• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Desigual is grote uitbreiding van plan in Latijns Amerika

Desigual is grote uitbreiding van plan in Latijns Amerika

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Spaanse Desigual heeft grootse plannen voor Latijns Amerika. Het modemerk hoopt binnen de komende twee jaar 450 winkels in de regio te openen. Dat heeft Horacio Broggi, hoofd van de divisie Latijns Amerika, gezelgd in een interview met Women’s Wear Daily.

De nadruk ligt momenteel op Mexico, waar Broggi grote groei verwacht. Dit najaar worden nog twee winkels in Mexico City geopend, en telt het bedrijf dit jaar vijf vrijstaande winkels en en vijf shop-in-shops - die ook in de tweede helft van het jaar zullen openen - in het land.

Met deze uitbreiding telt Desigual 298 verkooppunten in de regio, waarvan 29 vrijstaande winkels, 27 shop-in-shops en de rest via multibrandwinkels. De komende twee jaar wil het merk 450 verkooppunten openen, waarvan 45 vrijstaande winkels, 53 shop-in-shops en de rest via de groothandel, aldus Broggi. Zo’n 80 procent van de zelfstandige winkels zal eigendom zijn van het merk, terwijl de rest via franchisehouders zal lopen.

Er worden meer winkels in Mexico, Centraal Amerika, Colombia, Chile, Peru en Uruguay geopend, maar niet zozeer in Brazilië. Desigual is daar al actief maar ziet weinig heil in het land vanwege de ‘complexe markt’ en de crisis.

Latijns Amerika en Azië zijn grote groeimarkten voor Desigual. De omzet steeg er vorig jaar met 20 procent naar 964 miljoen euro. Na Europa, met 80 procent van de totaalomzet, zijn Latijns Amerika, Azië en de Verenigde Staten de belangrijkste markten voor het merk.

Desigual telt momenteel 14.000 verkooppunten, waarvan 530 vrijstaande winkels, 2.500 shop-in-shops en de rest via de groothandel.

Desigual