• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Hudson’s Bay voegt goedkopere merken toe aan assortiment

Hudson’s Bay voegt goedkopere merken toe aan assortiment

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Drie maanden na de opening van de tien warenhuizen van Hudson’s Bay, besluit het bedrijf in Nederland goedkopere merken aan het assortiment toe te voegen. Uit feedback van consumenten en klanten blijkt namelijk dat het prijsniveau nog te hoog ligt.

De keten zou van het imago ‘duur’ af willen, zo zegt directeur marketing en inkoop Edo Beukema tegen het Financieele Dagblad. De toevoegingen van goedkopere merken gaat vooral om ‘andere accenten in het merkenpakket’. Vanaf januari zal Hudson’s Bay het assortiment daarom uitbreiden met merken met ‘lagere aanvangsprijzen’.

In gesprek met het Financieele Dagblad benadrukt Beukema daarnaast dat Hudson’s Bay geen intentie heeft om Nederland te verlaten en dat de geplande vier warenhuizen in 2018 doorgaan. Canadees moederbedrijf staat al geruime tijd onder druk door een activistische aandeelhouder, Jonathan Litt, die eist dat het bedrijf de activiteiten in Europa staakt. Over financiele resultaten kan Beukema zich niet uitlaten, maar hij vertelt wel dat ‘het basisscenario gehaald is’.

Hudson's Bay