(advertentie)
(advertentie)
Diesel lanceert nieuw distributiesysteem in Nederland en België

Denimmerk Diesel werkt sinds oktober aan een nieuwe distributiestrategie, genaamd het Diesel Selective Distribution Network. Vanaf eind maart/begin april is het systeem al in België gelanceerd, en Nederland zal in 2018 volgen. “Het systeem is gericht op alle mode- en denimretailers die beantwoorden aan de objectieve kwaliteitscriteria die Diesel hanteert,” zegt het merk.

De aanpassing is nodig om illegale kopieën tegen te gaan en de merknaam te beschermen. “In 2014 ging het bedrijf wereldwijd de strijd aan tegen illegale kopieën van Diesel kleding en accessoires. Dat leverde een aantal juridische acties op en mede dankzij een uitspraak van het Federal Court of New York tegen websites die namaakproducten verkochten, zijn 3346 websites gesloten, moesten 4000 websites hun handel in nepartikelen staken en werden 19000 websites door Google verwijderd. Ook andere maatregelen werden genomen ter bescherming van het merk, waaronder strengere douanecontroles die sinds 2014 in de EU een vangst van 380.000 nepartikelen opleverde. Aansluitend op deze acties heeft Diesel zijn distributiestrategie aangepast,” licht Diesel toe in een persbericht. “Deze aanpassing was noodzakelijk om de marktpositionering van het merk op het gewenste niveau te brengen.”

Het netwerk is opgezet met het doel de ‘customer experience te verrijken’ en om er zeker van te zijn dat ‘multi brand retailers en websites die Diesel kleding en accessoires aanbieden dit doen in lijn met de positionering, hoge kwaliteit en reputatie van Diesel producten’. Alleen winkels en websites die voldoen aan de vereiste criteria – objectief gedefinieerd en beoordeeld – wordt de mogelijkheid geboden om deel te nemen aan het netwerk.

Het systeem ‘Diesel Selective Distribution Network’ is al in oktober 2016 gestart en is inmiddels geïntroduceerd in Frankrijk en Italië. Naast België gaat het systeem nu ook in Groot-Brittannië van start. In 2018 wordt het systeem naast Nederland ook in Duitsland geïntroduceerd.

Beeld: Diesel

Virtueel binnenkijken: Dit wordt de Mall of the Netherlands

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco heeft met een impressievideo haar plannen voor de Mall of the Netherlands, het vernieuwde overdekte winkelcentrum in Leidschendam, bekendgemaakt. Daarmee is meteen de huur van de nieuwe winkelruimtes en horecagelegenheden van start gegaan, zo maakte het bedrijf via haar website bekend.

In de impressievideo wordt duidelijk hoe winkelen in de Mall of the Netherlands er uiteindelijk uit komt te zien. Ook is te zien dat Unibail-Rodamco met name uit is op grote winkelketens als Bershka, Swarovski en G-Star.

De omvang van de beschikbare panden in het nieuwe winkelcentrum is flexibel en afhankelijk van de vraag. Zo zijn er kiosken van 15 vierkante meter en panden van duizenden vierkante meters groot. Overigens worden niet alleen nieuwe retailers aangetrokken: enkele bestaande huurders blijven aanwezig in het vernieuwde centrum. Deze moeten dan wel hun interieur en gevel vernieuwen.

Mall of the Netherlands, voorheen winkelcentrum Leidsenhage in Leidschendam, moet het grootste en meest moderne winkelcentrum van Nederland worden. Unibail-Rodamco transformeert het oude winkelgebouw tot een volledig overdekt complex van zo’n 116.000 vierkante meter, groter dan Hoog Catharijne in Utrecht. Het winkelcentrum krijgt ongeveer 280 winkels en moet jaarlijks twaalf tot veertien miljoen bezoekers trekken. De verbouwing wordt naar verwachting in 2019 voltooid.

Beeld: Mall of the Netherlands website

Tweede winkel TK Maxx in Amsterdam

Niet alleen aan het Osdorpplein in Amsterdam komt een TK Maxx, ook in de Amsterdamse Poort komt een vestiging. Dit meldt RetailNews.

De winkel van de prijsvechter komt aan Bijlmerplein 355 en telt een vloeroppervlak van bijna tweeduizend vierkante meter en twee verdiepingen. In het pand wordt mode, accessoires, kinderkleding en woonartikelen van grote merken verkocht maar tegen een gereduceerde prijs.

TK Maxx, onderdeel van TJX Europa en zusterbedrijf van TJ Maxx, heeft al verschillende winkels in Nederland. Het merk is al aanwezig in Rotterdam, Groningen en Eindhoven.

Foto: FashionUnited

E-tailers hebben nog een extra manier om hun producten te laten zien op Facebook. Collection stelt een nieuw soort advertentie samen met producten van de desbetreffende webwinkel.

Facebook Collection is verwerkt in de mobiele app van het social medium. Deze nieuwe manier van adverteren toont in eerste instantie vier producten met daarbij een optie om de gehele ‘collectie’ van vijftig artikelen te bekijken binnen een specifieke omgeving in Facebook. Deze vijftig items worden gekozen op basis van de voorkeuren van de adverteerder en de gegevens over de doelgroep die hij wil bereiken. Uiteindelijk worden de Facebook-gebruikers geleid naar de webwinkel of app van de adverteerder.

Canvas, de eerste service waar Facebook gecombineerd werd met e-tailing, werd al eerder gelanceerd. Hier zien de gebruikers namelijk meer informatie bij een productadvertentie, zoals een video of een grote afbeelding, om zo een sterkere productbeleving te realiseren.

Modemerk Stefanel heeft in Antwerpen de eerste Belgische winkel geopend. Zo geeft het merk invulling aan het streven voor meer expansie in Noord-Europa en de Benelux.

“We zien Anwerpen als een strategische locatie om ons merk verder te ontwikkelen in de regio,” aldus Stefanel. “Antwerpen is een centrum voor avant-gardastische mode en een incubator voor nieuwe trends.”

Ondanks het streven voor expansie, heeft Italiaans merk Stefanel het moeilijk. Afgelopen december maakte Stefanel namelijk bekend op zoek te zijn naar een investeerder. Gisteren werd bekend dat het het Italiaanse merk geholpen wordt door Oxy Capital Italia en Attestor, twee bedrijven die gespecialiseerd zijn in het ‘redden van bedrijven in moeilijkheden’.

Afgelopen tien jaar heeft Stefanel een flinke schuld opgestapeld van zo’n 170 miljoen euro. Een deel van de schuld heeft het bedrijf proberen te herstructureren. De overeenkomst met Oxy Capital Italia en Attestor zorgt ervoor dat Stefanel een kapitaal-injectie krijgt van 10 miljoen euro als nood liquiditeit.

Diane von Furstenberg onthult nieuw winkelconcept in Antwerpen

Na het logo, monogram en de merkkleuren, is ook het winkelconcept van Diane von Furstenberg aangepakt door Chief Creative Officer Jonathan Saunders. Het nieuwe retailconcept maakt zijn debuut in Antwerpen: de winkel aan de Steenhouwersvest is een van de eerste verkooppunten die het nieuwe visuele winkelconcept van het merk uitdraagt.

Ga met uw muis over de foto om meer informatie over het visuele concept te ontdekken.

Diane von Furstenberg onthult nieuw winkelconcept in Antwerpen

De aanzet voor het nieuwe winkelconcept werd in december 2016 gegeven met de pop-up store bij Bergdorf Goodman. In februari kregen Diane von Furstenberg’s Londense flagshipstore in Bruton Street en verschillende vestigingen in New York een make-over. In 2017 staan nog 14 renovaties in de Verenigde Staten en dertig wereldwijd op de agenda. De Brusselse winkel in de Grotehertstraat wordt ook onder handen genomen.

Diane Von Furstenberg richtte haar gelijknamige merk op in 1972. Het label groeide uit tot een internationaal modemerk in het luxesegment. Diane von Furstenberg heeft 1500 verkooppunten, waaronder 148 eigen winkels, in 55 landen wereldwijd. Voor de zomer openen nieuwe winkels in Hangzhou, China, Madrid en Dubai en komt er een shop-in-shop in warenhuis Tsum in Moskou.

Foto: Heropende winkel Antwerpen. Credit: Diane von Furstenberg

Esprit sluit licentieovereenkomst met Versteegh Modeaccessoires

Esprit heeft een licentieovereenkomst getekend met Versteegh Modeaccessoires. De samenwerking gaat per 1 juli 2017 in. Esprit zal exclusief ontwikkelde modeaccessoires gaan aanbieden in eigen winkels (internationaal), bij franchisepartners en via de webshop.

Maria Pambori, VP head of global licenses/product bij Esprit zegt in een statement: “ In Versteegh hebben wij een partner gevonden die grote waarde hecht aan kwaliteit en beschikt over een uitgesproken gevoel voor trends, waardoor onze wensen in hoge mate worden ingevuld.” Ze hoopt met de nieuwe partner ‘klanten te inspireren met een aantrekkelijk productportfolio’.

“Het merk Esprit biedt door haar positionering een ideaal platform voor onze producten. Wij verheugen ons erop om de Esprit klanten kennis te laten maken met onze collectie en kijken uit naar de samenwerking met onze partner,” vult Frans Lenting, verkoopdirecteur van Versteegh, aan.

Beeld: Versteegh Modeaccessoires Facebook

Drie fashion winnaars Shopping Awards 2017

Bij de uitreiking van de Shopping Awards tijdens het jaarlijkse awardgala in Noordwijk zijn donderdagavond drie winnaars uit de fashionbranche in de prijzen gevallen. De hoofdprijs ging naar Coolblue, de electronicashop werd verkozen tot beste webwinkel van Nederland.

G-star kreeg de DHL Cross-border Award. Volgens de jury maakt G-star het verschil door het inzoomen op lokale buitenlandse markten, waarbij het denimmerk het eigen proces optimaliseert en met een strategische focus klanten in diverse landen een kanaalonafhankelijke shopping experience biedt.

Omoda Schoenen heeft de Excellence Award in de wacht gesleept. De schoenenretailer won de vakprijs voor online en omnichannel retailers met een jaaromzet van 4 miljoen of meer, in de categorie Fashion & Lifestyle. Bij de XL Publieksprijzen hadden zowel kindermodeshop Kleertjes.com de categorie Mode, als opnieuw Omoda in de categorie schoenen prijs.

De Shopping Awards worden jaarlijks georganiseerd onder toezicht van de Stichting Nationale Shopping Awards (voorheen Stichting Nationale Thuiswinkel Awards).

Foto: Shopping Awards

The store of the Future: Q&A With Richard Hewitt, Head of Digital Stores at Marks & Spencer

With many retailers seeing investments in digital store experience pay off with increased sales, in-store innovation is becoming more important than ever as well as a transformation journey. However, with this rapid pace of change and so many unknowns, turning a digital concept into reality can be a huge challenge.

Richard is Head of Digital Stores for M&S, where he leads the charge on in-store digital solutions. Today he is sharing his thoughts on the trends for the future and what retailers need to do to capitalize on them.

At 31 st May, he will give live insights on how to foster an culture of innovation during Future Stores: the event for 150+ retail innovation professionals. The store of the Future: Q&A With Richard Hewitt, Head of Digital Stores at Marks & Spencer

Together they’ll share experiences, benchmark ideas and discuss the latest technologies at Europe’s only event that is focused on driving in-store sales through digital. You can see the full agenda here.

What technological trends do you believe will grow over the next 12 months?

Over the next year I suspect we are going to continue to see the rise of the Internet of Things, with more and more everyday household and personal items becoming connected to the internet. It’s like that we’ll see the wearable technology become come commonplace, along with the growth of new payment vectors

What is the one thing that retailers need to keep front of mind when considering new technologies?

New technology can seem to be very attractive, what I like to call the ‘Buzz Lightyear Effect’. It’s important to be clear on whether there is an early or first mover advantage to bringing on a new piece of tech. For most retailers it’s probably worth learning from others first and copying with pride without having the cost of investing in unproven early- stage technology. It’s not unusual for companies to get wooed by early stage businesses, who use their first rounds of customers as test-beds for un-proven concepts. Be clear on the problems that is being solved and make sure that the technology being proposed is relevant, scalable and can co-exist with the current technology stack

What can digital do to help improve the role for store associates?

With the advent of greater mobile connectivity the potential touchpoints for brands to be engaging with consumers, this means that the in-store experience is only part of a greater web of engagement. Putting the customer at the heart of the experience and not injecting technology for the sake of it is crucial here. It may look cool to give everyone a Tablet on the shop floor, but make sure that it’s not getting in the way of the human interaction customers are expecting in-stores.

Customers elect to come into stores, expect, and in many cases prefer, the human touch. Digital needs to be un-intrusive and complementary during customer interactions.

On the operational side there is a considerable amount that can be done to improve internal processes and operational efficiency more generally. Converging around fewer types of devices, building store operations around event based task management, reducing duplicated efforts and the like are all strong candidates for digital solutions.

Why are you attending Future Stores this year?

Future Stores gives is a great opportunity to network with colleagues from adjacent businesses and get a picture of what common challenges there are. Seeing what’s coming on the horizon from new and existing vendors is always good and I’m looking forward to being wowed by the amazing new things that are bound to be on display.

Richard will share his insights live at Future Stores, in the following session:

PANEL REVOLUTION: Fostering a culture of innovation: How can you encourage your staff to overcome a fear of failure mindset and embrace an ethos for staying ahead of the game with new digital business transformation concepts?

Paul Wills, Director Dealer Development, Hyundai Motor UK

Richard Hewitt, Head of Digital Stores, Marks and Spencer

Moderator: Francesca Danzi, Former Director of Global Beauty- Burberry, Managing Director & Founder- Danzi

You can see the full agenda here to find out who else is speaking, and how attending this event can benefit your omni-channel strategy. If you want to attend at 31 May - 1 June in London, be sure to use code FASHION15 when booking online, to guarantee 15% off the ticket price.

Victoria’s Secret ook op Eindhoven Airport

Lingeriemerk Victoria’s Secret komt naar Eindhoven. Op 13 april opent de winkel op Eindhoven Airport haar deuren in de vertrekhal.

Victoria’s Secret, bekend van haar jaarlijkse lingerie-show, vestigde zich al eerder in Nederland. Op Amsterdam Centraal, in de IJ-passage en op Schiphol Airport zijn al flagship-stores te vinden van het merk.

De flagship-store in Eindhoven zal in dezelfde lijn zijn als de andere twee winkels. Voornamelijk draait het hierin om beautyproducten en accessoires met ook een panty-bar met ondergoed. De welbekende lingerie-sets uit de show worden niet verkocht.

Beeld: Victoria’s Secret