amstelveen eruit te zien

Sneak peek: Dit is hoe de winkels van Hudson's Bay eruit zienSneak peek: Dit is hoe de winkels van Hudson's Bay eruit zien

Flagshipstore Hudson’s Bay Amsterdam: aanzicht Rokin en Nesplein

Sneak peek: Dit is hoe de winkels van Hudson's Bay eruit zienSneak peek: Dit is hoe de winkels van Hudson's Bay eruit zien

Hudson’s Bay heeft inmiddels elf langlopende huurcontracten afgesloten in ons land. Naast warenhuizen in Tilburg, Amstelveen en Amsterdam komen er onder andere vestigingen in Amersfoort, Breda, Den Bosch, Den Haag, Enschede, Haarlem, Leiden, Utrecht en Zwolle.

In totaal is HBC van plan om 17 filialen van Hudson’s Bay en 3 filialen van Saks Off 5th in Nederland te openen in de komende twee jaar. In december startte Hudson's Bay met het werven van personeel. In totaal zorgt de opening van de twintig warenhuizen voor circa 2.500 nieuwe arbeidsplaatsen.

Foto’s: Rijnboutt

Scalpers opent eerste winkel in Amsterdam

Na steden als Parijs, Londen, Lissabon en Porto heeft het Spaanse herenmodemerk Scalpers nu een winkel geopend in Amsterdam. De eerste Nederlandse winkel bevindt zich aan de Leidsestraat 60-62. Dat heeft het label bekendgemaakt.

De nieuwe winkel telt een oppervlak van 100 vierkante meter en biedt ruimte aan alle collecties van Scalpers. Het pand is ingedeeld in verschillende ruimtes, waaronder één voor de casual kledingcollecties en één gericht op het op maat maken van kleding voor klanten op de tweede verdieping.

De Amsterdamse vestiging is de vijfde eigen winkel van Scalpers in Europa. “Scalpers heeft voor de Nederlandse hoofdstad gekozen omdat het een zeer internationale en stedelijke stad is, waar het merk perfect in past,” luidt het persbericht.

Scalpers wil zijn winkelnetwerk in Europa uitbreiden. Het merk heeft in Spanje, Frankrijk, Portugal en Zuid-Amerika al eigen winkels en ruim 150 verkooppunten en betrad Groot-Brittannië onlangs met een filiaal in Londen. In Nederland worden de collecties van Scalpers verkocht bij enkele multibrand winkels.

Beeld: Scalpers Facebook

Patta opent pop-up stores in de VS en Azië

Het Amsterdamse kleding- en schoenenlabel Patta breidt verder uit buiten Nederland. Drie maanden na de opening van de nieuwe winkel in Londen, laten oprichters Guillaume Schmidt en Edson Sabajo weten binnenkort enkele pop-up stores in de Verenigde Staten en Azië te openen.

Het Londense filiaal was de eerste buitenlandse winkel van Patta, dat voorheen twaalf jaar lang alleen over een winkel aan de Zeedijk in Amsterdam beschikte. “Op een gegeven moment kwamen we erachter dat we veel verkochten in Engeland. Echt heel veel,” aldus Sabajo tegenover AT5, benadrukkend dat het merk aanvankelijk eigenlijk van plan was om eerst naar de Verenigde Staten te gaan.

Voor een tweede buitenlandse winkel hebben de oprichters daarom gekozen voor Los Angeles, waar het merk binnenkort een pop-up store opent. Dankzij een speciaal fonds is bovendien een verdere expansie mogelijk. “Tegen het einde van het jaar gaan we een aantal pop-up shops in Azië openen,” zegt Schmidt tegen de nieuwszender. Waar die winkels precies gaan komen, wil hij nog niet zeggen, hoewel steden als Seoul, Shanghai, Tokyo en Bangkok worden genoemd.

Volgens de oprichters onderscheidt Patta zich in deze steden doordat het “een stukje culturele ruggengraat” biedt, net als iets extra’s in de winkels zelf. “Contact met een klant. Hoe je muziek naar de voorgrond kan brengen. We brengen heel Amsterdam naar elke stad waar we komen.”

Beeld: Patta Amsterdam Facebook