Balenciaga vernieuwt en expandeert e-commerce website
bezig met laden...
Balenciaga heeft de e-commerce site een make-over gegeven. De vernieuwde webshop zal in maart ook toegankelijk worden gemaakt voor consumenten in de Arabische Emiraten, Libanon, Kuweit, Saudi Arabië en Qatar, zo meldt WWD.
De vernieuwde e-commerce site is opvallend gestript. De homepage van Balenciaga.com is wit en heeft een Excel-sheet geïnspireerd raster. Visuals en campagnebeelden ontbreken op de landingspagina. Bezoekers kunnen direct doorklikken 'women' of 'men'.
Tegen WWD zegt Balenciaga over het nieuwe design: "Georganiseerd als een opmaak-vrije portal voor ready-to-wear en accessoires, zijn er geen visuele obstructies en functieloze afleidingen voor de koper. Elke klik brengt je dichter bij het product."
De e-commerce site van Balenciaga, gelanceerd in september 2014, levert op dit moment aan 95 landen werelwijd. In maart stijgt dit aantal naar 100.