FNG N.V. heeft grootse plannen voor Brantano, dat het naar eigen zeggen wil ‘’uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode- en schoenen’’. De Belgische modegroep heeft in een persbericht bekendgemaakt dat het plannen heeft om Brantano onder drie verschillende winkelformules te laten verdergaan: […]

The Tutu Shop breidt uit naar Nederland. Het bedrijf lanceert een Nederlandse webshop. “Ook zijn er plannen voor een shop in Amsterdam,” aldus het persbericht.The Tutu Shop verkoopt, zoals de naam doet vermoeden, tutu’s voor kinderen en dames. Er zijn acht verschillende soorten tutu’s beschikbaar in […]

Dit voorjaar opent Hudson’s Bay drie nieuwe vestigingen. In Enschede, Amersfoort en Haarlem opent de Canadese keten in maart en april haar deuren, zo laat de keten weten in een persbericht. Het warenhuis in Enschede zal als eerste openen op 8 maart. Het pand aan het H.J. van Heekplein telt 11.000 vierkante […]

Twee jaar geleden maakte het Canadese Hudson’s Bay bekend twintig warenhuizen te willen openen in Nederland. Afgelopen jaar opende al tien vestigingen door heel Nederland, maar de twintig zal de keten voorlopig niet aan tikken. “Wij hebben besloten om ons voorlopig op deze vijftien steden te concentreren,” […]

Mango zet een nieuwe digitale stap. Het modemerk werkt samen met Vodafone aan digitale paskamers. Dit maken de merken bekend middels een persbericht. Mango is verantwoordelijk voor het ontwerp van de digitale spiegel, Vodafone en Jogotech ontwikkelen het ontwerp. De spiegel maakt het mogelijk voor consumenten […]

INTERVIEW350 onafhankelijke lingeriewinkels in heel Europa hebben de Belgische Van de Velde-groep tot best verkochte merk van 2017 verkozen. Een prijs die toegekend wordt door het tijdschrift Intima dat een jaarlijkse enquête houdt onder detailhandelaars in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Frankrijk […]

Een robot als personeel, algoritmen die kledingadvies geven, drones die pakketten bezorgen, chatbots die klanten te woord staan, innovatie biedt talloze mogelijkheden. Maar hoe kan de kleine ondernemer op die innovatiegolf meevaren zonder al te diep in de zakken te graven? ABN Amro’s Insights noemt […]

Na vier jaar exclusieve verkoop via het eigen digitale kanaal, zet het Nederlandse schoenenlabel Yves Carter nu de stap naar de fysieke winkelstraat. De Rebirth-collectie is vanaf nu verkrijgbaar via de webshop en een select aantal retailers waaronder Blue Hotel in Ridderkerk en Ongestuukt in Alphen […]

Zalando breidt de samenwerking met lokale retailers in thuisland Duitsland verder uit. Sinds oktober 2016 konden lokale schoenenwinkels hun producten al verkopen via Zalando, nu komen daar ook kledingwinkels bij. Dat maakt de e-tailer bekend middels een persverklaring. Het zogenoemde Gax-systeem stelt […]

Burberry en Farfetch slaan de handen ineen. Burberry wil hiermee hun online aanwezigheid vergroten, zo maakt het bedrijf bekend in een persbericht. Voor de samenwerking is een techniek ontwikkeld door Burberry dat verwerkt is in het operationele systeem van Farfetch. Het is voor het eerst dat de techniek […]