Het Britse modebedrijf Arcadia Group wil met zijn labels Dorothy Perkins en Burton Menswear groeien, door zijn pijlen te richten op de Duitstalige groothandelsmarkt. De in Londen gevestigde groep focust op de wholesalemarkt in Duitstalige landen door beide merken op de Berlijnse modevakbeurs Panarama, die dinsdag 3 juli van start ging, te presenteren. Dit bevestigt Kay Kolenda, CEO van de in Keulen gevestigde Loud! Fashion Group die Arcadia helpt zijn twee labels in Duitsland en de buurlanden op de markt te brengen, schriftelijk aan FashionUnited.DE .

Arcadia Group Ltd heeft Dorothy Perkins (damesmode) en Burton Menswear gedistribueerd en getest via grotere Duitse moderetailers, zoals online platform Zalando en het warenhuis Galeria Kaufhof. De verkopen bij Zalando hebben aangetoond dat verdere groei mogelijk is in de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse markt, aldus Kolenda per e-mail. Anders dan in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, waar zowel Dorothy Perkins als Burton Menswear meer dan 400 winkels exploiteren, opereert Arcadia niet als verticale retailer in Duitsland. Er zijn geen plannen voor winkels. Het is een strategische beslissing van Arcadia om zich te concentreren op de groothandel in Duitstalige landen, voegt hij eraan toe. Detailhandelaren uit landen als Nederland, België en Luxemburg kunnen voor collecties van Dorothy Perkins en Burton Menswear terecht bij de Loud! Fashion Group.

Arcadia Group werd opgericht rond 1900 en is een van grootste moderetailres in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf exploiteert meer dan 2.400 winkels van onder andere merken Burton Menswear London, Dorothy Perkins, Evans, Wallis, Miss Selfridge, Topshop, Topman en BHS. Arcadia breidt momenteel ook zijn labels Topshop en Topman uit door drie ruimtes in te richten in Kaufhaus-winkels in Duitsland.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited.de en .uk. Vertaling en bewerking vanuit het Engels: Esmée Blaazer.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN