• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Furla opent eerste winkel in China

Furla opent eerste winkel in China

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Italiaanse tassenmerk Furla opende vorige week zijn eerste winkel in China. De flagshipstore is gevestigd in de CITIC Square Mall, een winkelcentrum in het zakelijk district van Shanghai.

De boetiek telt 300 vierkante meter en is verdeeld over twee verdiepingen. Het bevat ook een grote LED facade - ruim 230 vierkante meter - die de buitenkant van de winkel van een 3D-effect voorziet.

Speciaal voor de opening van winkel lanceerde Furla een collectie tassen in beperkte oplage, geheel gewijd aan Shanghai. De tassen zijn voorzien van prints met de teksten ‘Hello Shanghai, “Love Shanghai” en “Shanghai Kiss”.

Opvallend is de timing van de opening. Veel luxemerken bespeuren juist een terugloop in het bestedingspatroon van de Chinese consument. Armani, Hugo Boss en Burberry zijn slechts een aantal van de merken die het effect hiervan voelen.

Toch is Furla, ondanks dat het zich profileert als luxemerk, betaalbaarder dan merken als Burberry, Gucci of Louis Vuitton, en wellicht dat het als betaalbaar luxemerk meer succes zal hebben in China.

Furla