(advertentie)
(advertentie)
Dior opent pop-up shops voor debuutcollectie Maria Chiuri

Dior viert de lancering van Maria Grazia Chiuri’s eerste ready-to-wear collectie voor het modehuis met de opening van vijftien internationale pop-up en pop-in stores. Daarnaast lanceert het Parijse luxelabel, dat dit jaar haar 70ste verjaardag viert, verschillende samenwerkingscollecties en speciale merchandising.

De eerste van de tijdelijke winkellocaties werd afgelopen week geopend aan de North Rodeo Drive in Los Angeles, vlakbij Dior’s al bestaande winkels. Een tweede pop-up shop volgde aan de Avenue Montaigne in Parijs. Later worden ook pop-ups in Japan, Seoul, Dubai, Singapore, Peking en Shanghai geopend. De winkels tonen een geselecteerd aanbod van de debuutcollectie van de nieuwe creatief directeur.

Dior opent pop-up shops voor debuutcollectie Maria Chiuri

Chiuri’s voorjaarscollectie ligt al vanaf 9 februari in Dior’s winkels in New York, Londen en Milaan, samenvallend met de fashionweeks in de steden. Volgens CEO Sidney Toledano waren de eerste reacties positief. “De vraag naar de collectie was al zeer sterk voordat deze zelfs in de winkels lag. Dat is boven onze verwachtingen. We zijn altijd optimistisch, maar we zijn al bezig met het herorderen en we zijn nog niet eens full-scale gegaan,” vertelt ze tegenover WWD.

Voor de gelegenheid maakte Dior tevens een aantal samenwerkingen bekend, waarvan de belangrijkste een collaboratie met de Clara Lionel Foundation van Dior’s merkambassadeur Rihanna. Daarvoor werd het speciale ‘We Should All Be Feminists’-T-shirt ontwikkeld. Een deel van de opbrengst van elk shirt gaat naar de non-profit organisatie, die zich onder meer inzet tegen ongelijkheid en armoede.

Het modehuis werkte daarnaast samen met verschillende artiesten, filmproducenten en stylisten. Items uit de samenwerkingscollecties worden getoond in verschillende warenhuizen wereldwijd, waaronder Saks Fifth Avenue in New York, Colette in Parijs, Antonia in Berlijn en verschillende retailers in Azië.

Beeld: Dior