Facebook heeft deze week een nieuwe stap gezet om van Instagram een ‘shopping app’ te maken. Sinds een jaar kunnen merken al foto’s en Instagram Stories posten met links zodat gebruikers de afgebeelde producten kunnen kopen. Vanaf volgende week wordt die functionaliteit ook voor influencers beschikbaar. […]

Streetwear nieuwswebsite Highsnobiety gaat zijn eigen online winkel lanceren op 22 mei, zo meldt Business of Fashion. Speciaal voor de lancering wordt Prada’s Linea Rossa, een collectie van de jaren 90 die vorig jaar weer gelanceerd werd, exclusief verkocht. Highsnobiety oprichter David Fischer meldt […]

Holy Fashion Group, het moederbedrijf van modemerk Joop! wil de dameslijn weer terugbrengen. Dit kondigt het bedrijf aan in een persbericht. Vanaf volgend jaar wil het Joop! Women opnieuw introduceren in de groothandel. De Joop! Women collectie wordt geïntroduceerd in de premium wholesale markt voor […]

Nederlands modemerk Anna + Nina trekt naar het zuiden met de winkels. Mede-oprichter Nina Poot meldt schriftelijk aan FashionUnited naar aanleiding van een interview met Ecommercenews.nl dat het merk op zoek is naar een winkel locatie in België. “We gaan ons de komende periode oriënteren en op zoek […]

Schoenenmerk Reinhard Frans maakt de stap naar België. Het merk opent deze week de eerste Belgische winkel in Antwerpen, zo blijkt uit de Facebook-pagina van het bedrijf. Reinhard Frans vestigt zich aan de Leopoldstraat 18 in de Belgische stad. Het merk heeft in Nederland al winkels in Amsterdam, Apeldoorn, […]

C&A start na zijn partnerschap met het jeanslabel Mustang met de verkoop van het Bestseller-merk Only. Dit blijkt uit een persbericht. Only zal worden verkocht in tien C&A-winkels in Oostenrijk en Oost-europa. Only wordt in de eerste plaats in twee C&A-winkels in Oostenrijk en vier winkels in Tsjechië […]

Nederlands schoenenmerk Nubikk zet een stap in de retail. Het merk opent binnenkort de eerste winkel, zo blijkt uit vacatures op Fashionunited.nl. De winkel bevindt zich in de Negen Straatjes. “Het merk maakt high-end designs toegankelijk voor een stijlvol publiek, zonder tekort te doen aan de kwaliteit,” […]

Sommige aankopen zijn doordacht, andere aankopen gebeuren spontaan. Klarna deed voor diens Emotional Shopping Index onderzoek naar ruim duizend Nederlandse consumenten en noteerde tien redenen waarom consumenten overgaan tot een spontane online aankoop. En, niet al te onbelangrijk, hoe je hier als retailer […]

Colorful Standard, het Deense merk van de biologisch katoenen en kleurrijke basics, gaat een mono-brandwinkel openen in Parijs. Dit schrijft FashionNetwork op zijn website. De boetiek aan de rue du Temple 59 opent zaterdag 27 april zijn deuren. De winkel in Parijs is omgeven door modewinkels zoals Essentiel […]

Het Franse designerlabel Isabel Marant opent zijn eerste winkel in België. Dit schrijft Retaildetail als eerst. Eerder dit jaar opende het merk ook al een winkel in Lyon en Barcelona. De Belgische vestiging van Isabel Marant werd geopend in de Brusselse Louizawijk op de Waterloolaan, waar het gelegen […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN